کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورق سیاه چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ خرید ورق نورد گرم

24 آذر 1400 ساعت 14:33


ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟ با دانستن عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت ورق سیاه می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید.
 
تعداد زیاد تجهیزات و ابزار مختص تولید ماشین آلات و بنای ساختمان‌‌ها، باعث شده تا تحولات بزرگی در صنایع مختلف به وجود آید. استفاده از بهترین ابزار و وسیله برای تولیدات و بنای ساختمان‌ها، باعث می‌شود نتیجه بسیار بهتر و چشم‌گیرتر از حد انتظار باشد؛ به خصوص ابزاری که کمتر کسی از وجود آن و مزایایی که می‌تواند به همراه داشته باشد، اطلاع دارد.

ورق سیاه، یکی از این ابزارهایی است که اخیرا در صنایع فولاد سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک عامل برجسته برای افزایش یا کاهش قیمت فولاد در بازار است. این ورقه بسیار کاربردی، می‌تواند با مزایا و ویژگی‌های خاصی که دارد، بسیاری از مشکلات و دشواری‌ها را از بین برده و نتیجه کار را بهبود ببخشد. البته خرید ورق سیاه ابتدا نیازمند این است که فرد اطلاعات کافی از آن داشته باشد؛ در ادامه این مطلب، شما را به طور کامل با ورق نورد گرم آشنا می‌کنیم.

ورق سیاه چیست؟
برخلاف تصور افراد، ورق سیاه به دلیل رنگ سیاه و مات بودن، این نام را از آن خود نکرده و داستان کاملا متفاوتی دارد. ورق نورد گرم نوعی ورق فلزی است که با استفاده از ماشین آلات بسیار حرفه‌ای و پیشرفته تولید می‌شود؛ عموما این ورق ضخامت بسیار کمی داشته و از جنس فلز ساخته شده است.

برای تولید ورق سیاه، از ورق گالوانیزه و شیوه تولید نورد گرم استفاده می‌کنند؛ البته در بسیاری موارد به این ورق فلزی، ورق نورد گرم نیز گفته می‌شود. در این شیوه عموما از دمای بسیار بالا و داغ برای ذوب فلز استفاده می‌کنند و با ماشین آلات بسیار پیشرفته، ورق‌های سیاه به وجود می‌آیند. ابعاد و شکل ورق سیاه کاملا به تولیدکننده و مشتری بستگی دارد و می‌توان به سادگی آن را تغییر داد. البته باید توجه داشت که این ورق همانند گالوانیزه براق نیست و رنگ مات دارد.

رایج‌ترین ورق‌های سیاه تولید شده در ایران، با استاندارد st37 و st52 مطابقت دارند؛ هرکدام از این استانداردها، با شیوه‌ای نسبتا متفاوت و با استفاده از فلزهای متفاوت تولید می‌شوند و مشخصات پیچیده‌ای دارند که اطلاع از آن‌ها یک کار تخصصی به شمار می‌آید.

آشنایی با کاربردهای مختلف ورق سیاه
در حال حاضر می‌توان ورق سیاه را یکی از کاربردی‌ترین وسیله‌ها در صنایع تولید ماشین آلات و محصولات مشابه نامید. نام ناآشنای ورق نور گرم، باعث شده تا کاربران یک تصور گنگ و غلط از این ورق داشته باشند و فکر کنند استفاده از آن چندان رایج نیست. برای این که اطلاعاتتان را در مورد این ورق تکمیل کنیم، اصلی‌ترین کاربردهای ورق‌های سیاه را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

 
انواع ورق سیاه یا نورد گرم
 
انواع ورق سیاه کدامند؟
با توجه به وجود تفاوت‌های بسیار قابل توجه میان اهداف مشتریان از خرید ورق نورد گرم، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود. شناخت انواع ورقه‌های سیاه قبل از خرید بسیار حائز اهمیت است و اگر به هر دلیلی از مفهوم و کاربرد هرکدام غافل باشید، احتمال وقوع مشکلات مختلف در خرید را تشدید کرده‌اید. انواع ورق‌های سیاه به شرح زیر است:

4 مرحله اصلی در تولید ورق سیاه

ورقه‌های سیاه با شیوه نورد گرم تولید می‌شوند که یک راه عالی برای تولید این نوع محصولات است. این شیوه تولید، مراحل مشخصی دارد که هرکدام از این مراحل، نقش برجسته‌ای را در پروسه تولید یک ورق باکیفیت و کاربردی برعهده دارند. اگر تولیدکننده ورق نورد گرم از این مراحل چشم‌پوشی کند و همانند بسیاری از افراد آن را حائز اهمیت تلقی نکند، نتیجه به دست آمده قابل قبول مشتری نخواهد بود. در ادامه، مرحله به مرحله تولید این وسیله را برایتان شرح می‌دهیم. حال که به صورت مختصر با ورق سیاه و کاربردها و مراحل تولید آن آشنا شدید، به نظر می‌رسد اطلاع از قیمت آن، یکی از مهمترین سوالات شما باشد. بر همین اساس در ادامه، شما را با مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق سیاه آشنا می‌کنیم.
 
مراحل تولید ورق سیاه یا نورد گرم در کارخانه

عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه
قیمت ورق سیاه امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که می‌خواهند از مزایای این محصول بهره ببرند. بازار ورق نورد گرم تحت تاثیر بسیاری از عوامل قرار دارد که برخی از آن‌ها مستقیما و برخی دیگر غیر مستقیم باعث افزایش یا کاهش هزینه ورق می‌شود. از آن جایی که نیازها و اهداف از خرید، در تمامی کاربران از یکدیگر متفاوت است، افراد باید تمامی این عوامل را در ذهن داشته باشند. در ادامه، اطلاعات کاملی از این عوامل را برایتان شرح می‌دهیم.

·         ابعاد ورق

ورق سیاه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز هر فرد بسته به حوزه فعالیت وی، متفاوت است. به همین دلیل، عموما هرکدام از این ورقه‌ها دارای ابعاد مشخصی هستند تا مشتریان بتوانند کاربردهای ممکن با آن را بسنجند. هرچقدر ابعاد ورق نورد گرم بزرگ‌تر باشد، طبیعتا فلز بسیار بیشتری در آن به کار رفته و قیمت بالاتری خواهد داشت.

·         وضعیت ورق

مطمئنا تا به حال پارچه‌های رولی را مشاهده کرده‌اید که دور یک شی لوله‌ای پیچیده می‌شوند. بسیاری از ورق‌های سیاه نیز در این وضعیت تولید و عرضه شده تا کاربران بتوانند ورق نورد گرم را به میزان دلخواه و موردنیاز خود خریداری کنند؛ اما در برخی موارد دیگر، می‌توان ورق‌های سیاه برش خورده را مشاهده کرد که در شکل سفارشی یا عادی برش خورده‌اند. مطمئنا وضعیت این ورق سیاه مستقیما بر قیمت نهایی تاثیر دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

·         استاندارد تولید ورق

همان‌طور که در بخش‌های قبلی برایتان شرح دادیم، استانداردهای مختلفی برای تولید ورق سیاه مشخص شده که هرکدام تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند؛ اما نتایج آن‌ها کاملا متفاوت است. اگر ورق سیاه موردنظر شما با استاندارد جدید و جهانی تولید شده است احتمالا باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید؛ اما اگر مایل به این کار نباشید مطمئنا می‌توان برخی ورق‌های دیگر را یافت که در کنار کیفیت قابل قبول، قیمت بسیار پایین‌تری نیز دارند.

·         تولیدکننده ورق

دانش و مهارت تولیدکنندگان با یکدیگر متفاوت است؛ همین اتفاق باعث شده تا برخی تولیدکنندگان در میان بهترین‌ها قرار بگیرند و برخی دیگر حتی مورد قبول کاربران نیز نباشند. تولیدکننده ورق سیاه موردنظر شما هرچه تولیدکننده مشهورتر و کاردرست‌تری باشد، دور از ذهن نیست که قیمت بالاتری نیز پیشنهاد کند. توصیه می‌شود ورق سیاه موردنیاز خود را از بهترین تولیدکننده ممکن خریداری کنید؛ چرا که کیفیت آن به طور مستقیم در کیفیت پروژه و کار شما تاثر گذار خواهد بود.

·         ضخامت ورق

لازم به ذکر است تمامی ورق‌ها در بازار، دارای ضخامت یکسانی نیستند و ضخامت هرکدام در دستان تولیدکننده آن است؛ پس باید یک معیار خوب برای خرید ورق سیاه داشت تا بتوان مورد مناسب را انتخاب کرد. عموما ورقه‌ها در ضخامت مختلف در بازار قابل مشاهده هستند و همواره می‌توانید قیمت آن را استعلام کنید.
امروزه خرید ورق نورد گرم با ضخامت 10 الی 50 میلی متری رواج دارد و می‌توان انواع ورق سیاه را به سادگی از وبسایت آهن آنلاین خریداری کرد. البته ضخامت ورقه‌ها تنها به این بازه عددی محدود نمی‌شوند، شما می‌توانید ورقه‌هایی با ضخامت 1 تا 100 میلیمتر را نیز در بازار فروش، مشاهده کنید.

·         جنس ورق

در نهایت، به آخرین عامل موثر در قیمت ورق سیاه می‌رسیم؛ معیاری که بسیاری از متخصصین این حوزه، آن را حائز اهمیت می‌دانند. البته همواره ورق نورد گرم از فلز تولید می‌شود و چندان تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد؛ اما استاندارد تولید ورق نورد گرم و برخی ترکیبات این ورق، می‌تواند کیفیت کار را به کل تغییر داده و تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد.
 
نحوه خرید ورق سیاه و دریافت قیمت روز ورق نورد گرم

نحوه خرید ورق سیاه
در بخش‌های قبلی، شما را با تمامی اطلاعات مورد نیازتان برای خرید ورق سیاه آشنا کرده و تمامی عوامل موثر بر این خرید را بیان کردیم. خرید ورق نورد گرم از تولید کنندگان مختلف ایرانی امکان‌پذیر است و مطمئنا خرید از شرکت‌های معتبر می‌تواند یک گزینه خوب و امن برای شما باشد.

توصیه ما به شما این است که مجموعه آهن آنلاین را اولویت اول خود در خرید ورق سیاه قرار دهید؛ این مجموعه با داشتن وبسایت رسمی و فعالیت گسترده در بازار فولاد و ورقه‌های مشابه، گزینه مناسبی برای تمامی افراد است. در صورتی که هرگونه ابهام و سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کرده و خرید را برای خودتان ساده سازید.

مجموعه آهن آنلاین؛ بزرگ‌ترین منبع خرید ورق سیاه
ورق سیاه موضوع این مبحث بود که تمامی اطلاعات و مشخصات آن را در اختیارتان قرار دادیم. حال که به دنبال خرید ورق سیاه هستید تا مثل همیشه در حوزه فعالیتی خود بدرخشید، می‌توانید وبسایت آهن آنلاین را بررسی کنید. مجموعه آهن آنلاین بزرگ‌ترین منبع برای خرید ورق نورد گرم است که در ایران فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است که آهن‌آنلاین، فعالیت خود را در زمینه اطلاع‌رسانی بازار آهن در سال 1386 آغاز کرد و در ادامه، سایت حاضر را تحت عنوان آهن‌آنلاین در سال 1388 تاسیس نمود.

https://ahanonline.com/


کد مطلب: 785345

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/785345/ورق-سیاه-چیست-۰-۱۰۰-خرید-نورد-گرم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com