پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

وزیر خارجه سعودی: دستمان را به سوی ایران دراز می‌کنیم/ خواهان توافق هسته‌ای فراگیر هستیم

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 785298
وزیر خارجه سعودی با این ادعا که کشورش به سوی ایران دست دراز کرده است، گفت: ما خواهان توافق هسته‌ای طولانی و فراگیر با ایران هستیم.
عربستان: دستمان را به سوی ایران دراز می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی گفت که کشورش دست به سوی دولت جدید ایران دراز می کند و امیدوار است که پاسخ مثبتی ببیند.

وی در نشست خبری با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت افزود که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مذاکرات جاری در وین را دنبال می‌کنند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه سخنان خود ایران را به وقت کشی و سختگیری در مذاکرات وین متهم کرد و گفت: مواضع سختگیرانه ایران در وین نگران کننده است.

این مقام سعودی با این ادعا که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیشتر در معرض تهدید برنامه هسته‌ای ایران قرار دارند، گفت: حضور ما در مذاکرات هسته ای با ایران ما را به راه حل ها نزدیک می‌کند.

وزیر خارجه سعودی گفت که شورای همکاری خلیج فارس خواهان توافق هسته‌ای طولانی و فراگیر با ایران است.

وی افزود که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهان روابطی طبیعی با ایران هستند و این به ایران بستگی دارد.

بن فرحان اظهار داشت: ما سخنان مثبتی از ایران درباره تمایل این کشور به برقراری روابط سازنده می شنویم، اما تغییری واقعی در این راستا را نمی‌بینیم.

اجلاس سران شورای همکاری در ریاض امروز در حالی برگزار شد که رهبران کویت و پادشاه عمان و امارات در این اجلاس حضور ندارند.

بسیاری از کارشناسان و ناظران عدم حضور برخی سران کشورهای عضو شورای همکاری  در این  نشست را ایجاد اختلافات میان آنها، بی نتیجه بودن تصمیمات این شورا، فرمایشی بودن این شورا  دانسته‌اند.

ناظران  معتقدند که اجلاس ریاض دارای اهمیت ویژه ‌ای است؛ چراکه نخستین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری بعداز مصالحه بین این کشورها و همزمانی آن با شرایط حساس سیاسی و امنیتی در منطقه است.

منابع دیپلماتیک خلیج فارس به نقل از رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که در اجلاس ریاض «تحولات مرتبط با مذاکرات وین و نفوذ ایران در منطقه بررسی خواهد».

شورای همکاری خلیج فارس در سال 1981 میلادی با مشارکت و عضویت شش کشور سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان تاسیس شد و مقر دبیرخانه آن در ریاض است.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا غربیا این گربه کوره رو فرستادن جلو
Iran, Islamic Republic of
عربستان کی باشه که خواهان توافق هسته ای با ما باشه!
جریان اون تا شیر هستش که داشتن میرفتن، یه کرم اومد وسطشون و گفت ما سه تا کجا قراره بریم؟
!!
Iran, Islamic Republic of
بر دروغگویان جنایتکار ؛ لعنت !!