چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ایران برای صعود به جام جهانی نونوار می‌شود؟

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 785258
فدراسیون فوتبال بعد از انتقادهای ملی‌پوشان و بروز برخی مشکلات در مسابقات بین‌المللی، به فکر پیدا کردن تامین کننده جدید برای پوشاک تیم‌های ملی ایران افتاده است.
ایران برای صعود به جام جهانی نونوار می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بعد از گذشت یک ماه از اعتراض دسته جمعی بازیکنان تیم ملی به وضعیت البسه این تیم و نمایان شدن کمی و ‌کاستی‌ها در زمینه لباس ملی‌پوشان تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، فدراسیون فوتبال تدارکات لازم برای عقد قرارداد تجاری جدید را انجام داده است. این فدراسیون از تمامی شرکت‌های تولیدکننده پوشاک ورزشی داخلی و خارجی معتبر که دارای کیفت مناسب و مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند، دعوت به عمل آورده تا درخواست‌های خود را تا روز حدود دو هفته آینده اعلام کنند.

بازیکنان تیم ملی بعد از بازی با لبنان اعلام کردند که "یک سال است لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شست‌وشو دوباره باید بپوشیم." اما این اتفاق در حالی بود که فدراسیون فوتبال کم‌تر از سه ماه قبل از یک توافق دو سال خبر داده بود که تا جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین اعتبار داشت!

غلامرضا علیخانی، نماینده شرکت رابردومان در خصوص تأمین البسه تیم‌های ملی فوتبال گفته بود: «طبق توافق صورت گرفته میان فدراسیون فوتبال و شرکت آل‌اشپورت، حمایت خودمان را از تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) را آغاز کردیم تا ملی‌پوشان با آسایش و آرامش در مسابقات شرکت کنند. شرکت آل‌اشپورت تا پایان سال ۲۰۲۳ البسه کلیه تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اعم از آقایان و بانوان را برعهده دارد. آن چه مسلم است کلیه لباس‌هایی که در تیم‌های ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد با کیفیت اصلی و تولید شده در کارخانه آل‌اشپورت است».

اما رفته رفته روند تولید پوشاک برای تیم ملی گام در مسیری گذاشت که نه تنها صدای تیم ملی فوتبال بزرگسالان را در آورده بود، بلکه سایر تیم‌های ملی هم از داشتن لباسی با اسپانسر و در حد و شان تیم ملی ایران محروم شدند؛ به طوری که تیم‌های ملی فوتبال زنان، فوتبال ساحلی مردان و تیم ملی زیر ۲۳ سال مردان بدون اسپانسر مشخصی در مسابقات حاضر شدند.


پس از این ماجرا، هیچ یک از مسوولان فدراسیون فوتبال زیر بار کمی و کاستی‌ها در زمینه پوشاک تیم ملی بزرگسالان و ادعای بازیکنان نرفتند که بازیکنان با لباس‌های کهنه به میدان می‌روند اما هیچ کدام هم نتوانستند علنا ادعا کنند که ملی‌پوشان دروغ می‌گویند!

با این حال نماینده شرکت آل‌اشپرت چندی قبل ادعا کرده بود که با وجود فسخ قرارداد با این فدراسیون و به منظور کمک به تیم‌های ملی تا پیدا کردن اسپانسر جدید، ۸۵۰ دست پوشاک در اختیار تیم ملی قرار داده بود که با توجه به برگزاری ۱۰ بازی ملی از بحرین تاکنون، این تعداد لباس نباید کم و ناکافی باشد و مشخص نیست پوشاک تیم‌های ملی در کدام بخش استفاده شده است!

علاوه بر این، همانطور که گفته شد برخی از تیم‌های ملی هم با همان کیفیت و دوخت اما بدون اسپانسر در بازی‌های بین‌المللی حضور داشتند که گواهی بر دوخت و دوز این پوشاک در تولیدی‌های داخل کشور دارد و ادعای واردات پوشاک از خارج از کشور و مساعدت فدراسیون فوتبال برای ترخیص اقلام از گمرک منطقی و قابل قبول نبوده و نیست.

در سکوت فدراسیون فوتبال و انکار ادعای ملی‌پوشان ایران و مشکلاتی که در زمینه لباس تیم ملی وجود داشت، با این فراخوان برای عقد قرارداد با اسپانسر جدید، مشخص می‌شود که صحبت‌های ملی‌پوشان بعد از بازی با لبنان پر بی‌راه هم نبوده اما تلاش‌های مدیریت کنونی با سبک و سیاق خاص خود در مواجهه با مشکلات – اعم از بی‌توجهی و کوتاهی در زمینه پاسخگویی –  راه به جایی نبرده است.

باید دید فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری اردوی تیم ملی در بهمن ۱۴۰۰ و دو دیدار با عراق و امارات با البسه جدیدی در زمین حاضر می‌شود یا شرایط همانند گذشته خواهد بود. در واقع اسپانسر جدید احتمالا در جام جهانی هم مسوولیت تامین البسه تیم ملی را بر عهده خواهد داشت که یک امتیاز ویژه برای هر شرکتی در این رقابت‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *