جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گیف، تصویری دوست داشتنی از یک اتفاق

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 785195
اگر خوب به دنیای اطراف خودمان نگاه کنیم متوجه می شویم که امروزه اینترنت در همه بخش های زندگی ما تاثیر گذاشته است. امروز هرکاری که امروز انجام می دهیم یا هر اطلاعاتی که می خواهیم داشته باشیم، امروز به واسطه اینترنت صورت می گیرد. اینترنت یعنی دنیایی که پر از اطلاعات در انواع شکل ها و حالت های مختلف متنی، تصویری و صوتی است. اما اینترنت اتفاقی دیگر و تغییری مهمتر نیز رقم زد.

اینترنت باعث شد که زندگی ما با مفهوم سرعت آشنا شود. یعنی انسان های امروز دوست دارند هرچیزی را با سرعت بالا تجربه کنند. آن ها دلشان نمی خواهد برای کسب یک اطلاعات زمان زیادی را صرف کنند. این سبک زندگی امروز ماست. همه ما می دویم چون دوست داریم سریع باشیم. همین موضوع باعث شده است که اطلاعات متنی یا ویدیوهای طولانی در بستر اینترنت کمتر مورد توجه قرار بگیرد. زیرا انسان امروز یاد گرفته است که در همه چیز سریع باشد. سریع بفهمد، سریع انجام دهد و سریع فکر کند. از این رو اینترنت که خود این اتفاق را در زندگی انسان ها ایجاد کرده، راهکاری جذاب برای ارضا کردن مخاطبان ایجاد کرد. این راهکار گیف یا همان عکس متحرک است.

گیف دقیقا چیزی است که اطلاعات بالا ( تصویر ) در زمان بسیار کوتاه به مخاطب منتقل می کند. مهمترین چیزی که در گیف وجود دارد، احساس است. در واقع شما در یک نوشته نمی توانید احساس خود را به طرف مقابل منتقل کنید اما با استفاده از یک گیف که احساسی برابر با احساس شما داشته باشد می توانید فرد مقابل را دقیقا از احساس خودتان مطلع این ویژگی است که به صورت پایه ای تر در استیکر وجود داشت اما گیف آن را تکمیل کرد و با متحرک کردن عکس ها این حس را به صورت دقیق تر و البته جذاب تر به مخاطب منتقل کرد.
  

گیف گیف!
گیف گیف!
اما فارغ از هر مسئله ای، ما به همراه نیاز به یک سرگرمی و تفریح داریم. چه بخواهیم باور کنیم یا نه، زمان تفریح زیادی نداریم و البته هزینه های تفریح هایی که در دنیای واقعی وجود دارد اجازه تجربه کردن بیش از چند باره آن را به ما نمی دهد. از این رو وقتی میان کار دوست داریم کمی آرامش بگیریم و ذهن خودمان را خلوت کنیم یا این که دلمان چند دقیقه شادی می خواهد باید چه کرد؟ بسیاری از مخاطبین به سبب وجود احساس جالب و همچنین سریع بودن علاقه خاصی به آن دارد. اما مسئله ای که وجود دارد نمی توان در هر جایی این گیف ها را به صورت منظم و دسته بندی شده پیدا کرد. سایت گیف گیف با ایجاد دسته بندی های منظم  و البته کاملا کاربردی و جمع آوری انواع گیف های مختلف مانند گیف خنده دار ، گیف مذهبی ، گیف مناسبتی ، گیف عاشقانه ، گیف تولدت مبارک و .... سعی کرده است محیطی کامل از این عکس های متحرک را در اختیار مخاطبین بگذارد. از طرف دیگر این گیف ها قابل دانلود و اشتراک گذاری است. بنابراین می توانید به راحتی آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و لحظات خوبی را حتی با یک لبخند با یکدیگر تجربه کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *