چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
دبیر انجمن قطعه‌سازان بیان کرد:

اقدام وزیر صمت در اصلاح قیمت خودرو هوشمندانه و قابل تقدیر است

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 785116
دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان این‌که اصلاح قیمت خودرو ازسوی وزارت صمت در راستای جبران زیان خودروسازان، قطعه سازان و سهامداران خرد صورت گرفته، گفت: با اجرای این مصوبه امیدواریم روند توسعه صنعت خودرو در تمام حوزه ها شتاب گیرد.
اقدام وزیر صمت در اصلاح قیمت خودرو هوشمندانه و قابل تقدیر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تابناک، مازیار بیگلو با بیان این‌که چنین تصمیماتی نباید مقطعی و کوتاه مدت باشد، افزود: در دهه ۸۰ شاهد توسعه و ورود محصولات جدید به بازار بودیم و جای امیدواری است با این تصمیم منطقی وزیر، گام های مهمی برای طراحی و تولید محصولات جدید فراهم شود.

بیگلو این اقدام وزیر صمت را هوشمندانه و قابل تقدیر ارزیابی کرد و ادامه داد: با اصلاح قیمت، علاوه بر افزایش تولید، شاهد ایجاد ارزش افزوده در صنعت خودروی کشور خواهیم بود.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: ثبات در بازار و افزایش اشتغال در صنعت خودرو و قطعه سازی از دیگر ثمرات اصلاح قیمت‌هاست، به‌گونه‌ای که اگر تولید خودرو به دو میلیون دستگاه در سال برسد شاهد ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ هزار نفر در قطعه سازی خواهیم بود.
 
بیگلو با اشاره به این‌که با اصلاح قیمت‌ها، سوداگری در بازار کم خواهد شد، افزود: با افزایش منطقی قیمت خودرو و افزایش عرضه، مشتریان واقعی بدون واسطه محصول مورد نیاز را خریداری خواهند کرد.

وی ادامه داد: طراحی و تولید پلتفرم‌های جدید، کاهش زیان و خروج خودروهای قدیمی از خط تولید و تولید بدون مانع محصولات جدید مانند تارا و شاهین از مزایای اقتصادی این طرح خواهد بود.

بیگلو با تاکید بر این‌که افزایش قیمت خودرو در نهایت به نفع مشتری واقعی خواهد بود، گفت: در دو سال اخیر شاهد قرعه کشی و فروش خودرو به تعداد معدودی بودیم و مشتریان واقعی محصول خود را با قیمت گاهی تا بیشتر ۵۰ درصد از قیمت کارخانه خریداری می کردند و با اجرا و اصلاح قیمت در آینده نزدیک شاهد حذف قرعه‌کشی خواهیم بود.

وی به ارتقای کیفیت خودروها اشاره کرد و گفت: با تامین منابع مالی برای خودروساز و قطعه‌ساز، برنامه و پروژه‌های ارتقای کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت و سرمایه‌گذاری بیشتری در صنعت خودرو صورت خواهد گرفت.

دبیر انجمن قطعه سازان با یادآوری اینکه حدود ده سال است که سهامداران خرد از قیمت گذاری دستوری در کنار خودروسازان و قطعه سازان ضرر کردند، گفت: در کنار مجموعه صنعت خودرو، میلیون‌ها نفر به عنوان سهام‌دار خرد به امید افزایش سرمایه اقدام به خرید سهام کردند ولی نتیجه آن فقط افت و کاهش دارایی ها آنان بود و با اصلاح قیمت خودرو امیدی برای افزایش ارزش سهام در بازار بورس ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: صنعت خودرو به عنوان پیشرانه صنعت، در زنجیره سایر صنایع وابسته مانند فولاد ،مس و آهن و پترو شیمی دیگر صنایع تاثیر مثبت خواهد داشت.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....