جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

واکنش توئیتری‌ها به افزایش قیمت خودرو

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 785093
با انتشار خبر افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی به مخالفت با این افزایش قیمت پرداختند. آن‌ها معتقدند برعکس استدلالی که وزیرصمت دارد که با افزایش قیمت کارخانه و افزایش تولید قیمت بازار کاهش می‌یابد و با مافیا مقابله خواهد شد، این تصمیم تنها موجب افزایش بیش از پیش قیمت‌ها خواهد شد و دست مردم را از خرید خودرو کوتاه می‌سازد.
واکنش توئیتری‌ها به افزایش قیمت خودرو
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، با انتشار خبر افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی به مخالفت با این افزایش قیمت پرداختند. آن‌ها معتقدند برعکس استدلالی که وزیر صمت دارد که با افزایش قیمت کارخانه و افزایش تولید قیمت بازار کاهش می‌یابد و با مافیا مقابله خواهد شد، این تصمیم تنها موجب افزایش بیش از پیش قیمت‌ها خواهد شد و دست مردم را از خرید خودرو کوتاه می‌سازد. کاربران اصلی‌ترین مشکل زیان‌ده بودن کارخانه‌های خودروسازی را نیروی مازاد و حقوق‌های نجومی دانستند و همچنین از نادیده گرفته شدن دستور رئیس‌جمهور برای توقف افزایش قیمت خودرو تعجب کردند و آن را از انحصار در خودروسازی و حاکمیت دو خودروسازی اصلی کشور بر بازار دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

حسن صادقی‌نژاد:
در حال حاضر حدود ۶۰درصد نیرو‌های دو خودروسازی مازاد به شمار می‌روند! دلیل عمده قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو در ایران همین نیرو‌های مازاد بر نیاز است که در ادوار مختلف با رانت به بدنه خودروسازی ریخته شده است؛ به نظر شما چگونه می‌شود این مشکل را حل کرد؟

محمد کرمانی:
خودروساز‌ها حالا که دائماً از ضررده بودن سخن می‌گویند یکبار بیایند صادقانه هزینه‌هایشان را منتشر کنند و مجلس هم نظارت کند. این کار نشان می‌دهد آنچه اصل زیان را ایجاد می‌کند نه قیمت و... که هزینه‌های مازاد و نجومی مثل حقوق‌های مدیران، پاداش‌های هیئت مدیره و حقوق نیرو‌های مازاد است.

سعید باقری:
هر چقدر سایپا و ایران خودرو در بالا بردن کیفیت محصولاتشون رقابت ندارن، عوضش تو بالا بردن قیمت‌ها رقابت تنگاتنگی دارن.

سبحان برکتی:
درحالی که در چند وقت اخیر هر سه قوه سخت پیگیر خودروساز‌ها بودن و در حال کنترل وضعیت خودروسازی و افزایش قیمت‌ها! شاهد افزایش ۱۸درصدی قیمت خودرو هستیم. چیه این مافیا که از سه قوه هم قوی‌تره. تمام تن و بدنمون لرزید!

علی سیستانی:
به بهانه زیان‌ده بودن و افزایش هزینه تولید ۱۸درصد گذاشتن روی آهن‌قراضه‌های ایران خودرو و سایپا! خب اگر این دوتا شرکت توان ندارن درشون رو تخته کنید و خودرو وارد کنید؛ تا کی باید آشغال بدین به مردم؟!

احسان مازندرانی:
شورای رقابت اعلام کرده ما مجوز افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را صادر کردیم، اما نمی‌دانیم چرا ۱۸ درصد اعلام شد و باز هم نمی‌دانیم چرا قیمت برخی خودرو‌ها بیش از ۲۰درصد افزایش پیدا کرده و نمی‌دانیم پراید ۱۸۵ میلیونی چطور می‌خواهد مسافر ۳ هزار تومانی سوار کند و سایر نمی‌دانیم‌های دیگر!

رضا کربلایی:
افزایش قیمت خودرو نه مشکل مردم را حل می‌کند نه خودروسازان را. این صنعت گرفتار دخالت دولت در همه سطوح است. این افزایش قیمت نه آزادسازی است نه کیفیت خودرو را افزایش می‌دهد. خودروسازان گرفتار انحصار هستند خودشان هم نمی‌دانند.

امیرحسین مهدی‌پور:
در پروسه قیمت‌گذاری خودرو، آقای فاطمی‌امین به جای اینکه قیمت بازار رو برسونه به قیمت کارخونه، داره قیمت کارخونه رو می‌رسونه به قیمت بازار! جناب وزیر به خودت زحمت نده، مدیرای فرغون‌سازی این کار رو به نحو احسن انجام میدن.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوستاني كه توييت مي زنند لطفا براي گران شدن لبنيات، گوشت و... محتويات سر سفره مردم چرا اظهارنظر نكردند....
من نمي دونم چرا تو اين مملكت فقط گراني موبايل و خودرو مهم تر از خورد و خوراك و مسكن هست؟؟
آزاد
Iran, Islamic Republic of
بهای تمام شده پفکی و غیرواقعی و عدم مدیریت هزینه ، ولخرجی بی حدوحصر در جذب نیروی انسانی غیرضروری ، واسطه گری در تامین قطعات یدکی ، سربار مدیریت نشده ، باعث گرانفروشی شدید و در عین حال زیان ده بودن دو خودروساز بزرگ کشور شده است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دولت قبلی هم همین کار را می کرد که ...
افشین
من جوان چه گناهی مرتکب شدم شب روز کار میکنم تا 50 تومان جمع میکنم خودرو بخرم خودرو دوبرابر میشه تا موفق میشم دوبرابر پس انداز کنم خودرو ۳ برابر میشه.اما اینبار دیگه تلاش نخواهم کرد چون خسته شدم
الهام
Iran, Islamic Republic of
مااز گرانی بیکاری مجردی مینالبم .