شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
روایت هفته نهم لیگ برتر؛

رقابت همچنان باقی‌ست؛ ادامهٔ مثلث صدرنشینی/ مس بالاتر از فولاد و ذوب‌آهن و تراکتور!/ فرار در یحیی‌تایم و برد شیرینِ فرهاد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 785031
در هفته‌ی نهم لیگ برتر تیم‌های بالانشین گل‌گهر سیرجان، سپاهان اصفهان، آلومینیوم اراک و استقلال از سد حریفان خود گذشتند و پرسپولیس در خانه مقابل تیم انتهای جدولی هوادار متوقف شد.
رقابت همچنان باقی‌ست؛ ادامهٔ مثلث صدرنشینی/ مس بالاتر از فولاد و ذوب‌آهن و تراکتور!/ فرار در یحیی‌تایم و برد شیرینِ فرهاد
گروه ورزشی جهان نيوز، ابراهیم جاگرانی: بالاخره آمار گل‌های لیگ برتر کشور از میانگین دو گل در هر بازی گذشت و پرگل‌ترین هفته‌ی لیگ بیست‌ویکم با 21 گل شکل گرفت. این هفته مانند هفته دوم و سوم همه بازی‌ها گل داشت و بالای جدول همچنان در اختیار مثلث صدرنشین هفته قبل است.

* روایت بازی‌های پنج‌شنبه 18 آذر 1400

پیکان تهران 0 ـ 3 استقلال تهران/ بالاخره پیروزی
استقلال بعد از پنج مساوی پیاپی بالاخره برد و پیکان برای پنجمین بار متوالی بدون پیروزی زمین را ترک کرد. دو تیمی که تا هفته چهارم، اول و دوم بودند، با نبردن‌های پیاپی خود به ششم و هفتم جدول رسیده بودند و سه امتیاز این دیدار برای هر دو مهم بود. حسینی پنجمین کلین‌شیت خود در این بازی ثبت کرد و سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و امیرارسلان مطهری هم در این بازی به اندازه شش هفته اخیر، برای استقلال گل زدند تا تساوی‌های چهار بازی اخیر این دو تیم هم قطع شود. شاگردان مجیدی که تصور می‌شد این هفته کارشان سخت‌تر از رقبا باشد، این هفته 17 امتیازی و با دو رتبه صعود هم امتیاز با مس، چهارم شدند و شاگردان حسینی هم با همان 12 امتیاز در جایگاه هشتم و دورتر از صدر ایستادند.


سپاهان اصفهان 1 ـ 0 صنعت نفت آبادان/ مدعیِ ترسناک
اصفهانی‌ها زخم خورده از شکست سنگین هفته قبل، میزبان علیمنصور و تیمش بودند و او خوش شانس بود که در توفانی‌ترین روز سپاهان در لیگ امسال، درخشش احمد گوهری و تیرک دروازه، اجازه نداد با شکستی سنگین اصفهان را ترک کند. تک گل بازی را یاسین سلمانی بازیکن 19 ساله ملی‌پوش اصفهانی‌ها به ثمر رساند. پیروزی نویدکیا در دومین تقابلش با منصوریان تکرار شد تا او و تیمش با وجود دو شکست در لیگ امسال، با شش برد (بیشترین برد) بالاتر از آلومینیوم و استقلالِ بدون شکست، هم امتیاز با گل‌گهر و آلومینیوم (19) در رتبه دوم بایستد. نفت آبادان هم که پنج بازی است روی برد ندیده، با 6 امتیاز با هوادار هم امتیاز و پانزدهم است.

پرسپولیس تهران 2 ـ 2 هوادار تهران/ فرار از شکست در یحیی‌تایم
در دیگر تقابل تهرانی‌ها در این هفته، چیزی نمانده بود پرسپولیس باز هم به یک تیم تازه وارد به لیگ برتر ببازد اما حضور ده دقیقه‌ای سیامک نعمتی کافی بود تا روی کرنر دقیقه 91 عالیشاه و سرزنی او، بازی مساوی شود. این 63مین گل سرخ‌ها در وقت‌های اضافی ادوار لیگ برتر بود و تنها سه گل با رکورد سپاهان فاصله دارند. پاس عالیشاه هم 25مین پاس او بود تا با عبور از کاظمیان و امیری (24) گل‌سازترین پرسپولیسی لقب بگیرد. فرشاد فرجی هم که دقیقه 39 تلاشش برای جلوگیری از گل سیدمحمد حسینی بی‌فایده بود، دو دقیقه بعد جبران کرد و اولین گل خود در این فصل را برای پرسپولیس به ثمر رساند. دومین گل هوادار عنایتی هم محمدجواد محمدی دقیقه 54 دور از چشم علی صفایی و کمک‌هایش، با دست زد، گل مارادونایی که بعد از بازی هم بابت آن از هواداران عذرخواهی کرد. این 21مین بازی خانگی بدون شکست یحیی و پرسپولیس بود. آن‌ها با دو رتبه سقوط با 16 امتیاز به ششم جدول رسیدند و هوادار هم که تنها در دو بازی امسال گلزنی کرده، با 6 امتیاز چهاردهم است.
 

* روایت بازی‌های جمعه 19 آذر 1400

نفت مسجدسلیمان 1 ـ 1 ذوب‌آهن اصفهان/ چشم انتظار پیروزی
نفتی‌ها بالاخره بعد از سه بازی توانستند گلزنی کنند. کرار جاسم که آخرین بار در لیگ هجدهم برای شاگردان کمالوند در صنعت نفت گلزنی کرده بود، بعد از 1211 روز، دوباره پایش به گلزنی در ایران باز شد؛ این‌بار هم برای کمالوند، اما در تیمی دیگر. برای ذوبی‌ها هم محمد خدابنده‌لو دقیقه 65 گلزنی کرد تا این بازی جذاب با تساوی به پایان برسد و نبردن‌های آن‌ها به چهار بازی متوالی برسد. آن‌ها این هفته هم با 11 امتیاز نهمند و نفتی‌ها هم که تنها بردشان هفته سوم مقابل پدیده بوده؛ با 7 امتیاز یک پله بالاتر و به جایگاه سیزدهم آمدند. تارتار و کمالوند آخرین تقابلشان به بازی معروف پیکان و سایپا فصل قبل برمی‌گردد که هنوز نارنجی‌پوشان امیدوارند با جبران آن آن شکست 2 بر 1 در دادگاه حکمیت ورزش به لیگ برتر باز گردند!

پدیده مشهد 1 ـ 2 گل‌گهر سیرجان/ پایان اکبر
تساوی بازی در نیمه اول و گل دقیقه 60 ابوالفضل عکاشه، میثاقیان و مشهدی‌ها را امیدوار کرد تا اولین پیروزی خود را جشن بگیرند، امیدی که تنها پنج دقیقه دوام داشت و سعید صادقی در روز خوبش، بازی را مساوی کرد تا شش دقیقه بعد هم رضا شکاری تیر خلاص را به پدیده‌ی مشهدی‌ها بزند. حالا مدیران پدیده برای رسیدن به اولین پیروزی تیم و رهایی از انتهای جدول در لیگ امسال دنبال سومین سرمربی هستند که گفته می‌شود خارجی است، اکبر میثاقیان هم گویا با شش شکست و یک مساوی روی نیمکت می‌ماند و مدیرفنی می‌شود! قلعه‌نویی در این بازی هم به استفاده چرخشی از دروازه‌بان‌های آماده خود ادامه داد و منادی جایگزین فروزان کرد. او و تیمش همچنان بدون باخت، با 19 امتیاز در رأسِ مثلث 19 امتیازی‌های صدر جدول قرار دارد.


مس رفسنجان 3 ـ 2 تراکتورسازی تبریز/ آهسته و پیوسته تا بالای جدول
مسی‌ها هم گویا می‌خواهند پا جا پای آلومینیوم بگذارند، تیم‌های تازه واردی که لیگ برتر را مجبور کرده‌اند به احترامشان کلاه از سر بردارند. شاگردان ربیعی دومین پیروزی سه گله متوالی خود را برابر تراکتورسازی جشن گرفتند، منشاء در چهارمین بازی متوالی از روی نقطه پنالتی اولین گل تیمش را به ثمر رساند و جانشین او فراز امامعلی هم دقیقه 84 آخرین گل مس را وارد دروازه تبریزی‌ها کرد. گل دوم هم مجید علیاری دقیقه 64 به ثمر رساند. گل‌های تراکتور هم ابوالفضل رزاق‌پور و محمد قنبری در دقایق 63 و 93 روی ضربه ایستگاهی، به زیبایی وارد دروازه فایزالرشیدی عمانی کردند. تیم رفسنجان حالا در دومین سال ورودش به لیگ برتر، دومین خط حمله برتر لیگ را مال خود کرده و با 17 امتیاز بالاتر از پرسپولیس در رده پنجم در دو امتیازی صدر جدول؛ به استقلال چسبیده است. تراکتور هم با دومین شکست متوالی سولدو سرمربی کروات خود، با 8 امتیاز همان دوازدهم هفته قبل است.

آلومینیوم اراک 1 ـ 0 فجر شهیدسپاسی شیراز/ اراکی‌های مصمم
رسول خطیبی بعد از دو مساوی، دومین برد پیاپی تیمش را جشن گرفت تا به سرنوشت پیکان و فاصله گرفتن از صدر دچار نشود و نشان دهد برای یک جایگاه ویژه در لیگ امسال مصمم است؛ شاید قهرمانی! آن‌ها در روزی که فوتبال خوبی به نمایش گذاشتند و سه بار هم توپ‌شان به تیرک دروازه خورد، بالاخره توانستند دروازه شیرازی‌ها را باز کنند تا از مثلث صدر جدول جا نمانند. آلومینیوم اگرچه تنها یک گل در 9 بازی گذشته دریافت کرده اما هنوز نتوانسته گل‌هایش را دو رقمی کند، آن‌ها سومین تیم 19 امتیازی صدر جدول هستند و فجری‌ها هم با همن 9 امتیاز یک رتبه پایین‌تر رفتند و در پله یازدهم ایستادند.

فولاد خوزستان 1 ـ 1 نساجی مازندران/ این‌بار مساوی
شش بازی قبلی نمایندگان جنوب و شمال کشور همیشه با پیروزی میزبان همراه می‌شد، این‌بار سنت‌شکنی شد. آیاندا پاتوسی که به ترکیب فولاد برگشته بود خیلی زود در دقیقه 16 پاسخ اعتماد نکونام داد و حسن نجفی هم دقیقه 49 برای سومین بار در این فصل، با یک گل تک امتیازی، نساجی را از شکست نجات داد. این سی‌امین بازی بدون شکست نکونام در اهواز بود، 28 تای آن در لیگ برتر بود و با رکورد 32 بازی بدون شکست مظلومی در دو تیم ابومسلم و مس کرمان؛ تنها چهار بازی فاصله دارد. بیژن حیدری قضاوت این بازی را بر عهده داشت، نکونام که به‌دلیل اعتراض روی یک صحنه دقایق پایانی از او اخطار گرفت، حسابی از دست سوت‌هایش در این بازی شاکی بود. فولاد و نساجی با این تساوی هر کدام یک پله در جدول بالا آمدند و با 13 و 10 امتیاز در جایگاه هفتم و دهم قرار گرفتند.

بازی‌های هفته بعد (دهم):
بازی‌های لیگ برتر در هفته دهم، چهارشنبه 23 آذرماه با دیدار حساس استقلال و سپاهان شروع می‌شود. پیروزی استقلال در این بازی خانگی دعوای صدر را جذاب‌تر می‌کند.

سایر بازی‌ها پنج‌شنبه 24 آذر برگزار می‌شود. تراکتورسازی میزبان نفت مسجدسلیمان است، ذوب‌آهن در اصفهان پذیرای هوادار با انگیزه و نیازمند به پیروزی است، پیکان زخم خورده میزبان پرسپولیس عصبی است، فجری‌ها از مس با نشاط و در اوج ربیعی استقبال می‌کنند، نساجی آلومینیوم خوب را در سازی میزبانی می‌کند، صنعت‌نفت با پدیده پریشان در خانه مصاف می‌کند و بالاخره گل‌گهر قلعه‌نویی در سیرجان میزبان فولاد نکونام است، گل‌گهر و قلعه‌نوعی و فولاد با نکونام، هیچکدام تاکنون طعم شکست نچشیده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *