پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

جنگنده روس یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی را فراری داد +فیلم

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 784886
جنگنده روسی، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه دنبال کرد.
فرار هواپیمای آمریکایی از جنگنده روسی +فیلم
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد جنگنده «سوخو-۳۰» این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی «P-8A» را بر فراز دریای سیاه دنبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه گفت:‌‌ «یک جنگنده سوخو-۳۰ منطقه نظامی جنوب روسیه به‌منظور شناسایی و ممانعت از ورود یک هدف هوایی به مرزهای روسیه، در کنار آن به غرش درآمد».

وزارت دفاع روسیه افزود، جنگنده روس پس از دور کردن موفقیت‌آمیز هواپیمای جاسوسی آمریکا از مرزهای روسیه، به پایگاه هوایی خود بازگشت.

چند روز پیش هم یک جنگنده روس توانست یک جنگنده رافال و میراژ ۲۰۰۰ و یک هواپیمای سوختگیری فرانسه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

پرواز تحریک‌آمیز هواپیماهای جنگی ناتو بر فراز دریای سیاه و در مجاورت مرزهای روسیه در حالی صورت می‌گیرد که تنش میان روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

کشورهای غربی علاوه بر ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت از این کشور در برابر روسیه، جوسازی جدیدی درخصوص احتمال حمله روسیه به اوکراین به راه انداخته‌اند که از سوی مسکو رد شده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز گذشته (جمعه) در نشست خبری با «ژان ایو لودریان» و «فلورنس پارلی» وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه، گفت بحران اوکراین فقط باید از طریق دیپلماسی حل شود و روسیه تمام تلاش خود را برای کاهش تنش انجام دهد.

او بدون اشاره به نقش ناتو در برافروختن این تنش‌ها از طریق ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین برای اقدام در برابر ساکنین روس‌گرای نواحی شرقی این کشور گفت: «روسیه باید به کاهش تنش بپردازد، به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد و به دیپلماسی بازگردد»
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
روسیه با تجاوز به اوکراین، شبه جزیره ی کریمه را اشغال و ضمیمه ی خاک خود کرده!