کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر اولیانوف درباره جلسه امروز کمسیون برجام

18 آذر 1400 ساعت 16:28

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اعلام خبر پایان جلسه کمسیون مشترک برجام گفت که این جلسه «سازنده» بوده است.


به گزارش جهان نیوز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

اولیانوف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام نوشت: «نشست کمیسیون مشترک به اتمام رسید. نسبتاً کوتاه و سازنده بود. شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد».
 
ادامه دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران، حدود ساعت ۱۵:۰۰ به وقت تهران در «وین» پایتخت اتریش آغاز شد و حدود یک ساعت نیز ادامه داشت.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، ریاست این نشست را برعهده داشتند.

مذاکرات وین در حالی شروع شده است که چند ساعت پیش، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از تلاش‌های آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌های ایران خبر داد.

در این گزارش نوشته شده است که مقام‌های ارشد وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا، ایالات متحده یک هیأت عالی رتبه از جمله «آندریا گاکی» رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا را هفته آینده به امارات عربی متحده اعزام می‌کند تا شرکت‌ها و افراد مهم این کشور را که به دنبال تعامل با ایران هستند را تهدید به تحریم کنند.


کد مطلب: 784735

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784735/نظر-اولیانوف-درباره-جلسه-امروز-کمسیون-برجام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com