کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار به سرمایه‌گذاران بازار رمز ارز

18 آذر 1400 ساعت 16:00

رییس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فعالیت رمزارزها در کشور را بدون پشتوانه قانونی خواند و نسبت به این نوع فعالیت اقتصادی به سرمایه‌گذاران هشدار داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، با گذشت سال‌ها از گذشتن بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ و روی آوردن مردم به موضوع رمزارزها و داغ شدن این نوع بازار سرمایه‌گذاری همچنان مساله رمزارزها بحث محافل سیاسی، اقتصادی و جامعه است و سرمایه حقیقی بخشی از شهروندان در این بازار وجود دارد.

این درحالی است که بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران با ایجاد یک فضا و دادن وعده‌های دروغین مردم را به سمت این نوع بازار سرمایه‌گذاری سوق می‌دهند؛ به گونه‌ای که اغلب در رویای پولدار شدن یک شبه سرمایه کلانی را وارد این بازار می‌کنند، اغلب خود زیان می‌بینند و عده‌ای با کلاهبرداری در این مسیر سود کلانی نصیبشان می‌شود.

سرهنگ مصطفی نوروزی، رییس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتا با تاکید بر هوشیارسازی جامعه نسبت به این گونه فعالیت‌های اقتصادی گفت: با توجه به عدم وجود پشتوانه قانونی در خصوص فعالیت رمز ارزها در کشور، فعالیت ناآگاهانه در این حوزه ممکن است علاوه بر خروج ارز از کشورمان منجر به بروز کلاهبرداری‌هایی در این خصوص شود.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید فراوان به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان اموال و سرمایه خود را با انگیزه‌های سرمایه گذاری و کسب سود و منافع مالی به این حوزه‌ها وارد نکنند، چراکه در صورت بروز ضرر و زیان ناشی از اقدام مذکور با توجه به عدم وجود پشتوانه قانونی ضمانت اجرایی در زمینه احقاق حقوق بزه‌دیدگان این حوزه‌ها بسیار دشوار و در برخی مواقع ناممکن است.

رییس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتا عنوان کرد: در صورت بروز مشکلی در این خصوص برای شهروندان، می‌توانند نسبت به طرح شکایت نزد مراجع قانونی اقدام کنند و در صورت ارجاع پرونده به پلیس فتا اقدامات لازم در خصوص موضوع به عمل خواهد آمد.


کد مطلب: 784722

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784722/هشدار-سرمایه-گذاران-بازار-رمز-ارز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com