کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سربازی معاف شد اما به عشق امام(ره) رفت جبهه

17 آذر 1400 ساعت 9:56

نوجوانی متین و باوقار بود و در برابر انقلاب احساس مسئولیت می‌کرد. اخلاق خوبی داشت، همیشه خوشرو و خوش‌برخورد بود و لبخند به لب داشت، همواره مراقب بود که مبادا با گفته‌هایش کسی را از خود ناراحت کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از کیهان، شهید مراد بهرامی، اول دی سال 1339 در یک خانواده مذهبی و عشایری در شهرک طالقانی شهرستان هفتگل به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستا به پایان برد. پدرش خان‌بابا انسان زحمتکش و تلاشگری بود و به شغل کشاورزی مشغول و موذن مسجد روستا بود و در مسجد قرآن تلاوت می‌کرد. با جمعی از اهالی روستا بنای مسجد جامع را در روستا پی‌ریزی و با کمک مردم به ساخت آن اقدام کرد. شهید بهرامی در زمان انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. از ویژگی‌های او در این دوران علاقه زیاد به امام خمینی(ره) را می‌توان یاد کرد.

نوجوانی متین و باوقار بود و در برابر انقلاب احساس مسئولیت می‌کرد. اخلاق خوبی داشت، همیشه خوشرو و خوش‌برخورد بود و لبخند به لب داشت، همواره مراقب بود که مبادا با گفته‌هایش کسی را از خود ناراحت کند. با پیروزی انقلاب اسلامی در محافل و مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و عضو پایگاه بسیج مقاومت کوی طالقانی بود، با اینکه از خدمت سربازی معاف شد اما با شروع جنگ به صورت داوطلب در جبهه حضور یافت و سرانجام در تاریخ هشتم اسفند سال 1362 در هورالهویزه به فیض شهادت رسید.

پیکر پاک شهید مراد بهرامی پس از چند سال توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین شناسایی شد و در سال 1374 به همراه شهید حفیظ‌الله ممبینی، شهید محمد جزائی و موسی قیصری در زادگاهش تشییع شد و در گلزار شهدای هفتگل آرام گرفت.


کد مطلب: 784581

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784581/سربازی-معاف-اما-عشق-امام-ره-رفت-جبهه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com