سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

جزئیات جلسه مجلس و امیرعبدالهیان درباره مذاکرات

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب: 784544
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر امور خارجه را تشریح کرد.
جزئیات جلسه مجلس و امیرعبدالهیان
به گزارش جهان نيوز، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه امروز اعضای کمیسیون متبوعش با مسئولان وزارت خارجه ، اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از ساعت 12 تا 16:30 جلسه مفصلی با وزیر امورخارجه و معاونان و دستیاران وزیر امورخارجه داشتند.

وی افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه گزارش مفصلی درباره ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری‌های بین المللی از جمله مذاکرات اخیر وین به نمایندگان حاضر در این جلسه ارائه داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: برداشت کمیسیون از این گزارش آن بود که طرفین مذاکره در این دوره تلاش کرده اند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته باشند و با برنامه در مراحل بعدی حضور یابند.

عباس زاده اظهار داشت: مطلب دیگر آن است که جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت وارد مذاکره شده است و طرف 1+4 به ویژه غربی‌ها باید برای مذاکره و توافق جدیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دور دوم مذاکرات از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد، گفت: و با توجه به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد زمینه‌های لازم برای یک توافق برد- برد وجود دارد چرا که ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد- باخت نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: ضمناً در این جلسه معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان و از آن مسیر با کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قیرقزیستان خبر داد و تاکید کرد: در 100 روز گذشته حجم مبادلات اقتصادی با برخی از این کشورها بیش از 200 درصد رشد داشته است.

نماینده مشکین‌شهر با اشاره به گزارش معاونین وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک ، گفت:، ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه با امارات و عربستان سعودی با توجه به استقبال متقابل به جدیت و سرعت ادامه دارد.

عباس زاده مشکینی در پایان تصریح کرد: امیرعبداللهیان گزارش جامعی هم در خصوص عادی سازی، ترمیم، تقویت و گسترش روابط با جمهوری آذربایجان داد که نهایتاً به دیدار رؤسای جمهور دو کشور در عشق آباد انجامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *