جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

برشی از زندگی پدر موشکی ایران در سریال شبکه یک/ چه کسی نقشِ حسن طهرانی‌مقدم را بازی می‌کند؟

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 784524
حسین عارف در سریال این شب‌های شبکه یک سیما نقشِ حسن طهرانی‌مقدم را بازی کرده، شهیدی که شهریار بحرانی، برشی از زندگی‌اش را مورد بررسی قرار داده است.
چه کسی نقشِ شهید طهرانی‌مقدم را بازی می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز، مینی‌سریال «خط مقدم» در 4 قسمت از شبکه یک سیما پخش می‌شود. مجموعه تلویزیونی «خط مقدم» به‌کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجید حقی؛ به بخشی از دوران حساس و پرالتهاب سال‌های 63 تا 65 دفاع مقدس می‌پردازد و محوریت آن درباره شهید طهرانی مقدم است.

در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی «خط مقدم» آمده است: «این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز 1363 با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند».

حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اکرمی، بهزاد خلج و عطاءالله سلیمانیان در این مجموعه نمایشی بازی کرده‌اند.

سریال به برشی از زندگی شهید طهرانی‌مقدم می‌پردازد. هرچند که به تعبیرِ مجید حقی تهیه‌کننده این سریال، به دلیل ظرفیت محدود زمانی، فقط به بخشی از وقایع 1363 تا 1365 این شهید بزرگوار پرداخت. تهیه‌کننده سریال می‌گوید در مراحل مختلف تحقیقات متوجه ابعاد بزرگ شخصیتی ایشان شدیم که به دلیل محدودیت نتوانستیم پرداخت زیادی به آن داشته باشیم. او همچنین درباره اینکه چرا قالب مینی سریال انتخاب شده و به بخش‌های مختلف زندگی شهید طهرانی‌مقدم پرداخته نشده، هم توضیح داد که قبلاً به صورت یک فیلم سینمایی تهیه‌شده اما با توجه به شرایط فعلی سینما و محدودیت های کرونایی، به صلاحدید سرمایه‌گذار، مدیران سیمافیلم و مدیر شبکه یک، تصمیم بر این شد، این کار تبدیل به مینی‌سریالی چند قسمتی بشود.

او همچنین درباره بازیگر نقش حسن طهرانی‌مقدم هم گفته است: بازیگران زیادی دعوت به همکاری شدند که بازیگران حرفه‌ای سینما و تئاتر بودند. با نظرِ تیم کارگردانی، گزینه‌های مختلفی کاندید شدند و در نهایت به حسین عارف رسیدند. کسی این نقش را بازی کند که مخاطب او را در نقش‌های مختلف و متفاوتی ندیده باشد. این‌گونه شد که این نقش به حسین عارف رسید. 

این سریال هر شب ساعت 22:15 روی آنتن می‌رود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک قسمتش را دیدم، بسیار ضعیف بود….بسسسسیار ضعیف!
البته که سینماها باز شده و هیچ مشکلی برای اکران وجود ندارد اما به نفع این عزیزان است که کار را اکران نکنند اگر ادامه اش هم مانند قسمت اولش باشد که هرگز با استقبال مواجه نخواهد شد.
ان شاالله در سایر آثار موفق باشند
Iran, Islamic Republic of
واقعا گزینه بهتری نبود؟
حداقل گریم بهتری میشد
Iran, Islamic Republic of
ان شالله در جامعه هنری ما شامل تئاتریها، رادیوییها، تلویزیونیها و سینماییها قشر غیرتمندی ظهور کند که دغدغه شان ساخت و اجرای تئاتر، نمایشهای رادیویی، فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی درباره قهرمانان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عرصه علم، و مدافعان حرم باشد.