کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود "اومیکرون" به استان خوزستان تکذیب شد

16 آذر 1400 ساعت 3:00

علوم پزشکی اهواز با صدور اطلاعیه‌ای هر گونه ورود اتباع خارجه ناقل ویروس اومیکرون به استان را تکذیب کرد.


به گزارش جهان نیوز، درپی انتشار شایعه ورود چند تبعه خارجی ناقل ویروس جهش یافته کرونا به نام اومیکرون به بندر امام خمینی(ره)، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با صدور اطلاعیه‌ای این شایعه را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه ورود اتباع خارجه از کشورهای دارای سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون به کشور از طریق بندر حضرت امام(ره) تکذیب و بر تشدید شرایط نظارتی در مبادی ورود استان برای کنترل ویروس کرونا تاکید کرد.

در این بیانه آمده است: 

با توجه به انتشار شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ورود گونه جهش یافته او میکرون به کشور از طریق بندرگاه امام خمینی(ره) به اطلاع می‌رساند تاکنون هیچ مسافری از کشورهای پرخطر آفریقایی از طریق این بندرگاه وارد کشور نشده و مطابق دستورالعمل‌های تشدید مراقبت‌های مرزی، پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای برای عدم ورود اتباع و مسافران کشورهای پرخطر از نظر شیوع ویروس جهش یافته جدید در حال اجرا است.

لازم به ذکر است به همین منظور از تاریخ اول تا 15 آذرماه 1400 تعداد 37 کشتی و شناور در بندر امام خمینی(ره) مورد ارزیابی و مراقبت بهداشتی قرار گرفته که هیچ کدام از این موارد از مبدا کشورهای آفریقایی وارد کشور نشده‌اند.

همچنین از تعداد 772 سرنشین و خدمه این کشتی و شناورها نیز تست PCR انجام شده که تمام نتایج منفی گزارش شده و هیچ مورد ابتلا به کرونایی وجود نداشته است.


کد مطلب: 784421

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784421/ورود-اومیکرون-استان-خوزستان-تکذیب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com