پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
حزب الله عراق:

اشغالگران آمریکایی را با خفت و خواری اخراج خواهیم کرد/ مصاحبه با سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 784420
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی از عراق عقب نشینی نمی‌کنند، تصریح کرد که مردم و گروه‌های مقاومت به یاری خداوند، آنها را با خفت و خواری از کشورشان اخراج خواهند کرد.
آمریکا را با خفت و خواری اخراج خواهیم کرد
به گزارش جهان نيوز، «محمد محیی» سخنگوی سیاسی گردان‌های حزب الله عراق تصریح کرد انتخابات پارلمانی اخیر در عراق، نمایش مضحک و عملیات کلاهبرداری بزرگ علیه عراق و ملت آن بود. انتخابات اخیر با تخلفات فراوان و تقلب و تعدی به آرای شهروندان و حقوق نامزدها همراه بود.

محیی در گفتگو با تسنیم در بغداد گفت اعلام نتایج دستکاری شده انتخابات اخیر با اعتراضات گسترده در سطح مردمی از طریق تظاهرات مسالمت آمیز همراه شد تا حقیقت روشن شود و طرف‌هایی که در توطئه تقلب مشارکت کردند، از این اقدام خود عقب نشینی کنند.

وی خاطر نشان کرد گروه‌های سیاسی که از طریق تقلب هدف قرار گرفته شدند و حقوقشان مصادره شده است، در چارچوب قانونی اعتراض به نتایج انتخابات، به این اقدامات خود از طریق دادگاه فدرال ادامه می‌دهند و منتظر نتایج اعتراضات خود هستند.

محیی اظهار داشت عملا تغییراتی در نتایج رخ خواهد داد، حقی تضییع شده است که در پس آن مطالباتی قرار دارد و ما قطعا به نیرنگ طرف‌هایی که در انتخابات تقلب کردند، پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی سیاسی گردان‌های حزب الله تصریح کرد گردان‌های حزب الله و همپیمانان با قدرت و اصرار در برابر توطئه روشن علیه آرای مردم و گروه‌های سیاسی ایستاده‌اند.

وی بر تلاش برای بازگرداندن امور به روند صحیح خود و بازگرداندن حق به صاحبانش تصریح کرد و گفت گردان‌های حزب الله هرگز به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد که مردم عراق را تحقیر کنند و هرگز در برابر جنایت تاریخی تقلب سکوت نخواهند کرد و در این راه هر هزینه‌ای که لازم باشد، خواهند داد.

محیی برخی طرف‌ها را به همدستی با آمریکا برای تقلب در انتخابات متهم کرد و گفت طرح و اراده‌ای از سوی آمریکا برای دور کردن گروه‌هایی از پارلمان عراق دنبال می‌شود که در برابر طرح‌های واشنگتن مقاومت می‌کنند و خواستار خروج ارتش اشغالگر آمریکایی هستند.

وی آمریکا را به ترسیم نقشه راهی که متناسب با خواسته‌های خود باشد و تلاش برای تحمیل آن بر عراق با هدف فراهم کردن مرحله بعدی متهم کرد که هدف آن، مصادره اراده واقعی ملت عراق از طریق پیشبرد بقای نظامیان آمریکایی در عراق است.

سخنگوی سیاسی گردان‌های حزب الله اظهار داشت اظهارات مقامات آمریکا در خصوص عقب نشینی از عراق، تلاشی برای فریب و گمراه سازی است. وی افزود اطلاعاتی که در اختیار دارند، تاکید می‌کند که نظامیان آمریکایی با وجود توافق چارچوب راهبردی عقب نشینی بر خلاف اراده ملت عراق همچنان در عراق حضور دارند.

وی افزود که گردان‌های حزب الله سقف زمانی برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تعیین کرده و این مهلت، پایان سال جاری میلادی است و منتظر شناخت واقعیت مقاصد به ویژه مقاصد آمریکا و اینکه آیا واشنگتن همچنان بر به چالش طلبیدن اراده ملت عراق اصرار دارد.

محیی در پایان به خبرنگار تسنیم گفت ما یقین داریم که ارتش اشغالگر آمریکا از عراق عقب نشینی نخواهد کرد و در چنین حالتی، حق ملت عراق است که به مقاومت و مقابله و مخالفت با این اشغالگری از طریق تمام وسایل و اقداماتی که در دسترس است، بپردازند، ما همانطور که آمریکایی‌ها را در سال 2011 با قدرت اخراج کردیم، باردیگر به یاری خداوند، آنها را با خفت و خواری از کشورمان اخراج خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Canada
....
Iran, Islamic Republic of
الله یَحفَظُک ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
فقط بازورومقاومت بایداخراجشان کرد.آمریکا تروریست فقط بازبان اسلحه بایدباش صحبت کرد.