کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی:

۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد

15 آذر 1400 ساعت 21:03

شهردار تهران گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران داریم، ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده و ۳ گسل مشا در شمال غرب و شهرری یک تهدید کالبدی برای شهر است.


به گزارش جهان نیوز، علیرضا زاکانی عصر امروز در دیدار با رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۰ گفت: قریب ۶۸ سال از رخدادی که جوهره جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب برای مقابله با استبداد را ایجاد کرد، می‌گذرد. جوهر جنبش دانشجویی بعد از انقلاب، با حاکمیت بودن و بر علیه نظام سلطه بودن است.

وی افزود: ایران اسلامی شعارهای آزادی، پیشرفت و غیره را در انقلاب خود هدف قرار داد و این امر مسئولیت هایی را برای ما ایجاد می‌کند.

شهردار تهران بیان کرد: اگر غرب با همه وجوه خود در جهان جلوه گری کرد، برگرفته از قدرت علمی آن است حال اگر این علم با یک افق عدالت گستری کار کند، بسیار می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: تلاش شهرداری این است که از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود. در نتیجه قرار است شهرداری مسئولیت هایی را ناظر به روح و کالبد شهر بر عهده گیرد.

زاکانی اظهار داشت: شهرداری با امکانات خود با شهروندان در ارتباط است و با توجه به ویژگی های کلان شهر تهران، باید در همه حوزه های شهر خلاقیت خود را به مرحله ظهور برسانیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم شعار «تهران کلان شهر الگوی جهان اسلام» را محقق کنیم، نیازمند تحول در نظام اجتماعی هستیم. امروز زخم های کهنه اجتماعی در شهر وجود دارد و نیاز به اقدام دارد که برای رقم خوردن این الگو، باید کسی در تهران سر گرسنه بر زمین نگذارد.

شهردار تهران ادامه داد: این حرف بزرگ است اما با ایده و اراده شما دانشجویان شدنی است و در این راستا شهر باید به یک ثبات برسد.

زاکانی با بیان اینکه شهر تهران دچار ناپایداری است عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران داریم، ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده و ۳ گسل مشا در شمال غرب و شهرری یک تهدید کالبدی برای شهر است. امروزه موضوع حمل و نقل و ترافیک در تهران، به عنوان یک ابر چالش در حال آزار دادن روح و جان مردم است.

وی با بیان اینکه راه حل این موضوعات به دست نخبگان جامعه است، اظهار داشت: خلا مسائل مختلف در موضوعات هویتی در شهر کاملاً حس می‌شود و در حال حاضر هیچ هویتی ناظر بر هویت معماری قبلی در تهران نیست. در حوزه قانون پذیری و مسائل فرهنگی نیاز به جهش در تهران داریم.

زاکانی ابراز داشت: لذا امروز برای یک نیاز گرد هم آمده ایم و به عنوان شهرداری به دنبال آن هستیم مشکلات شهری را که نیاز به هویت دارد با کمک نخبگان و مردم حل کنیم. یکی از این هویت ها علم و فناوری است که باید پایتخت به نام علم شناخته شود.

وی بیان کرد: چون تهران ابعاد مختلفی دارد، در مسائل علوم انسانی تجربی، فنی و عمرانی و غیره نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان هستیم.

زاکانی تصریح کرد: به همین دلیل شهرداری دست نیاز خود را به سمت شما دانشجویان دراز میکند و امیدوارم این حضور با نشاط دانشجویان منشا پیوستگی به نظام مسائل شهر باشد و امیدوارم آینده‌ای بهتر را برای شهر شاهد باشیم.


کد مطلب: 784414

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784414/۱۲-هزار-هکتار-بافت-ناپایدار-تهران-وجود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com