پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۱

آلمان: پیشنهادات ایران قابل‌ قبول نیست!

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 784408
یک مقام وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد دولت متبوعش پیشنهادات ایران در مذاکرات وین را غیرقابل قبول می‌داند.
آلمان: پیشنهادات ایران قابل‌ قبول نیست!
به گزارش جهان نيوز، به نقل از رویترز، یک مقام وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد پیشنهاداتی که ایران در جریان دور اخیر مذاکرات وین برای حل‌وفصل اختلافات مطرح کرده است، از نظر برلین  قابل قبول نیست.

این مقام آلمانی که رویترز به نامش اشاره‌ای نکرده است، در خصوص پیشنهادات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین اظهار داشت: «پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور قابل‌قبول نیست. ما این پیشنهادات را به‌دقت و به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که ایران تقریباً همه چیزهایی که در دورهای قبلی مذاکرات بر سر آنها توافق شده بود را تغییر داده است.»

وی ادامه داد: «این پیشنهادات نمی‌توانند مبنایی برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب در مذاکرات باشند. ما انتظار داریم هیأت ایرانی پس از انجام مشورت‌های لازم در تهران، با پیشنهادات واقع‌بینانه به وین بازگردد.»

این دور از مذاکرات وین از روز دوشنبه با محوریت رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، در سطح معاونان و مدیران وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 به ریاست علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، آغاز شد.

هیأت ایرانی در جریان دور تازه مذاکرات وین که از دوشنبه گذشته  با محوریت رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، در سطح معاونان و مدیران وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 به ریاست علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد، پیشنهاداتی را برای شکستن بن‌بست ایجاد شده در دورهای قبلی مذاکرات و حل‌وفصل مواردی که در دورهای قبلی باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات شده بود، به طرف‌های مقابل ارائه کرد.

 یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در خصوص این پیشنهادات و متون ارائه شده به طرف‌های دیگر مذاکرات از سوی هیأت ایرانی، به خبرنگار تسنیم گفت: متون ارائه شده ایران، متوازن بوده و با ظرافت در تطابق کامل با مفاد توافق سال 2015 و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نگاشته شده اند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه پیش نویس 6 دور قبل نیز بخش عمده ای از این متون را شکل داده اند، تصریح کرد: اروپا و آمریکا اگر به‌صورت جدی به دنبال توافق باشند، فرصت مناسبی با این‌متون ایجاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آلمان در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین متهم است دیگر گونه حق دخالت و مداخله در امور ایران و... را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
به آلمان، آمریکا و اسرائیل هشدار می دهیم دست دخالت و مداخله خود بردارند.
Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که آلمان جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار در زمان جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم استفاده از شیمیایی توسط رژیم صدام دیکتور علیه ایران بوده است.
Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که غربی ها جنایتکار از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود برجامی خود عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی گنند چرا؟
Iran, Islamic Republic of
آلمان در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین متهم است دیگر هیچ گونه حق دخالت و مداخله در امور ایران و... را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
منافقین چگونه متولد شد؟ / حامیان گروهک تروریستی منافقین چه کسانی هستند؟.
Iran, Islamic Republic of
اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان از تجاوز صدام درمدت هشت ساله جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حالا وقت آن رسيده كه ايران از كشور هاي حامي صدام
به داداگاه لاهه شكايت كند و درخواست غرامت نمايد..
Iran, Islamic Republic of
وقتی خروج آمریکا و رفتارهای غیرمنطقیوترامپ براتون قابل قبول باشه مشخصه درخواست‌های منطقی ایران براتون قابل قبول نباشه
شجاع
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار این است که ایران اعلام کند تا یکی دو ماه دیگر اگر شرایطش را قبول نکنند از برجام خارج خواهد شد و بسمت 90 درصد غنی سازی میرود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دوستان أصلا ألمان هر چي شما ميگوييد ،هست والبته درست هم ميگوييد لأكن شرايط اين است ،خواهش ميكنم در هر إظهار نظري شرايط زندگي ومعيشت همه مردم را در نظر بگيريد وجلوتر از تصميم گيرندگان حركت نكنيد!البته بعيد است با تفكري كه از جهان نيوز تا كنون ديده شده اين كامنت يا كار نميشود يا به دلخواه إصلاح ميكنند.