جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
روایت هفته ‏هشتم لیگ برتر؛

شهرآورد ۹۷ تقریباً هیچ/ هفتهٔ ضد اصفهان/ قلعه‌نویی و خطیبی ول کن صدر نیستند

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 784382
شهرآورد تهران که مهم‌ترین بازی این هفته لیگ محسوب می‌شد، تقریباً هیچ نداشت!
شهرآورد ۹۷ تقریباً هیچ/ هفتهٔ ضد اصفهان/ قلعه‌نویی و خطیبی ول کن صدر نیستند
گروه ورزش جهان نيوز، ابراهیم جاگرانی: این هفته هم سه بازی لیگ‌برتر بدون گل تمام شد و در پنج بازی دیگر 15 گل رد و بدل شد، در یک بازی، تنها یک گل کمتر از همهٔ هشت بازی هفته قبل به ثمر رسید و اصفهانی‌ها به اندازه همهٔ آن گل‌ها دروازه‌شان باز شد. شهرآورد تهران هم که مهم‌ترین بازی این هفته لیگ محسوب می‌شد، تقریباً هیچ نداشت!

* روایت بازی‌های شنبه 13 آذر ۱۴۰۰

استقلال تهران 0 ـ 0 پرسپولیس تهران/ تقریباً هیچ!
حساس ترین بازی این روز با سوت موعود بنیادی فرد آغاز شد، سوتی که به ویژه در تکل دقیقه 85 فرجی درون محوط جریمه روی ژستد حرف و حدیث زیادی رقم زد و کار را به شکایت استقلالی ها هم کشاند. شروع تقابل چهار گله یحیی و فرهاد به تنها یک گل در سه بازی و سی دقیقه اخیرشان رسیده تا نشان دهد بالا رفتن سن، ترس باخت در شهرآورد را بیشتر و مربیان را محتاط تر می کند. در روزی که شوتی درون چارچوب زده نشد، لک سومین بازی پیاپی و حسینی هم چهارمین بار کلین شیت کرد. یحیی یک بار دیگر سرخ ها را به رکورد 10 بازی بدون باخت برابر حریف سنتی رساند اما فرصت مساوی کردن بردهای دو تیم در عدد 26 را از دست داد. این بازی چیز دیگری نداشت، شاید پساکرونا و حضور تماشاگران بتواند جذابیت را به زمین بازی برگرداند. استقلالی ها با پنجمین تساوی پیاپی اما بدون باخت 14 امتیازی و ششم شدند و پرسپولیس هم با 15 امتیاز در یک امتیازی جدول در رتبه چهارم ایستاد.
 

گل گهر سیرجان 4 ـ 2 سپاهان اصفهان/ امیر وارد می‌شود!
بگذارید حرف آخر را اول بزنیم، نویدکیا هفته هشتم فصل قبل قول داد دیگر در مورد داوری حرفی نزند، او در همین هفته در فصل جاری با چهار گل از استادش شکست خورد. همه منتظر بودند او هم مثل مدیران و هواداران و همتایانش، با پرداختن به داوری و موج سواری روی اشتباهات گریزناپذیر آن، به ویژه در اواخر دو نیمه، خود را تبرئه کند، اما او سر حرفش ماند و داوری جای در دلایل باخت تیمش نداشت، در واقع نشست خبری محرم، یک کارگاه آموزشی برای سایر مربیان لیگ بود.

اما بازی: قلعه نویی و سعید الهویی نیمی از محرومیت خود را گذراندند و با تعلیق آن، از این بازی کنار زمین آمدند، آن هم چه آمدنی، کافی است بدانید سپاهان در 7 بازی گذشته تنها یک بار دروازه اش باز شده بود! سیرجانی ها یک بازگست خوش یمن دیگر هم داشتند، محسن فروزان بعد از سه بازی به دروازه تیمش بازگشت و توانست با مهار پنالتی دقیقه 32 شهریار مغانلو، مانع تساوی و شاید برگشت جریان بازی به سود سپاهانی ها شود. محرم دو گل نیمه اول (آرمین سهرابیان 2 و مهدی تیکدری 40) را جبران کرد (دانیال اسماعیلی فرد 56 و 94) اما نتوانست مانع دو گل دیگر در این نیمه شود (مهدی تیکدری 54 و سعید صادقی 88) تا سنگین ترین شکست این یکی دو ساله برایش رقم بخورد.

گل گهر با این برد همچنان بدون باخت ماند و با تساوی همه آیتم ها با سپاهان، به دلیل پیروزی در بازی رودررو با 16 امتیاز به صدر رسید و زردپوشان اصفهانی هم به لطف گل زده بیشتر، بالاتر از اراکی ها در جایگاه دوم قرار گرفتند.


هوادار تهران 0 ـ 0 نفت مسجدسلیمان/ مساوی بی فایده
نفت و هوادار تیم های چهاردهم و پانزدهم لیگ نتوانستند با برد در این تقابل، خود را از ته جدول جدا کنند تا با 6 و 5 امتیاز همچنان در همان جایگاه بمانند. تیم عنایتی که بیشترین باخت را دارد (5)  اگرچه در این بازی بهتر ظاهر شد اما این علی محسن زاده دروازه بان پیشین خود آن ها بود که با درخشش و سومین کلین شیت در چهارمین بازی اش، نفت کمالوند را از شکستی دیگر نجات داد.

صنعت نفت آبادان 0 ـ 0 پیکان تهران/ پیکان در سرازیری
تیم مجتبی حسینی خوب بازی کرد و موقعیت های زیادی هم داشت اما باز هم نبرد. آن ها بعد از شروع خوب، چهار بازی است که رنگ پیروزی ندیده اند و تنها 2 امتیاز از این 12 امتیاز گرفته اند و آهسته آهسته از جمع بالانشین ها به میانه و پایین جدول سرازیر می شوند. آبادانی ها هم شرایط خوبی ندارند و مثل همنام هم استانی خود در مسجد سلیمان و هوادار با 6 امتیاز در پایین جدول نشسته است. (رتبه سیزدهم)

روایت بازی‌های یکشنبه 14 آذر ۱۴۰۰
تراکتورسازی تبریز 0 ـ 2 آلومینیوم اراک/ روزهای خوب رسول
رسول خطیبی بعد از اولین شکست یحیی در این فصل، اولین شکست مربی کروات تبریزی ها را هم رقم زد. سالدو با دو مساوی و یک برد میزبان اراکی ها بود، کاپیتان اخباری مصدوم که هر سه بازی گذشته کلین شیت کرده بود را هم نداشت، دو گل عباس زاده هم پس از ورودش به زمین آفساید اعلام شد تا باز هم مثل فصل گذشته باخت خانگی تنها گزینه آن ها باشد. سومین و آخرین تیم بدون باخت لیگ تاکنون، با یک گل دیگر به صدر می رسید، حالا اما هم امتیاز با دو تیم اول (16) سوم است. تراکتور هم 8 امتیازی و دوازدهم است.

ذوب آهن اصفهان 0 ـ 3 مس رفسنجان/ باور کنید!
مسی ها باز هم ذوب آهن را شکست دادند، این بار پر گل و در اصفهان، گادوین منشاء دقیقه هفت سومین پنالتی تیمش در سه دیدار اخیر را گل کرد تا با گل دومش در دقیقه 56 با 5 گل به تنهایی به صدر جدول گلزنان برود. محسن آذرباد هم دقیقه 70  برای تیمش گلزنی کرد. اگرچه تارتار روی دو صحنه به داوری معترض بود اما ربیعی مربی مسی ها هم بعد از بازی خواهش کرد سریع تر VAR بیاورند.  ذوبی ها اگر چه بعد از بازی بیانیه دادند و از فقدان نظم و کوپال، کوپال ناظمی نوشتند و او را مقصر این نتیجه دانستند، اما سرمربی و بازیکنان تیمشان هم به دلیل این شکست با کسر 5 درصد قرارداد جریمه کردند!

مس حالا با 14 امتیاز بالاتر از استقلال به یک قدمی پرسپولیس و دو امتیازی صدر آمده و ذوب آهن هم با 10 امتیاز در جدول، نهم است.
 

فجر شهیدسپاسی شیراز 1 ـ 1 فولاد خوزستان/ و ما ادراک حافظیه!
نکونام در چهارمین بازی در برگشتش به فولاد هم نباخت، اما مثل بقیه مهمانان و حتی خود شیرازی ها، حسابی از حافظیه گله داشت. جالب اینکه او مدعی شد این چمن، همزمان میزبان بازی های لیگ یک هم هست!
اسماعیل شریفات دقیقه 45 برای شیرازی ها و لوسیانو پریرا دقیقه 48 برای اهوازی ها گل زدند. پریرا حالا  با 4 گل تعقیب کننده منشاست، دو صدرنشین خارجی جدول گلزنان لیگ برتر. فولاد هم با 12 امتیاز هشتم و فجر با 9 امتیاز دهم است.

نساجی قائمشهر 2 ـ 0 پدیده مشهد/ داروی نبردن!
نساجی بعد از شش هفته بالاخره برد. حامد شیری دقیقه 54 از روی نقطه پنالتی و ایوب کلانتری دقیقه 70 برای قائمشهری ها گلزنی کردند تا مشهدی ها باز هم نبردن یک تیم دیگر را درمان کنند. داوری در این بازی هم بی حرف و حدیث نبود تا هفته هشتم هم هفته ای پرحاشیه برای داوران باشد. نساجی با 9 امتیاز یازدهم جدول است و پدیده هم با همان دو امتیاز همچنان در قعر جدول درجا می زند، البته فاصله کم بالای جدول، انتهای جدول هم جریان دارد و تیم ها می توانند خودشان را با یکی دو بازی بالاتر بکشند، احتمالاً میثاقیان و عنایتی و سایر مربیان پایین جدول هم به این امید وعده ماندن در لیگ می‌دهند.

بازی‌های لیگ برتر در هفته نهم، پنج شنبه 18 آذرماه 1400 با دیدارسه مدعی قهرمانی با حریفانشان شروع می شود. ساعت 16 پیکان میزبان استقلال است، پیکان چهار و استقلال پنج بازی اخیرشان پیروز نشده اند. همین ساعت سپاهان در میزبان نفت منصوریان است و ساعت 18 هم پرسپولیس در آزادی هوادار عنایتی را پیش رو دارد. در ظاهر کار استقلال این هفته سخت تر از رقباست.

جمعه 19 آذر هم، از ساعت 15 نفت با ذوب آهن، پدیده با گل گهر، مس با تراکتور و آلومینیوم با فجر بازی می کند. ساعت 18 هم فولاد میزبان نساجی است. از این بازی ها هم پیروزی راحت مدعیان صدرنشینی و باخت احتمالی قعرنشیان متصور می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *