کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زد و خورد در نخستین نشست انتخاباتی در فرانسه

باشگاه خبرنگاران جوان , 15 آذر 1400 ساعت 12:04

نشست انتخاباتی نامزد راست افراطی فرانسه به خشونت کشیده شد.


به گزارش جهان نیوز، اریک زمور، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در نخستین نشست انتخاباتی خود هدف حمله طرفداران ضدنژادپرستی قرار گرفت و زخمی شد.

بر این اساس، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نخستین نشست انتخاباتی اریک زمور، نامزد راست افراطی در سالن ویلپَن پاریس به صحنه درگیری طرفداران این نامزد و مخالفان ضدنژادپرستی که برای اعتراض خاموش آمده بودند تبدیل شد.

به گفته منابع پلیس، دستکم ۴۵ نفر از طرفداران و مخالفان اریک زمور بازداشت شده اند. در این درگیری‌ها تعداد بسیاری زخمی و تعدادی نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. همچنین پس از پایان مراسم یکی از مخالفان اریک زمور در حالیکه دستانش را حلقه کرده بود به سمت این نامزد انتخابات پرید که به گفته نزدیکان زمور او زخمی شده است.

فرد حمله کننده نیز بازداشت و روانه زندان شده است. همچنین پنج فعال گروه موسوم به اس او اس راسیسم SOS Racisme که مخالف نژادپرستی است، در نخستین گردهمایی انتخاباتی اریک زمور، نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مرکز ویلپنت در حومه پاریس زخمی شدند.

نزدیک به چهار ماه دیگر در فرانسه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. مارین لوپن، دیگر نامزد راست افراطی فرانسه بوده که از اقبال عمومی مناسبی برخوردار است. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هر پنج سال یکبار انجام می‌شود. این دوره از رقابت‌ها به شدت تحت تاثیر مدیریت ناکارآمد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مواجهه با همه‌گیری کرونا تلقی می‌شود.


کد مطلب: 784365

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784365/زد-خورد-نخستین-نشست-انتخاباتی-فرانسه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com