پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
نماینده پارلمان عراق:

حضور موساد در اقلیم کردستان یک فاجعه امنیتی است

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 784353
نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که حضور مقرهای موساد در اقلیم کردستان عراق یک فاجعه امنیتی است.
حضور موساد در اقلیم کردستان یک فاجعه امنیتی است
گروه بین المللی جهان نيوز: سهیله السلطانی، نماینده پارلمان عراق هشدار داد که حضور پایگاه‌ها و مقر‌های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق یک فاجعه امنیتی است که از هر طرف این کشور را تهدید می‌کند.

السلطانی در بیانیه‌ای به خبرگزاری المعلومه گفت: «حضور پایگاه‌های آمریکایی، نیرو‌های خارجی و سازمان جاسوسی اسرائیل در عراق غیرقابل قبول است، زیرا طبق قوانین بین‌المللی و سازمان ملل متحد، نقض حاکمیت کشور محسوب می‌شود.»

او در ادامه از وزارت خارجه عراق خواست که نقش واقعی خود را برای خروج نهایی آن‌ها ایفا کند و گفت  که وزارت خارجه باید برای اطمینان از خروج تمامی نیرو‌های نظامی و غیرنظامی ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کند.

پیش از این محمد البیاتی یکی از فرماندهان سازمان بدر عراق گفته بود که در مجاورت اکثر پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مراکز اطلاعاتی موساد استقرار دارند و مسئولیت اهمال و استقرار مراکز جاسوسی صهیونیست‌ها در مجاورت پایگاه‌های آمریکا بر عهده دولت عراق است. اقلیم کردستان عراق به محل خصمانه کشور‌های همسایه برای پناه دادن عناصر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

بامداد روز یکشنبه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای گرفتن انتقام شهادت دو تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه در پی حمله رژیم صهیونیستی، مواضع راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را با موشک بالستیک هدف قرار داد. مقامات اربیل وجود این مراکز را تکذیب کردند، اما خبرنگار المیادین در بغداد تایید کرد منابعی وجود فعالیت موساد در اقلیم کردستان عراق را تایید می‌کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *