پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تولد نوزادی نادر و عجیب در مصر +عکس

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 784313
تولد یک نوزاد با ظاهری متفاوت ناشی از اختلالات ژنتیکی در مصر بار دیگر پزشکان را متعجب کرد.
تولد نوزادی نادر و عجیب در مصر +عکس
به گزارش جهان نيوز، دکتر حامد سید احمد پزشک مصری به دنیا آورنده دختری با موهای سفید گفت: این رنگ مو در نتیجه عوامل ژنتیکی رخ داده است.

و​ِی افزود: سندرم "وارد آمبرگ" باعث می‎ شود کودک با تغییراتی به دنیا بیاید و منجر به سفیدی مو می‌شود. این حادثه برای اولین بار در شهر الاقصر مصر اتفاق افتاده است.این مختصص زنان و زایمان گفت: این دومین زایمان زن ۴۰ ساله بود و نوزاد در حالی متولد شده است که برخی از قسمت‌های بدنش مانند پاها از پوست پوشیده نشده است.

دکتر حامد افزود: خانواده‌ این نوزاد نیاز به حمایت دارد.

وی گفت: در بین تولدهایی که وی شاهد آن بوده این سومین زایمان عجیب است که نوزاد با بیماری نادر همراه است.
دکتر حامد افزود: نوزادی که بدون پوست به دنیا آمد، از سندرم" درماتوز بولوز" رنج می‌برد، بیماری که از هر یک میلیون کودک ممکن است یک کودک را مبتلا کند و اکنون حال این نوزاد دختر خوب است.

 
همچنین متخصصین پوست می‌گویند: آنچه که کودک از آن رنج می‌برد، کمبود پوست ۲۰ درصدی است که تحقیقات نشان می‌دهد، وضعیت این نوزاد بهبود می‌یابد.

دکتر حامد گفت: پیش از این هم دختری با موهای سفید و چشم‌هایی آبی به دنیا آمد که به سندرم "روزمبرگ" ناشی از جهش ژنتیکی ناشی از همخونی مبتلا بود و اکنون در سلامت کامل است.

وی در مورد تولد نوزادی بدون شکم نیز افزود: تولد این نوزاد «عجیب‌ترین اتفاق تاریخ» بوده است و همانطور که انتظار می رفت کودک بیش از یک روز زنده نماند.

دکتر حامد به پایگاه خبری «قاهره ۲۴» در استان الاقصر گفت: " با توجه به فراوانی زایمان‌های نادر و عجیب در مصر، شاید دلیل این تولدها ازدواج فامیلی است، زیرا این بیماری‌ها از اختلالات ژنتیکی ناشی می شوند که درجات متفاوتی دارند.
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *