جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اشغال یک روستا در جنوب کرکوک توسط داعش

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 784306
منابع خبری عراق تأکید کردند که عناصر داعش پس از اشغال یک روستا در جنوب کرکوک، منازل روستائیان را به آتش کشیدند.
اشغال یک روستا در جنوب کرکوک توسط داعش
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری عراقی از حملات عناصر داعش در جنوب کرکوک خبر دادند.

شبکه خبری العهد گزارش داد که عناصر داعش، به روستای «لهیبان» در جنوب کرکوک حمله کردند و منازل روستائیان را به آتش کشیدند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که عناصر داعش، ۱۶ منزل را در این روستا به آتش کشیده‌اند.
 
در همین ارتباط، عناصر داعش اوایل آبان ماه گذشته به منطقه العباسیه واقع در جنوب استان کرکوک حمله کردند.در پی این حمله، دو غیر نظامی کشته، دو نفر زخمی و یک نفر نیز ناپدید شد.

عناصر داعش به تازگی در استان دیالی واقع در شرق عراق به روستای «الرشاد» واقع در شهرستان المقدادیه حمله کردند. این حملات با سلاح نیمه سنگین و سبک صورت گرفت.

و در پی این حملات ۱۳ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی دیگر نیز زخمی شدند.  پس از این حمله، تجهیزات نظامی وارد این روستا شد تا وضعیت امنیتی کنترل شود و تروریستها نیز فرار کردند.

در همین ارتباط، منابع آگاه امنیتی دهم مهر ماه گذشته از تجهیز تروریست‌های داعش در استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و روسی خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش در این دو استان به سلاح‌های مدرن تجهیز شده‌اند.

این منابع تاکید کردند که سلاح‌های این افراد شامل تیربارهای M۱۶ مجهز به دوربین‌های دید در شب، BKC ساخت آمریکا و روسیه، آرپی‌جی-۷ و سلاح‌های تک‌تیراندازی پیشرفته و ... است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *