کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت‌وگوی تلفنی دادستان کشور با قاضی فداکار

14 آذر 1400 ساعت 2:00

دادستان کل کشور در تماس تلفنی با «مسعود توکلی» قاضی فداکار کرمانی که در جریان نجات یک متهم از خودکشی، دچار آسیب جدی از ناحیه مهره‌های کمر شد، گفت‌وگو کرد و جویای احوال وی شد.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در تماس تلفنی با «مسعود توکلی» قاضی فداکار کرمانی که در جریان نجات یک متهم از خودکشی، دچار آسیب جدی از ناحیه مهره‌های کمر شد، گفت‌وگو کرد و جویای احوال وی شد.

دادستان کل کشور در جریان این تماس تلفنی با تقدیر از اقدام انسان‌دوستانه قاضی توکلی گفت: این اقدام، نمونه‌ای از رفتار قضات دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق شهروندی متهمان و حفظ کرامت آن‌هاست.

وی از وجود چنین قضات برجسته‌ای در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان اظهار خرسندی کرد و گفت: دستورات لازم برای پیگیری روند درمان این قاضی برجسته کرمانی صادر شده‌است.

قاضی توکلی زاده، دادیار شعبه ۱۰ مجتمع شهید باهنر کرمان، دوازدهم آبان ماه سال جاری و در حین رسیدگی به پرونده یک متهم به سرقت با مشاهده اقدام متهم برای پرتاب خود از پنجره به بیرون به‌منظور خودکشی، سراسیمه به سمت پنجره دوید و در آخرین لحظات موفق شد دست‌های متهم را گرفته و از سقوط وی جلوگیری کند.

در این حادثه، به متهم پرونده هیچ آسیبی وارد نشد، اما قاضی فداکار کرمانی از ناحیه کمر به شدت آسیب دید و با انجام اقدامات درمانی و با توصیه پزشکان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی در دوران نقاهت خود نیز پیگیر جلب رضایت شکات این متهم بوده و تاکنون رضایت سه نفر از آن‌ها را جلب کرده‌است.


کد مطلب: 784178

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784178/گفت-وگوی-تلفنی-دادستان-کشور-قاضی-فداکار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com