جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

«کارل نهامر» صدر اعظم اتریش شد

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب: 784026
حزب خلق اتریش «کارل نهامر» را به عنوان صدر اعظم این کشور انتخاب کرد.
«کارل نهامر» صدر اعظم اتریش شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حزب خلق اتریش «کارل نهامر» را به عنوان صدراعظم این کشور انتخاب کرد.

به گزارش رادیو تلویزیون  دولتی اتریش، (ORF) حزب خلق اتریش کارل نهامر، وزیر کشور را به عنوان صدراعظم انتخاب کرده است.

پس از آنکه سباستین کورتس، صدراعظم سابق اتریش، در پی اتهامات فساد اداری از سمت خود استعفا کرد و بعد هم کلا از دنیای سیاست خداحافظی کرد، الکساندر شالنبرگ، از ۱۱ اکتبر  متصدی پست صدراعظمی شد.

سباستین کورتس در ۹ اکتبر و در بحبوحه تحقیقات دفتر دادستانی مبارزه با فساد علیه او از سمت خود کناره گیری کرد. صدراعظم اتریش به اتهام سوء استفاده از رسانه‌ها برای منافع حزبی خود و خرید نظرسنجی‌های دستکاری شده تحت تحقیقات قضایی قرار گرفت.

پس از برملاشدن تحقیقات و تفتیش دفتر صدر اعظم و وزارت دارایی اتریش در ارتباط با اتهام فساد، احزاب مخالف دولت یک صدا خواستار کناره گیری سباستین کورتس شدند.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش به همراه ۹ فرد و سه سازمان دیگر به دلایل ارتکاب جرایم مختلف تحت تحقیقات قضایی قرار گرفتند. ساختمان وزارت دارایی و دفتر صدراعظم اتریش از جمله مکان‌هایی بودند که هدف این تحقیقات قضایی قرار گرفت.

پس از کورتس، از ۱۱ اکتبر الکساندر شالنبرگ، به عنوان صدراعظم اتریش مشغول به کار شد. وی اعلام کرده بود که به محض توافق حزبش بر سر صدراعظم جدید، از سمت خود کناره گیری می‌کند.

روز گذشته شالنبرگ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاطعانه معتقدم که هر دو سمتِ رئیس دولت و رهبر حزب اتریش، با بیشترین آرا به زودی باید بار دیگر در اختیار یک فرد قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *