کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

ملت ما به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نمی‌دهد/ نمی‌توان از خدمات دولت سیزدهم تقدیر نکرد/ باید سیاست‌های ضد آمریکایی پرشکوه تر و پرشورتر باشد

12 آذر 1400 ساعت 12:23

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما در خطبه‌خواندن موظف هستیم در هر ۲ خطبه مردم را به تقوا دعوت کنیم گفت: مراقب اعمال خود باشیم وقتی که پرده‌ها کنار زده شود باطن اعمال خود را دقیق خواهیم دید توشه برای فردای قطعی فراهم کنیم.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله سید «احمد خاتمی» در خطبه‌های اول نماز جمعه به سبک زندگی اشاره کرد و آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر را مدنظر قرار داد و گفت: در این آیه به نگهداشتن حریم برای خداوند تاکید شده است. این آیه ۳ نکته قابل تامل است. اول اینکه ۲ بار دعوت به تقوا شده است و هیچ اشکالی ندارد چرا که این تاکید بر تقواست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته بعدی آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر این است که قیامت دور نیست بیان کرد: خود را برای زندگی ابدی آماده کنید؛ این دنیا رفتن دارد، اما بازگشتی در آن نیست و بدون توشه نمی‌توان رفت. زندگی ابدی توشه لازم دارد. انسان با مرگ از بین نمی‌رود بلکه حیات مجددی شروع می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در خطبه‌خواندن موظف هستیم در هر ۲ خطبه مردم را به تقوا دعوت کنیم ادامه داد: مراقب اعمال خود باشیم وقتی که پرده‌ها کنار زده شود باطن اعمال خود را دقیق خواهیم دید. توشه برای فردای قطعی فراهم کنیم.

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه بیان کرد: تقوا محدود به اعمال شخصی نیست. برای خدا حریم نگه دارید حتی در فضای شهری. تلاش کنید تا این فضا آلوده نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله سید رضی شیرازی به ۱۰ آذر و سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس اشاره کرد و گفت: مدرس الهی و خدایی بود. در حرف و عمل به رضایت خداوند توجه داشت و هوای نفسانی در کار او نبود. این موضوع برای همه بخصوص مسئولان درسی است. کسی که برای خدا قدم بردارد خداوند او را کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زندگی آیت‌الله مدرس مسئله شجاعت این بزرگمرد مورد توجه بود گفت: وی از اصول خود کوتاه نیامد و دارای روحیه ستم‌ستیز و ظلم ستیزی بود. به دستور رضاخان ترور شد اما مثل کوه ایستاد و استقامت کرد. این روحیه اکنون در میان شما مردم وجود دارد و اکنون شعار مرگ بر امریکا بر زبان شما جاری است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز قانون اساسی گفت: این قانون مترقی‌ترین قانون در دنیا است. هیچ قانونی پیدا نمی‌کنید که حداقل ۵۰ مجتهد و ۵۰ فقیه ۹۰ روز بر کلمه کلمه آن توجه و تمرکز کنند. همچنین مردم‌سالاری دینی را در بطن خود جای داده و تبلور مردم‌سالاری دینی و میثاق بین مردم و حاکمتی است.

امام جمعه موقت تهران ضمن تاکید بر ۱۶ آذر و نقش دانشجویان بر اداره کشور گفت: در پرونده جنبش دانشجویی مسئله مبارزه با امریکا بسیار جلوه دارد و درخشنده است. این جنش زنده و بانشاط است و با نشاط به راه خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: اینک که فضای کشور فضای مرگ بر امریکاست می‌طلبد این فریاد پرخروش‌تر از سال ۱۳۳۲ باشد. از این سال تا ۱۴۰۰ شرارت‌های امریکا بیشتر شده ضمن اینکه قدرت او کمتر شده است. این قلدر خود را کدخدایی عالم می‌داند و امروز فریاد مرگ بر امریکا باید پرشورتر باشد. این انتظار از جنبش دانشجویی است که این را پرشور نگه دارد.

آیت‌الله خاتمی درباره مذاکرات وین گفت: هیئتی با تجربه مواضع ضدامریکایی خود را نشان دادند. شما نماینده یک ملت شجاع هستید که پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره خود ایستادند بدانید این ملت به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در مهار کرونا گفت: نمی‌توان زبان تقدیر از دولت سیزدهم را نداشت این دولت خدمات بزرگی انجام داد و مردم نیز استقبال کردند و می‌کنند.

وی ادامه داد: به سهم خودم از این خدمت ستودنی دولت در مهار کرونا تشکر می‌کنم از مردم عزیز تقاضا می‌کنم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا از این بحران عبور کنیم.


کد مطلب: 784006

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/784006/ملت-چیزی-کمتر-لغو-همه-تحریم-ها-تن-نمی-دهد-نمی-توان-خدمات-دولت-سیزدهم-تقدیر-نکرد-باید-سیاست-های-ضد-آمریکایی-پرشکوه-تر-پرشورتر-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com