جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ادعای ترامپ در خصوص حمله چین به تایوان پس از المپیک ۲۰۲۲

پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 783973
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد که پکن در سال ۲۰۲۲ و پس از بازی‌های المپیک زمستانی به تایوان حمله خواهد کرد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی مدعی شد پکن در سال ۲۰۲۲ و پس از بازی‌های المپیک زمستانی به تایوان حمله خواهد کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با نایجل فاراژ، نماینده سابق پارلمان اروپا، از آمریکای پس از ریاست جمهوری خود سخن گفت و به قدرت کنونی چین در عرصه بین المللی اشاره کرد. وقتی از ترامپ درباره وضعیت کنونی آمریکا سوال شد، گفت: «فکر می‌کنم آمریکای کنونی در پایین‌ترین نقطه‌ای است که تا به حال بوده است. فکر نمی‌کنم آمریکا هرگز در چنین موقعیتی قرار داشته باشد. ما دیگر مورد احترام نیستیم.»

چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا با اشاره به دوران پس از خروج وی از سمت ریاست جمهوری و قدرت رو به رشد چین گفت: «آمریکا دیگر مورد احترام کشور‌ها نیست.»

ترامپ به دوران ریاست جمهوری خود و سیاست آمریکا در قبال چین اشاره کرد و افزود: «در آن زمان هیچ هواپیمایی بر فراز تایوان پرواز نمی‌کرد. حتی نامی از آن هم ذکر نمی‌شد. شما در زمانی که من رئیس‌جمهور بودم درباره تایوان صحبت نمی‌کردید. در آن زمان قرار نبود هیچ یک از اتفاقاتی که الان دارد میفتد، بیفتد.» ترامپ در ادامه مدعی شد که پکن به زودی یک حرکت نظامی در تایپه (پایتخت تایوان) انجام خواهد داد. رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد: «تا بعد از بازی‌های المپیک صبر کنید. شاید اتفاقی بیفتد.»

گفتنی است که بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۴ تا ۲۰ فوریه (۱۵ بهمن تا ۱ اسفند) در پکن برگزار می‌شود. تنش بین چین و تایوان در ماه‌های اخیر و پس از بازدید هیئت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از این جزیره که پکن آن را سرزمینی جدا شده از خود می‌داند، افزایش یافته است. چین همواره جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، ولی تایوان همواره از استقلال خود دفاع می‌کند. شاهراه کلیدی دریای چین یکی از بخش‌های مورد مناقشه میان پکن و تایوان است. با این حال، پکن معتقد است اگر آمریکا دست از اختلاف افکنی میان چین و تایوان بردارد، اختلافات سیاسی قابل حل هستند.
برچسب ها: تایوان چین آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *