يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کاهش مجدد قیمت گوجه‌فرنگی تا هفته آینده/ جولان دلالان عامل گرانی مقطعی سیب زمینی

پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 783952
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قطعا تا هفته آینده قیمت گوجه‌فرنگی هزارو ۵۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند، زیرا تولیدات افزایش پیدا کرده و امکان نگهداری گوجه وجود ندارد بنابراین باید عرضه صورت بگیرد.
کاهش مجدد قیمت گوجه‌فرنگی تا هفته آینده
به گزارش جهان نيوز، مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت عرضه گوجه‌فرنگی به بازار، گفت: در حال حاضر تولیدات گوجه فرنگی شیراز، بوشهر و گلخانه‌ها به دست ما رسیده و تولید گوجه‌فرنگی بوشهر دو برابر شده و حدود ۳ ونیم الی ۴ میلیون تن است.

وی افزود: قیمت گوجه‌فرنگی در بوشهر ۴ الی ۶ هزار تومان است و قیمت گوجه‌فرنگی شیراز در میدان تره‌بار تهران ۷ الی ۸ هزار تومان و قیمت گوجه‌فرنگی بوشهر در میدان تره‌بار ۹ الی ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران بیان کرد: قطعا تا هفته آینده قیمت گوجه‌فرنگی هزارو ۵۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند، زیرا تولیدات افزایش پیدا کرده و امکان نگهداری گوجه وجود ندارد بنابراین باید عرضه صورت بگیرد و چون از صادرات گوجه در خارج از کشور استقبال نمی‌شود به همین دلیل در داخل کشور توزیع صورت می‌گیرد و عرضه دو برابر می‌شود.

دارایی نژاد در واکنش به خبر کمبود سیب‌زمینی و پیاز در بازار، گفت: یک سری از دلالان در اردبیل و همدان سیب‌زمینی را دپو می‌کردند و انبار‌های اردبیل، همدان و کرمانشاه پر از سیب‌زمینی بود که ۵۰ درصد را انبار کرده و ۳۰ درصد را برای صادرات به ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، عراق و افغانستان در نظر گرفته بودند و ۲۰ درصد را عرضه می‌کردند که باعث تنش و افزایش قیمت شده بود.

وی در ادامه اظهارکرد: ۴۰ روز پیش ورود دلالان و دپوی سیب‌زمینی و افزایش قیمت را اعلام کردیم و افزایش قیمت نیز اتفاق افتاد، ولی با پیگیری‌های صورت گرفته از افزایش قیمت و دپوی سیب‌زمینی جلوگیری کردیم و در حال حاضر قیمت سیب‌زمینی از ۶ تا ۸ هزار تومان و قیمت پیاز نیز از ۴ هزار تا ۶ هزار تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *