پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آیت‌الله سیدرضی شیرازی دعوت حق را لبیک گفت

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب: 783882
آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران در سن 93 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی متولد ۱۳۰۷ نجف اشرف و از مریدان امام خمینی (ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود، وی از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود که در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.
 
 
آیت‌الله سید‌رضی شیرازی تا ۳۰ سالگی در نجف به تحصیل علوم دینی پرداخت و در جوانی اجازه اجتهاد را از آیت‌الله محمدحسین کاشف الغطاء دریافت کرد.

وی در ادامه به تهران مهاجرت کرد و از محضر فقهای آن زمان نظیر آقا میرزا مهدی الهی قمشه‌ای، آقا میرزا ابوالحسن شعرانی، سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، آقا میرزا احمد آشتیانی، فاضل تونی، میرزا محمد علی حکیم شیرازی و حائری سمنانی کسب فیض کرد.

این عالم ربانی از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

آیت‌الله سید‌رضی شیرازی ساعاتی پیش در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Sweden
غفرالله لنا و له . ارتحال ایشان ثلمه ای جبرن ناپذیر به اسلام عزیز و بخصوص جهان تشیع وارد کرد.در جنات عدن با اجداد طاهرینشان محشور باد.