جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸

آمریکا: مذاکرات پنجشنبه پایان خواهد یافت

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 783881
مقام‌های دولت جو بایدن درباره دور جدید مذاکرات وین که از دوشنبه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده گفته‌اند این گفت‌وگوها پنجشنبه یا جمعه خاتمه خواهد یافت.
آمریکا: مذاکرات پنجشنبه پایان خواهد یافت
به گزارش جهان نيوز، مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران روز پنجشنبه یا جمعه پایان خواهد یافت.
 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا این خبر را منتشر کرده اما نوشته زمان‌بندی دقیق مربوط به اتمام این مذاکرات به تحولاتی که در گفت‌وگوها صورت می‌گیرد بستگی خواهد داشت.
 
دور جدید مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌های آمریکا از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را برعهده دارد.
 
جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.
 
در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز ۶ دور گفت‌وگو میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴ بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفت‌وگو می‌کرد اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دور جدید مذاکرات وین دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
خروج از برجام از احمقانه‌ترین تصمیم‌های آمریکا پس از دوران جنگ سرد بود
Iran, Islamic Republic of
خود دشمنان گفته‌اند اگر ایران FATF را هم بپذیرد و امضاء کند تحریم‌ها برداشته نخواهد شد ولی غرب‌گراها دست بردار نیستند باز سنگ بیگانگان را به سینه می‌زنند اگر این موضع ذلیلانه آنان مزدوری نیست پس چیست؟
Iran, Islamic Republic of
شبکه اینترنشنال آل‌سعود با تحلیل سخنان مسئولین کشورمان به جای بیان واقعیت‌ها، هوش ایرانیان را به تمسخر گرفته و مدعی شده که ایران از نظر هوش رتبه 84 دنیاست! اگر این شبکه صهیونیستی سعودی دوست دارد حقایق را ببیند پیشرفت ما را در بخش نظامی، دریایی، تکنولوژی، نانو، هوا فضا، کشاورزی، اقتصادی و... با پیشرفت کشور خودشان مقایسه کنند.
Iran, Islamic Republic of
نباید اجازه داد تاوان بی‌مسئولیتی مسئولی را که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و تحریم‌های آمریکا را بهانه آن قرار داده بودند، نظام بپردازد. این گونه مسئولان باید بازخواست شوند.
Iran, Islamic Republic of
...سوال این است کی محاکمه می کنند؟!!
Iran, Islamic Republic of
با وجود تحریم‌های سنگین استکبار جهانی علیه کشورمان، چطور صادرات سیگار به ایران هیچ منعی ندارد؟! امید است دولت انقلابی با این مسئله نیز با برنامه‌ریزی و گرفتن نظرات کارشناسی برخورد کند.
Iran, Islamic Republic of
فاجعه ای بزرگتر برای رژیم صهیونیستی در راه است