پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۶

دستمزد کشتن شهید مدرس چقدر بود؟ +فیلم

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 783840
حجت‌الاسلام حسین انصاریان سخنران مذهبی طی یک سخنرانی، ماجرای شهادت آیت‌الله مدرس را شرح داده است.
دستمزد کشتن شهید مدرس چقدر بود؟ +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین انصاریان سخنران مذهبی طی یک سخنرانی، ماجرای شهادت آیت‌الله مدرس را شرح داده است. براساس این گزارش، ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس است. به همین مناسبت این سخنرانی را بازخوانی می‌کنیم:

وی در این سخنرانی که محرم ۱۳۹۹ در شهرستان خوی ایراد کرد، اظهار داشت: من پرونده شهید مدرس را می‌خواندم که در دادگستری تهران بایگانی شده است. رئیس کلانتری کاشمر و دو پاسبان نزدیک افطار به خانه این عالم بزرگ می‌روند. او در یک سماور آب ریخته بود تا چای برای افطار آماده کند.

انصاریان گفت: آن‌ها چای ریختند و به او گفتند بخور! او گفت زمان افطار نشده اما بازهم اصرار کردند. او زهر رضاخانی را خورد. این دو پاسبان هرچه صبر کردند، دیدند که نمرد. عمامه‌اش را از روی طاقچه برداشتند و به گردنش بستند. یک سر عمامه را یک پاسبان و سر دیگر را پاسبان دیگر می‌کشید.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: افطار نشده او را کشتند و خفه‌اش کردند. من غسال او را دیدم. به من گفت پاسبانی من را شبانه خواست که فرد غریبی از دنیا رفته است. بیا او را غسل بده. من شبانه او را غسل دادم و دفنش کردیم. خدا محل دفن او را عظمت داد. به آن دو پاسبان که دین و شرف خود را فروختند، تنها ۲۰ تومان دادند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحت بسوزه پهلوی.روحت بسوزه رضا چاروادار. روحت بسوزه رضا پالان.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
مدرس مظلوم
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خداوند تبارک و تعالی و جمیع انبیاء عظام و اولیاء الهی به روح مطهر و طیب و طاهرت ای شهید والامقام از تبار سلسله جلیله سادات ای شهید مظلوم مدرس عزیز
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم واهلک عدوهم اجمعین
Germany
شهید مدرس بزرگمردی بود که از زمان خودش جلوتر بود و افکارش سالها بعد به انقلاب اسلامی منجر شد.
افتخار
Australia
از دوران دبیرستان که مجاهدتهای این عالم بزرگ تشیع را در دوران جنگ جهانی اول و بعد در دوران رضا خان (تا سال ۱۳۰۵ که زندانی شد) مطالعه کردم عشق این مرد بزرگ و شجاع و متقی در دلم جای گرفت و نفرت از رژیم پهلوی تا وقتی زنده هستم پا برجا خواهد بود.