جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵
خطیب‌زاده:

تمرکز تیم مذاکره کننده بر رفع تحریم‌هاست

سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 783709
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای اطمینان از رفع تحریم‌ها وارد وین شده است و آنچه در وین اتفاق می‌افتد تمرکز بر رفع تحریم‌هاست.
تمرکز تیم مذاکره کننده بر رفع تحریم‌هاست
به گزارش جهان نيوز، سعید خطیب‌زاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین برای رفع تحریم‌ها گفت: آنچه که در وین اتفاق می‌افتد، تمرکز بر رفع تحریم‌هاست. چیزی نه کمتر از این را می‌پذیریم و نه بیشتر از آنچه در برجام در حوزه هسته‌ای آمده است، تعهدی می‌دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور تصریح کرد: موضوعاتی مانند مذاکرات گام به گام و تعهدات جدید هیچ جایگاهی در گفت و گوی ما ندارد.

خطیب‌زاده گفت: دولت با عزم جدی با یک هیات کاملا آماده وارد مذاکرات وین شده تا اطمینان پیدا کند آنچه در وین اتفاق می‌افتد رفع تحریم‌هاست. البته اگر طرف‌های مقابل هم به جای وقت‌کشی، تطویل و بهانه‌گیری‌های بچه‌گانه با نیتی درست برای رفع تحریم‌ها وارد وین شده باشند، می‌توانیم بگوییم مذاکرات در مسیر درست قرار دارد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای۱+۴ از روز گذشته با ترکیب جدید تیم مذاکره کننده ایرانی آغاز شده است. علی باقری کنی ریاست هیات مذاکره کننده ایران در این مذاکرات را بر عهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
که دولت دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا به درخواست رژیم صهیونیستی از برجام به صورت غیر قانونی خارج شده است.و برای ووارد شدن باید تحریم ها رو لغو کند
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل: برای هر احتمالی درخصوص ایران آماده می‌شویم
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ادعای اینکه تل‌آویو با توجه به ازسرگیری مذاکرات وین برای هر نوع احتمالی آماده می‌شود.....
.
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ و گزینه مردم ایران به رژیم صهیونیستی لغو برجام و ساخت بمب اتمی است.
Iran, Islamic Republic of
ایران باید مانند کشورهای اروپایی غنی سازی ۹۰ درصد داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.