شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 783622
جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی برای یک دوره ۲ ساله به عضویت شورای اجرایی این سازمان درآمد.
عضویت ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
به گزارش جهان نيوز، جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی که در روز دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ در لاهه برگزار شد، برای یک دوره ۲ ساله به عضویت شورای اجرایی این سازمان درآمد.

شورای اجرایی رکن اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است و ‏۴۱ عضو دارد.

عضویت کشورمان در شورای اجرایی در حالی به صورت اجماعی در بیست‌و ششمین کنفرانس سازمان تصویب شده است که در سال‌های اخیر آمریکا و برخی از کشورهای همسو با آمریکا تلاش کرده‌اند تا با اعمال فشار به اعضای سازمان مانع از عضویت کشورمان در شورای اجرایی و تصدی پست‌های این سازمان شوند. ایران هم اکنون مسئولیت معاونت آسیایی شورای مذکور را نیز بر عهده دارد.

کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ‏مهم‌ترین معاهده بین‌المللی منع تولید، انباشت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی است که در ۱۳ ژانویه ۱۹۹۳ نهایی و در ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ لازم‌الاجرا شد. در حال حاضر ۱۹۳ کشور به کنوانسیون پیوسته‌اند.

در نشست روز دوشنبه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای عراق، پاکستان و مالزی نیز برای دوره زمانی ۲۰۲۲-۲۰۲۴ به عضویت شورای اجرایی در آمدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مانند عضویت ایران در آژانس انرژی اتمی و ......
Iran, Islamic Republic of
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای 100 درصد فقط دولت حسن روحانی، ظریف، عراقچی و مقصر اصلی هستند..