جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۶
ادعای منابع آمریکایی:

ایران مقدمات غنی سازی ۹۰% را فراهم کرده است

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 783619
منابع آمریکایی خبر دادند که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته که طی آن ادعا شده ایران مقدمات فنی غنی سازی 90% اورانیوم را فراهم کرده است.
ایران مقدمات غنی سازی ۹۰% را فراهم کرده است
به گزارش جهان نيوز، دو منبع آمریکایی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی دو هفته پیش اطلاعاتی را با متحدان آمریکایی و اروپایی به شتراک گذاشته که نشان می‌دهد ایران گام‌های فنی برای آماده سازی غنی سازی اورانیوم تا غنای 90 درصد را برداشته است. 

به گزارش فارس، پایگاه آمریکایی آکسیوس نیز با انشار این خبر مدعی شد که غنی سازی 90 درصد، ایران را به آستانه هسته‌ای شدن بسیار نزدیک می‌کند.

غنی سازی 90 درصد به تنهایی برای ساختن سلاح هسته‌ای کافی نبوده و ایران نیز بارها اعلام کرده است که هیچ قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران به یک یا دو سال برای دستیابی به نیازمندی‌های فنی اضافی برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط رژیم صهیونیستی با آمریکا به اشتراک گذاشته شده، ایران مقدماتی را فراهم کرده که به این کشور اجازه می‌دهد در صورتی که تصمیم بگیرد طی چند هفته غنی‌سازی 90 درصد را آغاز کند.

کارشناسان اطلاعاتی صهیونیستی ارزیابی کرده‌اند که ایران می‌تواند این گام را با هدف دستیابی به اهرم فشاری در گفت‌وگوهای وین، اتخاذ کند.

منبع آمریکایی اضافه کرد که اسرائیل اطلاعات دیگری را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد تمایل ایران برای ایجاد اهرم فشار در مذاکرات وین، می‌تواند به این موضوع منجر شود که تهران به افزایش حملات علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه از طریق گروه‌های نیابتی خود در یمن، سوریه و عراق بپردازد.

آکسیوس نوشت که دفتر نخست وزیری و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ این رژیم از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند. کاخ سفید نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

آکسیوس در گزارش خود نوشت که گانتز طی روزهای آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد که با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم ایران از غنی سازی ۹۰ درصد را استقبال می کند
Iran, Islamic Republic of
کدام کشورها بیشترین "بمب اتم" را در جهان دارند؟ + تصاویر و مشخصات
البته رژیم صهیونیستی هم دارای سلاح هسته ای است که در قالب کشور ... اکنون کارشناسان برآورد می‌کنند که این کشور 200 بمب اتمی در اختیار دارد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر گرسنه هم بمانیم ولی بمب اتم را بسازیم ارزش دارد کنار امدن با غرب واریکا از محالات است
Iran, Islamic Republic of
چرا آمریکا و انگلیس می‌گویند ایران نمی‌تواند اورانیوم غنی شده بالای ۳.۷ درصد تولید کند، در حالی که از سوی دیگر آشکارا و مستقیم چند تن اورانیوم با غنای بالای ۹۰ درصد را به استرالیا منتقل می‌کنند؟ این یک مورد مهم و با معیاردوگانه است.
Iran, Islamic Republic of
چرا استرالیا باید اورانیوم ۹۰ درصد داشته باشد اما ایران نه؟
و این درحالی است حسن روحانی یکی از ضعیف ترین دولت‌ در تاریخ ایران بوده است.
Iran, Islamic Republic of
غربیها جز حرف زور و تهدید نمی فهمند زیرا که جز تهدید و زور حرفی نمی زنند.
اسراییل غلط میکنه! وقتی علنا دانشمندان ما را ترور میکنه. همین که تا الان خاکش به توبره کشیده نشده باید خدا رو شکر کنه.
Iran, Islamic Republic of
دولتهای غربی هم غلط می کنند!
درجاییکه خلف وعده ی آمریکا را در مذاکرات قبلی دیده ایم اعتماد به آمریکا اصلا نمیتوان کرد فلذا با قدرت تمام غنی سازی را انجام میدهیم .دشمنان خارجی و دلدادگان به غرب بدانند سلاح اتمی بنا بر فتوای مولایمان حضرت امام خامنه ای در دکترین ما معنایی ندارد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
البته مگر در شرايط خاص و اضطراري كه رهبر اجازه فرمايند
در مكه هم قتال حرام است مگر اينكه دشمن و كفار
به شماحمله كنند...!
Iran, Islamic Republic of
باید دستمون پر باشه .. طرف اهل معامله هست نه صداقت
Iran, Islamic Republic of
مگخ نفرموده بودید که صنعت هسته ای با برجام نابود شده الان این 90% را از کجا آوردید
Denmark
صنعت هسته ای بومی نابود شدنی نیست برادر . منظور این بوده که بتن ریزی کردند تو راکتور هسته ای کشور جلوی تحقیقات مارا گرفتند و .. که هنوز جای اون پر نشده و خیلی هم مهمه ، اما ان شاء الله اونم درست میشه .
Iran, Islamic Republic of
راکتور ربطی به غنی سازی ندارد
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
با برجام 13 هزار سانتریفیوژ جمع آوری و تخریب شد و قلب راکتور اراک بتن ریزی شد و 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده اکسید شد.!
Iran, Islamic Republic of
در طی این سه ماه خیلی خرابی ها در صنعت هسته ای به سمت بهبودی رفته و چندین دانشمند هسته ای که بخاطر دولت غربگرای روحانی اخراج شده بودند دوباره به سر کار برگشته اند