پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

روسیه موشک ابرفراصوت زیرکان شلیک کرد

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 783618
وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفق یک موشک ابرفراصوت و برخورد دقیق به هدف در فاصله 400 کیلومتری در دریای سفید خبر داد.
روسیه موشک ابرفراصوت زیرکان شلیک کرد
به گزارش جهان نيوز، نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه از آزمایش موفق یک موشک ابرفراصوت در دریای سفید در سواحل شمال غربی این کشور و اصابت به هدفی در مسافت ۴۰۰ کیلومتری  خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «ناوچه آدمیرال گورشکوف»  در دریای سفید یک موشک ابرفراصوت «زیرکان» را  به هدف در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شلیک کرد و این موشک با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کرد. این تمرین آزمایش موفقیت آمیز دیگری از موشک ابرفراصوت زیرکان بود که قرار است سال آینده میلادی وارد ارتش روسیه شود.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفته است که موشک زیرکان می‌تواند با سرعت ۹ برابر صوت پرواز کند و بردی معادل ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) دارد. پوتین تاکید کرده است که استقرار این موشک به طور قابل توجهی توانایی ارتش روسیه را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، زیرکان برای استقرار در رزمناوها، ناوچه ‌ها‌ و زیردریایی‌های روسی در نظر گرفته شده است. این یکی از چندین موشک ابرفراصوت در حال توسعه در روسیه است. کرملین نوین سازی زرادخانه‌های خود را در بحبوحه تنش‌ها با غرب که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، اولویت اصلی خود قرار داده است.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد. موشک زیرکان روی ناوچه‌های روسی و بعداً در زیردریایی‌ها مستقر خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت مرگبار «زیرکان» با سرعت ۶۶۷۰ مایل در ساعت را در بحوبحه تنش‌های شدید با غرب آغاز کرده است. مجوز تولید این موشک در مقیاس کامل در یک کارخانه فوق سری  در «روتوو»، نزدیک مسکو، پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اخیر موشک صورت صادر شده است.

یک منبع آگاه گفت: «تولید انبوه موشک‌های زیرکان در حال انجام است، اگرچه آزمایش‌های پرتاب‌های سطحی این محصول ادامه خواهد داشت.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اخیراً در نهمین «کنفرانس مسکو درباره امنیت بین‌المللی» گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌های اتمی محفوظ می‌دارد.

طی سال‌های اخیر روسیه بارها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ایرانی ها زیرکی کنند و مدل ایرانی اش را بسازند چون هیچ ضد موشکی نمیتواند موشکی با سرعت ۹ برابر صوت را شکار کند!!!!