پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ژاپن ورود مسافران خارجی به این کشور را ممنوع کرد

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 783588
نخست وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی از گسترش گونه جدید کرونا در جهان، از کنترل بیشتر مرز‌های این کشور خبر داد.
ورود مسافران خارجی به ژاپن ممنوع شد
به گزارش جهان نيوز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که با گسترش سویه جدید کرونا در جهان، توکیو تشدید بیشتر مرز‌ها را بررسی خواهد کرد.

کیشیدا با اشاره به اینکه ژاپن از روز یکشنبه مرز‌های خود را به روی خارجی‌هایی که از ۹ کشور از جمله آفریقای جنوبی به توکیو سفر می‌کنند بسته است، به خبرنگاران گفت: «ضمن نگرانی از بحران جدید، در حال اتخاذ تدابیری برای مقابله با آن هستیم. از آنجایی که شاهد گسترش سویه جدید کرونا در سراسر جهان هستیم، همچنان به بررسی اقدامات بیشتر برای تشدید کنترل‌های مرزی ادامه می‌دهیم و در زمان مناسب تصمیم نهایی را اعلام خواهیم کرد.»

گونه جدید کرونا که به «امیکرون» شهرت یافته است، دارای ۵۰ جهش مربوط به ویروس SARS CoV-۲ اصلی است که در سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد. این سویه جدید به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.

گفتنی است، هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی این سویه جدید را نامگذاری کرد و از آن به عنوان نگرانی جدید یاد کرد. با اعلام شناسایی این سویه جدید، بازار‌های سراسر جهان به هم ریخت. منشا این گونه جدید منطقه جنوبی آفریقا اعلام شده است.

چندی پیش، کشور‌های انگلیس، آلمان و ایتالیا مرز‌های هوایی خود را به روی آفریقای جنوبی بستند. در ادامه، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز وضعیت اضطراری اعلام کردند. امیکرون، پانزدهمین حرف الفبای یونانی است که به گونه جدید کرونا اطلاق می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: مسافر ژاپن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *