جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پاراسل کیش یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک‌ترین تفریحات آبی

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 783528
در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی کیش  شما را با پاراسل کیش که یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین تفریحات آبی این جزیره به حساب می آید آشنا خواهیم کرد در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا به این تفریح آبی بیشتر آشنا شوید.

یکی از جزیره های زیبا و دیدنی استان هرمزگان و دریای خلیج فارس می باشد که سالانه گردشگران زیادی برای خوش گذارنی و تفریح به جزیره سفر زیبا سفر می کنند به همین منظور به غیر از جاذبه های طبیعی و تاریخی کیش مکان های دیدنی زیادی برای جذب گردشگر در این جزیره احداث شده است . از نظر لحاظ موقعیت جغرافیایی جزیره کیش از شمال به ایران و از شرق به تنگه هرمز و از جنوب با کشور امارات محتده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می شود.

جزیره کیش یکی از جزیره های زیبای ایران می باشد که منطقه آزاد قرار گرفته و دارای طبیعتی زیبا و سواحل آرام بخش است که یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران در ایام تعطیل است و این جذب مسافر در این جزیره باعث افزایش درآمد سالانه این جزیره برای کشور شده است که در صنعت توریست بسیار با اهمیت است و باعث می شود که بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا مکانهای دیگر ایران نیز همانند این جزیره ها روند گردشگری در آنها افزایش یابد.
 

لذت پرواز با پاراسل کیش
پاراسل کیش هم لذت پرواز را به شما می‌چشاند و هم منظره‌ای بی‌نظیر از جزیره کیش و خلیج‌فارس را به شما نشان می‌دهد. شما با کمک قایق از ساحل فاصله می‌گیرید، جلیقه‌های نجات را می‌پوشید و طبق گفته‌های مربی، با کمک چتر به پرواز در می‌آیید. خوبی پاراسل این است که تا ارتفاع 150 متری می‌توانید از قایق فاصله بگیرید؛ اما بیشتر از این ارتفاع مجاز نیست.

برای امنیت بیشتر گردشگران، مسئولان پاراسل تعداد نفرات مجاز برای هر پرواز را 3 نفر در نظر دارند. البته مجموع وزن این افراد نباید خیلی زیاد شود. در مواردی هم دو نفری چتر را به پرواز در می‌آورند.

اگر آب و هوا جزیره در زمان سفرتان خوب بود، پاراسل را حتماً امتحان کنید که ارزشش را دارد. به خاطر داشته باشید که همه کلوپ‌های دریایی کیش، می‌توانند شما را به پاراسل و پرواز بر فراز آب‌های خلیج‌فارس برسانند.

 پاراسل کیش را در مکان هایی مانند: ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، اسکله تفریحی و اسکله دامون می توانید بیابید و از آن بهره ببرید. در این اماکن امکاناتی از قبیل: نجات غریق، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه و اقامتگاه وجود دارد که گردشگران تور کیش می توانند از آن ها بهره ببرند. در سواحل کیش، نجات غریق هایی به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به توریست ها هستند. علاوه بر مکان های نام برده شده علاقه مندان در اماکن تفریحی دیگری مانند: پارک ساحلی باراکودا، ساحل شایان، مجتمع تفریحی دلفین، سی من، اسکوبا، مجتمع تفریحی نگین خلیج فارس و ناتیلوس نیز می توانند به پاراسل کیش بپردازند. در میان مراکزی که امکان انجام دادن پاراسل کیش را فراهم کرده اند، ساحل مرجان مناسب تر است و چشم انداز بسیار خوبی را به گردشگرانی که با تور کیش به جزیره سفر کرده اند، هدیه می دهد.

هزینه پاراسل در کیش
بلیط پاراسل کیش به سه دسته تقسیم بندی می شود:

1- بلیط هفتاد هزار تومانی که در آن تا ارتفاع 150 متری از زمین بالا می روید.

2- بلیط نود هزار تومانی که شما گردشگران تور داخلی ارتفاع 300 متری را در آن تجربه می کنید.

3- بلیط صد و بیست هزار تومانی که هیجان انگیزترین حالت ممکن را در آن لمس می کنید و تا ارتفاع حدود 500 متری از سطح دریا بالا می روید.

همچنین شما گردشگرانی که با تور کیش به این منطقه سفر کرده اید می توانید به صورت فردی و یا گروهی سوار بر پاراسل کیش شوید و در ارتفاعات خلیج فارس از مناظر زیر پایتان لذت ببرید، اما از حق نگذریم هیجان پاراسل چند نفره بسیار بیشتر از حالت فردی می باشد. یک نکته در رابطه با این ورزش وجود دارد و آن ممنوعیت استفاده از پاراسل در رودخانه های خروشان می باشد، علت آن هم وجود خطرات احتمالی مانند از دست دادن تعادل قایق و غرق شدگی است.
 

سخن آخر
مجله گردشگری تاپ تراول به شما کمک می‌کند تا با دیگر جاهای دیدنی ایران و بیشتر آشنا شوید و گشت ‌و گذار جذابی را تجربه کنید. همچنین برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی ایران و نقاط دیگر جهان ( جاهای دیدنی دبی ) وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول ( top-travel.ir  ) شما را همراهی خواهد کرد. اگر علاقمند به غذاهای محلی هر منطقه هستید به شما پیشنهاد میکنیم تا سری به مجله آشپزی تاپ کوکینگ که از دیگر وب سایتهای گروه تاپ تراول هست بزنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *