پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

رئیس‌جمهور: مشکل ترانزیت با ترکمنستان حل شد

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 783491
رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های پانزدهمین اجلاس سران اکو گفت: اعضای سازمان، جملگی بر آن بودند که باید همکاری های اقتصادی بین کشورهای عضو افزایش پیدا کند.
رئیس‌جمهور: مشکل ترانزیت با ترکمنستان حل شد
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از بازگشت از اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در ترکمنستان برگزار شد، در تشریح  دستاوردهای پانزدهمین اجلاس سران اکو گفت: سفر به ترکمنستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) بود و حضور ما در این اجلاس به عنوان یکی از موسسین اکو دارای پیام های مختلفی بود که بنده به نکاتی در سخنانم اشاره کردم.

وی تاکید کرد: اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) جملگی بر آن بودند که باید همکاری های اقتصادی بین کشورهای عضو افزایش پیدا کند.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین در این اجلاس تاکید شد که توسعه مناسبت‌های اقتصادی و تجاری کشورها باید صورت بگیرد به نحوی که ما شاهد باشیم سازمان همکاری های اقتصادی اکو توانسته گام های بلندتری را بردارد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در این اجلاس به موفقیت هایی که تاکنون اکو داشته اشاره شد ولیکن تاکید شد که موفقیتها کافی نیست و ما باید گام های بلندتری را برداشته شود و ما هم بر این موضوع تاکید کردیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بخش دوم سفر مربوط به دیدارهای دو جانبه با سران کشورها بود که بنده با تمام روسای جمهور عضو اجلاس دیدار داشتم و در این دیدارها هم روابط بین دو کشور از محورهای بحث بود.

وی تاکید کرد: مسئله استفاده از زمینه‌های موجود و استفاده از ظرفیت های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری از محورهای دیگر بحث ما با سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بود.در موضوع گاز ما قراردادی منعقد کردیم که به وسیله آن مشکلِ ارتباط گازی ما با ترکمنستان حل خواهد شد.

رئیسی افزود: ما بر سیاست همسایگی پافشاری می‎کنیم. از زمان سفر من به تاجیکستان ارتباط اقتصادی دو کشور ۳ برابر شده و این یعنی سیاست همسایگی جواب می‎دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس کاشانی
Iran, Islamic Republic of
لطفآ مشکل گرانی و تورم را حل کنید..