کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی خوشمزه ترین ترشی های دنیا

7 آذر 1400 ساعت 18:34


 


ترشی از مدت‌ها قبل یکی از روش‌های نگهداری مواد غذایی در روزهای سرد بوده است. مردم بین‌النهرین از ۲۰۳۰ قبل از میلاد ترشی درست می‌کردند. ترشی ها به مردم امکان می دهد که در زمستان از نعمت های فصل، لذت ببرند. ما اینجا 10 نمونه از محبوب‌ترین ترشی ها در سراسر جهان را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید دنیایی از ترشی‌ها را به آشپزخانه شما بیاوریم.

باچو کیمچی
باچو (کلم ناپا) یکی از انواع اصلی کیمچی در کره جنوبی است. اگرچه روش تهیه این ترشی می تواند بسیار متفاوت باشد، اما بیشتر انواع آن با کلم ناپا تهیه می شود که با مخلوطی از سس چسبناک برنج ، تکه های فلفل چیلی گوچوگارو، سیر، پیاز، جیوتگال (غذای دریایی تخمیر شده)، سس ماهی و زنجبیل پوشانده شده است. سبزیجات رایج دیگر شامل تربچه، هویج، یا پیازچه و انواع دیگر چاشنی ها و ادویه ها نیز استفاده می شود.
مانند اکثر نسخه های کیمچی، باچو نیز به طور سنتی در اونگی تهیه می شود که یک کوزه سفال باستانی مناسب برای تخمیر است. وقتی کیمچی آماده شد، باید حداقل چند روز به آن زمان دهید تا تخمیر شود و طعم ترش تند خاص خود را بدست آورد.

پا کیمچی
 
در این نوع کیمچی، پیازچه به عنوان ماده اصلی استفاده می شود. پیازچه ها با مخلوط تند فلفل قرمز، سس ماهی، زنجبیل، سیر و سس آنچوی پوشانده می شوند. در صورت تمایل، سس ممکن است با پایه آرد برنج درست شود. دانه های کنجد نیز معمولاً به عنوان چاشنی اضافه می شوند. کیمچی با پیازچه فصل بهار طعم بسیار بهتری دارد. این ترشی معمولاً مانند بانچان که یک دورچین سنتی غذای کره ای است، میل می شود.

ترشی چینی
 
تهیه ترشی در چین، یک سنت باستانی است که قدمت آن به دوران سلسله ژو می رسد و امروزه بیش از 130 نوع ترشی چینی مختلف وجود دارد. ترشی خانگی در چین به قدری مهم است که حتی ظروف چینی مخصوصی نیز وجود دارد که فقط برای تهیه این پیش غذا یا دورچین خوش طعم استفاده می شود. معمولاً مواد اولیه ترشی شامل کلم، تخم مرغ، مغز کاهو، خیار، خردل، تربچه و جوانه های بامبو می شود. این مواد را در ترکیبی از آب و سرکه و ادویه جات مختلف از دانه فلفل سیچوان گرفته تا زنجبیل قرار می دهند تا طعم بی نظیری به ترشی بدهند.

موستاردا
موستاردای ایتالیایی که اغلب به عنوان یک چاشنی یا ترشی توصیف می شود، میوه ای شیرین و تند است که به طور سنتی با گوشت، به ویژه مرغ و شکار سرو می شود. در شمال ایتالیا، یکی از ملزومات برای تهیه غذایی با برش های گوشت آب پز به نام بولیتو میستو است. موستاردا را می‌توان با پنیرها نیز میل کرد به طوری که طعم تند آن قابل تحمل تر باشد. قدمت این چاشنی به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که آن را با انگور طبخ شده که به زبان ایتالیایی به موستو آردنت معروف است درست می کردند از این رو به نام موستاردا شناخته شده است.

تاکوان

تاکوان، ترشی ترب دایکون ژاپنی است و به همین دلیل در گروه ترشی های تسوکمونو قرار می گیرد. دایکون ژاپنی بسیار ترد است و طعم شیرین و ملایمی دارد. معمولاً آن را در آفتاب خشک می کنند، با نمک و ادویه های مختلف مزه دار می کنند، سپس به مدت چند ماه در محلول ترشی زردچوبه، سرکه شراب برنج، شکر، نمک و آب قرار می دهند. پس از آن، دایکون به رنگ زرد در می آید که کمی تند است. در استان آکیتا، تاکوان را دود می کنند. معمولاً همراه با سایر ترشی‌های تسوکمونو سرو می‌شود یا در سالاد و غذاهای سرخ‌کردنی و به عنوان دورچین سوشی استفاده می‌شود.   اگر دوست دارید که خوشمزه ترین غذا ها و ترشی های دنیا را یاد بگیرید می توانید به سایت آشپزی https://upcook.ir/ مراجعه کنید.  این سایت آموزش گام به گام و کاربردی آشپزی روز دنیا را با زبان ساده به شما یاد می دهد

آکار
آکار یک ترشی سنتی با مخلوط سبزیجاتی مانند کلم، هویج، خیار یا لوبیا بلند تشکیل شده است که با فلفل قرمز و موسیر خرد شده فراوان، مزه دار می‌شود. تمام سبزیجات را قبل از اینکه با آب نمک یا آب نمک سرکه مخلوط شوند، به صورت نوارهای نازک برش داده یا به تکه های بزرگتر خرد می کنند. آکار به عنوان چاشنی نودل و برنج یا به همراه غذاهای کبابی و سرخ شده استفاده می شود. انواع آکار در سرتاسر اندونزی رواج دارد. آنها اغلب از میوه های مختلف مانند انبه یا آناناس استفاده می کنند. آکار معمولاً در مالزی و سنگاپور تهیه می شود، در آنجا به طور سنتی با سس بادام زمینی تند درست می شود.

ترشو
تورشو نام رایج انواع سبزیجات ترشی در ترکیه است. این سبزیجات شامل بادمجان، کدو سبز، پیاز، هویج، خیار، چغندر، سیر و برگ انگور در هر شکل، اندازه و رنگی هستند. سبزیجات را در یک شیشه با سرکه و آب نمک قرار داده، سپس برای چند ماه نگهداری می کنند. ترشو اغلب به عنوان پیش غذا سرو می شود، در حالی که ترشو سویو عصاره ترش و خوش طعمی است که اغلب به عنوان یک شربت در روزهای گرم تابستان سرو می شود

ناتو
ناتو یک غذای ژاپنی غیر عادی است که از دانه های تخمیر شده سویا تشکیل شده است. فرآیند تخمیر زمان‌بر است، اما نسبتاً ساده است؛ زیرا فقط از دانه‌های سویا خیس شده و باکتری باسیلوس سوبتیلیس استفاده می‌شود. محصول نهایی دارای بافت منحصربه‌فردی از لوبیاهای سفتی است که با رشته‌های چسبناک ترکیب شده‌اند و لوبیاها را کنار هم نگه می‌دارد. اگر به شدت مخلوط شود، ظرف چسبناک تر می شود و یک تجربه غذایی منحصر به فرد ایجاد می کند. از آنجایی که ناتو از طریق تخمیر تولید می شود، بوی تند و متمایزی دارد که اغلب به پنیر مشابه است.

پودل
پودل که به عنوان پیش غذا، چاشنی یا دورچین غذا سرو می شود، یک ترشی به سبک سیچوان است که با سبزیجات مختلف و عمدتاً کلم چینی، هویج، ساقه خردل، لوبیا بلند، تربچه دایکون، شلغم، خیار، زنجبیل و فلفل تند درست می شود. در غذاهای سیچوانی، این ترشی‌های ترد و تند همیشه در دسترس هستند و تقریباً هر خانواده یک کوزه سفالی بزرگ در آشپزخانه خود نگه می‌دارد که پر از انواع سبزیجات فصلی در آب نمک و سرکه، شکر و دانه‌های فلفل سیچوان است.

کیمچی
 
کره ای ها روشی منحصر به فرد برای تهیه ترشی خوشمزه و خوش طعم با سبزیجات پیدا کرده اند. این چاشنی تند، شور، شیرین و ترش که به عنوان کیمچی شناخته می شود، یک پیش غذای کلاسیک یا یک دورچین برای وعده های غذایی کره ای ها محسوب می شود. در این ترشی قطعات سبزیجات، در ظرف حاوی آب نمک با فلفل تند، سس ماهی شور، تره فرنگی، زنجبیل، شکر و سیر نگهداری می‌شوند. اگرچه محبوبیت کیمچی به تازگی در غرب در حال افزایش است، اما این یک غذای باستانی است که قدمت آن حدود دو هزار سال پیش می رسد.


کد مطلب: 783480

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783480/معرفی-خوشمزه-ترین-ترشی-های-دنیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com