پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

چرا باید فلش مموری با گارانتی اصلی بخریم؟

يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 783457
چرا باید فلش مموری با گارانتی اصلی بخریم؟
فلش مموری ها یکی از وسایل الکترونیکی پرکاربرد در دنیای کنونی ما هستند و به مقتضای حجم فیزیکی کمی که دارند و در عین حال به دلیل اطلاعات زیادی که در خود جای می‌دهند، بسیار محبوب هستند. از کاربرد های بسیار زیاد و جالب این محصول می توان به ذخیره و انتقال اطلاعات، قفل کردن یا گشودن قفل لپ تاپ، بک آپ گرفتن از اطلاعت سیستم، بالا بردن امنیت سیستم و لپ تاپ و... اشاره کرد. و امروزه انواع مختلف و متعددی از فلش مموری ها روانه ی بازار شده اند که می توانند نیاز متقاضی را به خوبی بر طرف کنند.

همچنین برندهای بسیاری در تولید و توزیع فلش نقش محوری ایفا می کنند. از طرفی این تنوع و تعدد برای خریداری که ناآگاه وارد عرصه شود، کار را سخت خواهد کرد. از بین انبوهی از فلش مموری های متنوع در طرح، سبک، فضا، اصالت، بدنه و... متقاضی چه نکاتی را باید در نظر بگیرد و چه خریدی داشته باشد؟ در ادامه در این باره به صحبت خواهیم پرداخت.

انتخاب فلش مموری مناسب
درباره ویژگی های یک فلش مموری خوب می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد به طور مثال فلش مورد نظر شما باید فضای کافی و مطابق نیاز شما را داشته باشد. فلش‌های یو اس بی به طور معمول بین هشت تا صد و بیست و هشت گیگابایت فضا دارند و نمونه‌های پر طرفدار فلش محسوب می‌شوند اما در مجموع محصولاتی با فضای یک گیگابایتی تا دو ترابایتی در بازار تولید و عرضه می‌شود. درباره این مورد باید به میزان هزینه مد نظر خود نیز توجه داشته باشید. مورد بعدی سرعت پردازش و انتقال داده فلش شماست.

سرعت فلش مموری ها بین پورت ۲.۰ تا ۳.۰ متغیر است و شما با هزینه‌ی بیشتر می‌توانید از یک فلش مموری پر سرعت تر بهره مند شوید. به این معنی که در پورت ۳.۰ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی فلش تا چیزی حدود ده برابر بیشتر خواهد شد. از خصایص دیگر فلش مموری ها می‌توان به طراحی فلش، جنس بدنه و استحکام آن نیز اشاره کرد. که البته اغلب این موارد بسته به سلیقه مصرف کننده و خریدار متفاوت خواهد بود. و اما یک ویژگی بسیار مهم و نقش آفرین در خرید فلش مموری وجود دارد و آن این که فلش یو اس بی شما دارای گارانتی باشد. اما چه گارانتی ای و با چه ویژگی هایی؟
 

گارانتی اصلی فلش مموری
ممکن است بسیاری از فروشندگان و عرضه کنندگان کالاهای الکترونیکی و علی الخصوص فروشندگان کالای مورد نظر ما یعنی فلش مموری به شما تضمین گارانتی دار بودن کالای خود را بدهند. اما گارانتی نیز خود باید دارای ويژگی ها و مشخصه هایی باشد تا تضمین کننده سلامت فلش شما بوده و آن را در برابر آسیب های احتمالی فلش مموری حفظ کند. و اما در بحث از این ویژگی ها اولین و مهم‌ترین آنها اصالت گارانتی مد نظر شما ست. سوال اینجا است که چرا باید گارانتی اصلی خرید؟ مسلما گارانتی‌های غیر اصل و تقلبی جوابگوی شما در زمان آسیب دیدگی های احتمالی فلش شما نخواهند بود. تنها، گارانتی ای که اصلی باشد و اسم و رسم برند سازنده آن مشخص و معتبر باشد، می تواند در زمان نیاز و آسیب دیدگی به داد شما برسد و آسیب را بر طرف و یا جبران کند.

اما نکته‌ای که در این بخش باید در نظر گرفت این است که تمامی گارانتی‌ها آسیب‌های بیرونی مانند ضرب خوردگی و شکستگی بدنه فلش را مشمول گارانتی نخواهند کرد و در صورت آسیب های فیزیکی مانند شکستن، ضرب خوردن و... لغو گارانتی اتفاق خواهد افتاد.

در تشخیص اصلی بودن گارانتی نیز باید به هولوگرام دار بودن آن توجه داشت. و نکته ی دیگر آن که فلش های دارای گارانتی اصلی قیمت معقولی دارند. پس اگر محصولی با قیمت خیلی پایین مشاهده کردید به گارانتی آن دقیق شوید و مراقب باشید. امکان آن که فلش هایی با قیمت پایین و به صورت تقلبی به فروش برسند بسیار بالاست.
 

آسیب های احتمالی فلش مموری
و اما آسیب های دیگری که ممکن است به فلش مموری وارد بیاید، در ادامه گفته خواهد شد. بخش بسیار مهم در فلش مموری پورت آن است و می‌تواند تاثیر زیادی در آسیب دیدن فلش داشته باشد. مثلا  با تغییر ولتاژ نامناسب، فلش آسیب خواهد دید که البته این تغییرات می تواند از جانب سیستم و یا از جانب پورت فلش باشد. و یا مورد دیگر که می تواند آسیب زیادی به فلش زده و یا حتی آن را نیم سوز کند و شاید هم کامل بسوزاند، وجود ویروس ها و بد افزار ها است. که در این صورت مشکل از سیستم متصل به فلش خواهد بود.

گارانتی مادام العمر فلش مموری چیست؟
نکته ی دیگری که در تهیه گارانتی حایز اهمیت است نوع گارانتی است. شاید شما هم شنیده باشید که انواعی از فلش مموری ها دارای گارانتی مادام العمر هستند. اکثر افراد با شنیدن این اسم تصور می کنند که چقدر عالی! تا هر زمان که فلش را داشته باشم می‌توانم از گارانتی آن استفاده کنم. یا تا هر زمان که زنده ام قادر به استفاده از گارانتی خواهم بود. به عبارتی منظور از عمر را عمر خود آن فلش و یا عمر مصرف کننده تصور می‌کنند. اما این تصور درست به نظر نمی رسد. بنا بر این منظور از گارانتی مادام العمر فلش مموری چیست؟

در حقیقت معنایی که از این اصطلاح یعنی گارانتی مادام العمر بر مي آیند آن است که کالا و محصولی که در دست شما ست تا زمانی که در چرخه تولید آن کارخانه وجود دارد و از آن تولید می شود شامل گارانتی شرکت خواهد بود. در این صورت ممکن است شما کالایی را خریداری کنید و دیگر آن محصول تولید نشود بنا بر این این کالا دارای گارانتی نخواهد بود.

به عنوان جمع بندی در متن پیش رو می توان گفت، در هنگام خرید فلش مموری ها باید به اصالت گارانتی آن از روی هولوگرام محصول توجه کنید. یکی از مجموعه هایی که محصولات خود را با گارانتی اصلی و معتبر عرضه می کند شرکت آیتین تراشه هوشمند است. به عنوان مثال فلش مموری های کوئین تک را می توانید با گارانتی مادام العمر از این مجموعه به صورت آنلاین یا نمایندگان فروش آن در سراسر کشور تهیه کنید. همچنین می توانید شرایط گارانتی محصولات آیتین را در سایت مجموعه مطالعه کنید. در صورت آسیب های غیر فیزیکی از گارانتی مادام العمر فلش مموری ها استفاده کنید به این معنی که تا زمانی که محصول در دست تولید باشد می توانید از آن گارانتی استفاده کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *