کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفاع «جمهوری اسلامی» از اغتشاشگران اصفهان!

7 آذر 1400 ساعت 9:46

روزنامه «جمهوری اسلامی» مدعی شد:‌ اغتشاشگرانی که روز جمعه اقدام به آتش زدن موتور پلیس و آمبولانس و سنگ‌اندازی به پلیس کردند، کشاورزان بوده‌اند(!)


به گزارش جهان نیوز به نقل از کیهان، در حالی که کشاورزان اصفهانی رسما به تجمع خود پایان داده بودند، روزنامه «جمهوری اسلامی» مدعی شد:‌ اغتشاشگرانی که روز جمعه اقدام به آتش زدن موتور پلیس و آمبولانس و سنگ‌اندازی به پلیس کردند، کشاورزان بوده‌اند(!)

نویسنده ادعا کرد: برخورد با کشاورزان اصفهانی برای پایان دادن به تجمع آنها در زاینده‌رود، واقعه‌ای بود که از دولت سیزدهم با توجه به شعارهای مردمی بودن این دولت بسیار دور از انتظار بود. حتی اگر قصور یا تقصیری هـم از کشاورزان تجمع‌کننده در زاینده‌رود سـرزده باشـد، راه‌های منطقی و مسالمت آمیزی برای برخورد وجود دارند که قطعا نتیجه بخش هستند. علاوه بر اینکه کشاورزان، قشر زحمتکش و شـریفی هستند، بسیاری از حاضران در تجمع زاینده‌رود از خانواده‌های شهدا و جانبازان بودند. حتی اگر هیچ عضو خانواده شهید و جانبازی هم در میان آنان نباشـد، اصولا با مردمی که در پی مطالبه حق خود هستند باید با حُسـن‌خلق و رفتار مسالمت‌آمیز برخورد کرد. در تعبیرات امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، مردم « ولی‌نعمت‌ها»، «صاحبان کشور» و «به‌وجودآورندگان اصلی انقلاب و نظام» دانسـته شـده‌اند.

از رفتار قهری بدتر، وارونه جلوه دادن واقعیت‌هاست، اینکه با مردم برخورد شود و سپس با توسل به ترفندهای تبلیغاتی تلاش‌هایی برای وارونه جلوه دادن آنچه رخ داده است به عمل آید، علاوه بر اینکه افکار عمومی را قانع نمی‌کند، اعتماد مردم به مسئولین و دستگاه‌های تبلیغاتی را مخدوش می‌نماید. هیچ چیز بهتر از برخورد صادقانه با مردم نیست کما اینکه هیچ چیز بدتر از دروغ گفتـن بـه مردم نیست. برخورد صادقانه با مردم همواره راهگشاست و مردم وقتی از کارگزاران نظام صداقت ببینند، حاضرند با سختی‌ها و نارسایی‌ها کنار بیایند و بسیاری از مشکلات را نیـز تحمل کنند. مردم، چیزی بیش از حق واقعی خود برای یک زندگی شرافتمندانه نمی‌خواهند. این مطالبه منطقی را می‌توان با مدیریت عاقلانه و عادلانه و با برخورد منطقی برآورده کرد. اگر دولتمردان ما اکنون فکرشان را بر چگونگی بهره‌برداری از مذاکرات وین متمرکز کرده‌اند، خوبست ولی به این نکته توجه کنند که مهم‌تر از مذاکرات وین، تأمین حقوق مردم است.

یادآور می‌شود کشاورزان اصفهانی پنج‌شنبه اعلام کردند به تجمع خود پایان می‌دهند اما عناصر مزدور وابسته به گروهک‌ها اقدام به آتش زدن چادر آنها کردند و روز جمعه هم در پوشش کشاورز همان شعارهای ضدانقلابی فتنه‌گران در فتنه 88 را که از سوی رسانه‌های بیگانه پردازش می‌شد، تکرار کردند. اما با این همه نویسنده اوباش وابسته به ضدانقلاب را به خانواده شهدا و جانبازان نسبت داده که ظلم مضاعف به این خانواده‌های مکرّم است.

نکته مهم این است که این اغتشاش سازمان‌یافته در آستانه مذاکرات وین و در حالی است که دست طرف غربی خالی و در انظار جهانی محکوم بود، صورت گرفت تا دست آمریکا و اروپای عهدشکن را پر کند. ضمن اینکه اگر گردانندگان روزنامه مذکور صداقت داشته باشند، باید اعلام کنند که عملکرد مدیریت غربگرای مورد حمایت آنها (در دولت سابق) علت اصلی عدم رسیدگی به برخی مشکلات کشاورزی بلکه تشدید آن بوده و به همین خاطر، از مردم عذرخواهی کنند؛ نه اینکه از دولت جدید طلبکار شوند!


کد مطلب: 783429

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783429/دفاع-جمهوری-اسلامی-اغتشاشگران-اصفهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com