پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تکذیب تبرئه «بیژن قاسم زاده»/ رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران: حکم جدیدی صادر نشده است

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 783390
رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران تبرئه شدن بیژن قاسم زاده، یکی از متهمان پرونده اکبر طبری را تکذیب کرد.
تکذیب خبر تبرئه «بیژن قاسم زاده»
به گزارش جهان نيوز، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، قاضی جواهری، رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران در پی انتشار اخباری مبنی بر تبرئه شدن بیژن قاسم زاده، یکی از متهمان پرونده اکبر طبری ضمن تکذیب این موضوع اعلام کرد: پرونده پس از نقض به دادگاه کیفری یک استان تهران اعاده شد، شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران هم جهت رفع نواقص مد نظر دیوان عالی کشور پرونده را به دادسرای تهران ارسال کرده‌است.

رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران خاطرنشان کرد: دادسرا پس از رفع نواقص مدنظر دیوان عالی کشور در اجرای مفاد مواد ۲۷۴ و ۲۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال خواهد کرد و حکم جدیدی در این خصوص صادر نشده است.
 
بنابراین گزارش، ۲۵ آبان ماه ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده بیژن قاسم زاده به بیان توضیحاتی پرداخته و گفته بود پرونده در دیوان عالی کشور در رابطه با ارتشا، نقص تحقیقاتی گرفته و رای نقض گردید و به دادگاه صادر کننده حکم عودت داده شد. هم اکنون دادگاه در حال تجمیع تحقیقات و استماع اظهارات شهود و مواجهه حضوری آنهاست.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: قسمت دیگری از حکم صادره، نقض بلا ارجاع شده بود و طبیعتا بعد از تکمیل تحقیقات و صدور حکم اگر چنانچه به پرونده اعتراض یا اعاده دادرسی صورت گیرد، مجدد به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد در غیر این صورت حکم اجرا می‌شود.

گفتنی است، پیش از این، بیژن قاسم زاده سنگرودی به جرم تاثیر دادن نفوذ افراد و همچنین دریافت رشوه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محکوم شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *