جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آشنایی با رایج‌ترین علائم کرونا

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 783383
محققان آمریکایی می‌گویند مشکلات بینایی و شنوایی از رایج‌ترین علائم ابتلا به کووید ۱۹ محسوب می‌شوند.
آشنایی با رایج‌ترین علائم کرونا
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، گرچه همه گیری کرونا در جهان در حال نزدیک شدن به دومین سالگرد خود است، اما هنوز هم دانشمندان علائم جدیدی از ابتلا به این بیماری را شناسایی می‌کنند.

تب، سرفه، خستگی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، گلودرد، سردرد، اسهال و بثورات پوستی از رایج‌ترین علائم ابتلا به کووید ۱۹ محسوب می‌شود. متخصصان به تازگی می‌گویند مشکلات مرتبط با بینایی و شنوایی نیز از جمله علائم این بیماری است.

تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد بیش از ۱۰ درصد از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند شاهد بروز درجاتی از مشکلات مرتبط با بینایی و شنوایی هستند.
متاسفانه این دو علائم به عنوان علائم پساکرونا یا کرونای بلند مدت همچنان در فرد باقی می‌ماند.

دانشمندان می‌گویند بیشتر افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به دنبال علائمی همچون از دست دادن حس بویایی و چشایی، سرفه و یا تب هستند. این در حالی است که نخستین علائم بیماری می‌تواند شامل خارش چشم، اختلال شنوایی و مشکلات تعادل باشد.

متخصصان تاکید دارند هنوز باید تحقیقات متعددی درباره چگونگی تاثیر گذاری ویروس کرونا بر بدن و سیستم عصبی انجام شود. اما آنچه مشخص است ابتلا به کووید ۱۹ بر حواس انسان تاثیر می‌گذارد. شواهد تاکنون تایید کرد که تاثیرات این ویروس بر سیستم عصبی بسیار بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد است.

چشمان یکی از مواردی هستند که به راحتی در برابر انواع مختلف ویروس کرونا آلوده می‌شوند. برای مثال، در سال ۲۰۰۳ که ویروس سارس (یکی از انواع ویروس کرونا) ظهور کرد، متخصصان در سنگاپور شاهد وجود این ویروس در اشک چشم بیماران بودند.

تحقیقات در کانادا نشان داد کادر درمانی که از عینک ایمنی استفاده نمی‌کردند در خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا قرار داشتند. یافته‌های محققان در ۱۸ ماه نخست همه گیری کرونا نشان می‌دهد ۱۱ درصد از بیماران دارای علائم چشمی بوده و از مشکلات بینایی رنج می‌بردند.

از دیگر مشکلات بینایی که ابتلا به کرونا در افراد ایجاد می‌کند می‌توان به خشکی چشم، قرمزی، ورم ملتحمه، خارش، تاری دید، حساسیت به نور، و احساس وجود یک شی خارجی در چشم اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *