جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دلیل موفقیت حسن یزدانی مقابل تیلور از زبان خودش

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 783370
کشتی‌گیر طلایی جهان در خصوص مبارزه با تیلور و همین طور رقابت‌هایی که در این سال‌ها داشته، صحبت‌هایی انجام داد.
دلیل موفقیت حسن یزدانی مقابل تیلور
به گزارش جهان نيوز، اتحادیه جهانی کشتی با انتشار فیلمی به صحبت‌های حسن یزدانی ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان و قهرمانی او در مسابقات جهانی اسلو نروژ پرداخت.

اتحادیه جهانی در این باره نوشت: حسن یزدانی با انتقام جویی راهی مسابقات جهانی اسلو شد. او در ۳ مسابقه متوالی به دیوید تیلور آمریکایی رقیب حرفه‌ای خود باخت که از جمله آن می‌توان به شکست در ثانیه‌های پایانی المپیک توکیو اشاره کرد. یزدانی در یک شب سرد در اسلو اوضاع را تغییر داد و از تیلور انتقام گرفت تا سومین عنوان جهانی خود را به دست آورد.

اتحادیه جهانی کشتی پس از پیروزی حماسی با یزدانی به گفتگو نشسته است تا تا با او درباره باخت‌هایی که او را به ۳ قهرمانی جهان سوق داد، تفاوت تیم ایران در اسلو و انگیزه او برای کسب دومین مدال طلای المپیک صحبت کند.
حسن یزدانی درباره راز موفقیت کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی نروژ، گفت: هماهنگی کادر فنی و سرمربی، اتحاد داشتن در تیم و تمرینات خوب و علمی باعث موفقیت تیم کشتی آزاد بود. امیدواریم در سال‌های آینده نتیجه‌ای بهتر از این کسب شود.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از شکست در فینال المپیک چه حسی داشته، عنوان کرد: شکست برای هر انسانی سخت است و برای من هم همین طور بود. در آن بازه زمانی برای ما زمان سخت گذشت و حتی الان که به آن فکر می‌کنم باز هم برای من سخت است، اما وقتی به اردو آمدم، دلگرمی‌های مردم و هواداران را دیدم این موضوع باعث دلگرمی من شد تا مصمم تمرین کنم و به خواسته دلم و هواداران برسم.

قهرمان جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم درباره اینکه ۲ شب فینال المپیک و مسابقات جهانی نروژ را چطور ارزیابی می‌کنی، خاطرنشان کرد: ۲ شب متفاوت است، ناراحتی و سختی در المپیک، خوشحالی در اسلو، اما در هر ۲ شب مردم به من محبت می‌کردند. بعد از باخت در توکیو اشک ناراحتی ریختند و امیدوارم در اسلو اشک شوق ریخته باشند.

یزدانی درباره تفاوتی که وضعیت آمادگی‌اش در مسابقات نروژ داشت، یادآور شد: با سرمربی تیم و آنالیزوری که داشتیم تاکتیکی را مدنظر قرار دادیم، آن را در تمرینات پیاده کردیم که به لطف خدا نتیجه آن را در نروژ دیدیم.

نایب‌قهرمان کشتی آزاد بازی‌های المپیک توکیو درباره مبارزه با آرتور نایفونوف، تصریح کرد: روس‌ها کشتی‌گیران خوبی را به میادین می‌آورند و معمولا اول و دوم اوزان خود را راهی مسابقات می‌کنند. آرتور نایفونوف هم کشتی‌گیر جوان، باهوش و فنی است که خدا را شکر در این چند مسابقه‌ای که با هم داشتیم پیروز میدان من بودم، اما باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.


وی درباره اینکه قبل از مسابقه با تیلور به چه چیزی فکر می‌کردی، گفت: بعد از باخت مقابل تیلور در فینال المپیک، من خیلی وقت بود دوست داشتم باز هم با کشتی بگیریم که خدا را شکر می‌کنم این فرصت نصیب من شد تا در فینال جهانی مقابل او قرار بگیرم. معمولا دوبنده قرمز زودتر روی تشک می‌رود و آبی دیرتر، این‌ها قوانینی است که باید رعایت شود.

یزدانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر تفاوت مسابقه اسلو با دیگر کشتی‌هایی که وی مقابل تیلور داشته، خاطرنشان کرد: ۴ مسابقه‌ای که با تیلور داشتم در شرایط خاصی بود. در کرمانشاه برای نخستین بار به وزن جدید آمدم، حریف بهتر از من ظاهر شد و به عنوان قهرمانی رسید. در بوداپست هم همین طور. او آن چیزی را که از نظر فنی کار کرده بود پیاده کرد و من هم شرایط خوبی نداشتم و در چند مسابقه با تاکتیک اشتباهی جلو آمدم. در المپیک توکیو بهتر شدم، اما ۲۰ ثانیه آخر اتفاقی افتاد که باختم، البته در اسلو آن اشتباهات را تکرار نکردم و بردم. در چند مسابقه سعی کردم روی شیوه مسابقات و تاکتیکی که داشتم تمرکز کرده و آن را در مسابقات پیاده کنم.

وی درباره اینکه کلید موفقیت شما در مبارزه آخر مقابل تیلور چه بود، اظهارداشت: تیلور کشتی‌گیر زیرگیری است و باید او را مهار می‌کردم هرچند باید از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کرد.

دارنده مدال طلای المپیک ریو همچنین درباره اینکه بعد از فینال جهانی چرا روی تشک خوابید، گفت: گفتم مدت‌ها بود منتظر این برد بودم، اما اتفاق نیفتاده بود، چون حریف بهتر از من بود، اما در اسلو به خاطر اینکه هواداران دوست داشتند پیروز میدان باشم و خودم منتظر آن بودم برای برد تلاش کردم. بغضی هم در سینه‌ام بود که ربطی به حریف نداشت و برای خالی کردن خودم بود.

یزدانی همچنین با اشاره به حضور هواداران در سالن، عنوان کرد: از همه ایرانی‌هایی که داخل سالن بودند و در داخل کشور دعا می‌کردند تشکر می‌کنم. این باعث شد بچه‌ها با روحیه بهتری روی تشک بیایند. اگر مسابقات داخل ایران بودند تماشاگران بیشتری هم به سالن می‌آیند. انگیزه من این است بتوانم دل مردم را شاد کنم. حریفان خوب مانند تیلور و حریفانی از روسیه که ممکن است حریفان جدیدی باشند باعث می‌شوند تا بهتر و بیشتر تمرین کنم و کشتی را برای شادی دل مردم بگیرم.

آزادکار کشورمان با بیان حمایت‌هایی که مربیان سازنده در موفقیت او داشتند، گفت: من برای عناوین کسب شده زحمت زیادی کشیدند. مردم فقط ۶ دقیقه روی تشکی می‌بینند، اما مربیان سازنده و ملی زحمت زیادی کشیدند تا به عناوین دست پیدا کنیم. قدردان همه عزیزان هستیم.

وی درباره حرکتی که در زمان ورود به تشک انجام می‌دهد، گفت: من قبلا و در سنین کودکی این کار را انجام می‌دادم. در جام جهانی آمریکا این کار را انجام دادم و دیدم حرکت خوبی است و از نظر روانی تاثیر زیادی روی من دارد به همین دلیل این کار را گاهی اوقات روی حریفان انجام می‌دهم.
مرجع : خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *