کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت هفته ششم لیگ برتر؛

وی‌اِی‌آر خواهد آمد؛ اما کِی؟/ خوش اقبالی یحیی و محرّم با توقف سه مدعی/ هفته اخطار مربیان

6 آذر 1400 ساعت 9:12

در هفته ششم لیگ برتر، بازی‌ها برای اولین بار در یک روز برگزار شد و حضور هواداران در ورزشگاه آزادی با وجود حواشی هفته گذشته‌ی تماشاگران بازی استقلال، برای سرخ‌های پایتخت هم رقم خورد. باید دید این آزادی کِی به دیگر تیم‌ها و ورزشگاه‌های کشور می‌رسد.


گروه ورزش جهان نیوز، ابراهیم جاگرانی: هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران هم مثل هفته پنجم تنها ۱۰ گل داشت که شش گل آن سهم دو بازی بود و در شش بازی دیگر تنها ۴ گل به ثمر رسید، این یعنی امسال گلزنی سخت‌تر از همیشه است و این سماجت تیم‌ها برای از دست ندادن امتیاز، می‌تواند سوت های داوران را حتی بیشتر از این هفته؛ جنجالی کند، هفته‌ای که دو سه پنالتی و یک گل زیبا دیده نشد و یکی دو گل هم روی اشتباهات داوری به ثمر رسید. وی‌اِی‌آر بالاخره خواهد آمد، اما کِی؟!

این هفته بازی‌ها برای اولین بار در یک روز برگزار شد و حضور هواداران در ورزشگاه آزادی با وجود حواشی هفته گذشته‌ی تماشاگران بازی استقلال، برای سرخ‌های پایتخت هم رقم خورد. باید دید این آزادی کِی به دیگر تیم‌ها و ورزشگاه‌های کشور می‌رسد.

روایت بازی‌های هفته پنجم در سوم آذرماه ۱۴۰۰:

تراکتورسازی تبریز ۱ ـ ۰پدیده مشهد/ تراکتور در سربالایی
تراکتور بعد از سه باخت در چهار هفته اول، «زونیمیر سولدو»ی کروات را جایگزین فیروز کریمی کرد. تنها سرمربی خارجی لیگ بیست‌ویکم، بعد از توقف سپاهان در اصفهان، کارش را در خانه با پیروزی و سه امتیاز شیرین شروع کرد. محمد عباس‌زاده که نیمه دوم بازی دوم تیمش با صنعت‌نفت مصدوم شده بود، به این بازی رسید و دقیقه ۶۶ به زمین آمد و ۱۶ دقیقه بعد گل سه امتیازی تی‌تی‌ها را به ثمر رساند. او پارسال هم بهترین گلزن پرشورها بود. تبریزی‌ها که در سه شکست خود با کریمی ۷ گل دریافت کرده بودند، در دو بازی بدون او گلی دریافت نکرده‌اند و این هفته؛ از سیزدهم جدول خود را به رتبه دهم در شش امتیازی صدر رساندند.

این پنجمین شکست متوالی پدیده بود، تیمی که در شش هفته؛ تنها یک مساوی داشته و فقط یک گل زده است. آن‌ها هنوز هم درگیر نام پدیده و شهرخودرو هستند و شوک تغییر سرمربی هم چندان برایشان کارگشا نبوده است.
سرمربی‌ای که مدعی است (میثاقیان) پدیده در آخر فصل هفتم یا هشتم می‌شود!

نساجی قائم‌شهر ۲ ـ ۲ پیکان تهران/ فرصت‌سوزی دوباره
حدود نیمی از گل‌های این هفته در مصاف جذاب دو تیم بد بدنِ لیگ به ثمر رسید. جایی که بعد از چهار برد هر تیم، اولین مساوی تاریخ دو باشگاه در ورزشگاه شهدای ساری رقم خورد تا میزبان بیش از مهمان به کیفیت زمین آن معترض باشد و بعید نیست بازی‌های بعد را تا آمده شدن ورزشگاه قائم‌شهر، در تهران برگزار کند.

شاگردان سیدمجتبی حسینی این هفته هم نتوانستند صدر جدول را که هفته چهارم به آن رسیده بودند، پس بگیرند. پیکانی‌ها که با سه پیروزی متوالی به صدر آمده بودند، بعد از شکست هفته گذشته برابر فجرشهیدسپاسی، این‌بار هم پیروزی را در ۱۰ دقیقه آخر با تساوی عوض کردند تا باز هم نتوانند به صدر جدول برسند. آن‌ها با ۱۱ امتیاز پنجمند و ۲ امتیاز با صدرنشین فاصله دارند. دو گل آن‌ها در این بازی را ابراهیم صالحی در دقایق ۶۶ و ۷۷ به ثمر رساند.

نساجی اگرچه تنها یک برد دارد و با ۶ امتیاز دوازدهم جدول است اما مثل هم‌استانی‌هایش در کشتی، چغر است و به‌راحتی باج نمی‌دهد، ساکت الهامی این بازی هم مثل هفته گذشته و هفته بعد روی نیمکت تیمش نبود و نیست تا محرومیتش به اتمام برسد، او اگر ساکت باشد و تیمش را وارد حاشیه نکند، نساجی به جایگاه بهتری می‌رسد. کریم اسلامی دقیقه ۳۶ قائم‌شهری‌ها را پیش انداخت و بعد از دو گل پیکان، حسن نجفی دقیقه ۸۲ گل مساوی ببر خفته مازندران را به ثمر رساند، ببری که بیدار شدنش می‌تواند لیگ را جذاب‌تر از این بازی تماشایی هم کند.

اعتراض پیکانی‌ها روی گل نساجی با کارت زرد عبدالنبی پورخلف به دستیار سرمربی این تیم همراه شد. خود حسینی هم بعد از گل دوم تیمش، شادی تحریک آمیزی مقابل نساجی‌ها داشت که در نشست خبری از آن‌ها عذرخواهی کرد.



فجرشهیدسپاسی شیراز ۰ ـ ۲ فولاد مبارکه سپاهان اصفهان/ بازگشت به صدر
تیم نویدکیا بعد از یک شکست و تساوی در دو بازی قبل و از دست دادن ۵ امتیاز از ۶ امتیاز این دو بازی، با گل‌های دقایق ۳۵ و ۵۸ عزت‌الله پورقاز و سیدمحمدرضا صالحی، فجر را در شیراز شکست داد و به لطف تساوی رقیبانِ بدون شکست خود، به صدر جدول بازگشت. کریستوفر کنت در این بازی هم کلین‌شیت کرد تا با یک گل خورده در شش بازی، نیازی به نیازمند در اصفهان احساس نشود، هرچند از شهریاریِ مغانلو در جمع زردپوشان همچنان خبری نیست و این بازی هم مدافعان؛ جور او و مهاجمان را کشیدند.

شاگردان کلانتری در فجر که با شکست صنعت‌نفت و پیکان و توقف استقلال، خودشان را تا جایگاه هشتم جدول بالا کشیده بودند، با این باخت با همان هفت امتیاز به رتبه یازدهم رفتند. شیرازی‌ها در لیگ هشتم و نهم و یازدهم تا سیزدهم، با چهار پیروزی و یک شکست در خانه به سپاهان نباخته بودند. طلسمی که بعد از ۱۴ سال شکسته شد.
داوری در این بازی هم بی‌حاشیه نبود، شیرازی‌ها و

تعدادی از کارشناسان گل‌های، سپاهان را به‌دلیل خطاهای قبل از آن سالم ندانستند و سرمربی فجر برای اعتراضش روی گل دوم، از ناصر جنگی کارت زرد گرفت. شادی نکردن حسینی روی گل دوم هم از دیگر حواشی این بازی بود. او و سروش رفیعی و مسعود ریگی پیش‌تر در دیگر تیم زردپوش لیگ‌برتر توپ می‌زدند.
 

هوادار تهران ۰ ـ ۰ آلومینیوم اراک/ اراکی های نباز
رضا عنایتی امیدوار بود مثل فصل ۹۹-۹۸ لیگ یک؛ روند شکست‌ناپذیری هم‌تیمی و مربی سابقش را قطع کند، اتفاقی که او هم مثل پنج تیم و مربی قبلی این فصل در آن ناکام ماند و به لطف درخشش مهرداد بشاگردی دروازه‌بان خود، به یک مساوی بسنده کرد تا خطیبی و تیمش همچنان بدون شکست بالانشین بمانند، هر چند با این تساوی صدر را از دست دادند و یک رتبه پایین‌تر آمدند. هوادار هم با این تساوی یک پله صعود کرد و بالاتر از پدیده و صنعت‌نفت در رتبه چهاردهم قرار گرفت.

در این بازی هم مثل سه بازی قبل، داوری بی‌حاشیه نبود و بیژن حیدری دو بار مربیان هوادار را با کارت زرد جریمه کرد.

گل‌گهر سیرجان ۰ ـ ۰ استقلال تهران/ حاشیه های داغ؛ فوتبال سرد
اعلام ممنوعیت استفاده از کوین یامگا و رودی ژستد دو بازیکن خارجی استقلال، این بازی را قبل از سوت داور حساس‌تر کرد. مجیدی تأکید کرده بود اگر آن‌ها بازی نکنند، نتیجه را سه بر صفر به تیم قلعه‌نویی بدهند! آن‌ها بازی نکردند و فرهاد و تیمش بازی کردند، پیش از این؛ مجیدی هر چهار مصافش با قلعه‌نویی در سپاهان و گل‌گهر را برده بود و گل‌گهر هم از هفته دوازدهم فصل گذشته تاکنون در سیرجان به هیچ تیمی نباخته بود. تیم پیروز این دیدار به صدر جدول می‌رفت و فاصله‌اش با رقبا بیشتر می‌شد. همه این اتفاقات و حواشی نوید یک بازی جذاب بین دو تیم بدون شکست و بالانشین لیگ امسال می‌داد. نویدی که نه تنها محقق نشد، بلکه این بازی به کسل‌ترین بازی امسال مبدل شد و در نهایت مجیدی سومین و قلعه‌نویی دومین صفر صفر پیاپی خود را به‌دست آوردند و با ۱۲ و ۱۰ امتیاز در رتبه سوم و ششم ایستادند.

ذوب‌آهن اصفهان ۰ ـ ۱ فولاد خوزستان/ ادامه برد و باخت ذوبی ها
نمودار سینوسی برد و باخت شاگردان تارتار این هفته هم ادامه داشت و آن‌ها با شوت زیبای لوسیانو پریرای تمام نشدنی، بازی را به شاگردان نکونام باختند. این صدودهمین گل شیمبا برای تیم‌های ایرانی در رقابت‌های مختلف بود. فولاد حالا بعد از رفتن ویسی و برگشت نکونام، با دو پیروزی پیاپی به رتبه هفتم و سه امتیازی صدر جدول رسیده است. ذوب‌آهن هم با دو پله سقوط در چهار امتیازی صدر جدول و جایگاه هشتم ایستاد. هفته‌ی بعد طبق نمودار، نوبت پیروزی آن‌هاست.
 

نفت مسجدسلیمان ۰ ـ ۱ مس رفسنجان/ سه امتیاز از دل دعوا
شلوغ‌بازی‌های فراز کمالوند این‌بار به اوج خود رسید. شروع نیمه دوم و اعلام پنالتی برای مس، فراز و نفتی‌ها را بد عصبی کرد. آن‌ها یک ربع بازی را معطل کردند و به گوشی تلفن و قسم و التماس و تهدید روی آوردند شاید میثم حیدری از تصمیمش برگردد اما بی‌فایده بود. این‌بار از حسینی که پنالتی قبلی مس در هفته اول را بیرون زد خبری نبود، گادوین منشأ بدون توجه به قیل و قال‌ها پشت توپ ایستاد و مسلط دروازه حریف را گشود.

این پایان اعتراض‌های کمالوند نبود و داور بالاخره در دقیقه ۷۴ او را از کنار زمین اخراج کرد تا خیال او و خودش را راحت کند.

داوری این بازی هم مانند بسیاری از بازی‌های این هفته با نقد کارشناسان روبه‌رو شد اما این اشتباهات، رفتارهای غیرحرفه‌ایِ سرمربیان حرفه‌ای طلب لیگ‌برتر را توجیه نمی‌کند. حیدری یک پنالتی هم برای شاگردان ربیعی در مس نگرفته بود! مس با ۱۱ امتیاز به رتبه نهم رسید و نفت هم با ۵ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

پرسپولیس تهران ۱ ـ ۰ صنعت نفت آبادان/ استارت قهرمان
تماشاگران پرسپولیس بعد از ۶۵۷ روز دوری از آزادی و از دست دادن تماشای ۶۱ بازی خانگی تیمشان به دلیل شیوع کرونا، بیش از ظرفیت اعلام شده به ورزشگاه آمدند. آمدنی که برای سرخ‌ها خوش یمن بود. آن‌ها بعد از یک باخت و دو مساوی، سومین پیروزی فصل را با گل دقیقه ۷۲ میلاد سرلک کسب کردند و به جایگاه چهارم و دو امتیازی صدر جدول رسیدند.

از علی‌اصغر مؤمنی و کمکش که ندیدند شلیک زیبای عبدی از خط دروازه گذشت اما پرسپولیس برد، خوشبخت‌تر حامد لک بود. دروازه‌بانی که بعد از دو بازی نیمکت‌نشینی داشت سه امتیاز تیمش را روی پاس فرشاد فرجی به او پرپر می‌کرد اما تیرک دروازه به دادش رسید. لک کمی بعد، یک تک‌به‌تک را از نفتی‌ها گرفت تا اولین کلین‌شیت خود و تیمش را در این فصل در روز تولدش ثبت کند.
 

این بازی هم مثل سایر مسابقات این هفته، نیمکت تیم‌ها از کارت داور بی‌نصیب نماندند و افشین پیروانی و علیرضا منصوریان از داور اخطار گرفتند. یادکرد علی انصاریان و مهرداد میناوند دو بازیکن فقید پرسپولیس در دوران کرونا در اولین حضور تماشاگران در کنار ادامه گرامیداشت نوروزی و اولادی هم از دیگر حواشی این بازی بود.

آبادانی‌ها با ۴ امتیاز در جدول پانزدهم هستند و کار سختی برای فرار از محدوده سقوط پیش‌رو دارند.

بازی‌های هفته هفتم لیگ‌برتر فوتبال کشور، دوشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۰ با مصاف پیکان ـ گل‌گهر، صنعت‌نفت ـ استقلال، مس ـ هوادار، سپاهان ـ نساجی و پرسپولیس ـ نفت شروع می‌شود و روز بعد با دیدارهای پدیده ـ فجر، آلومینیوم ـ ذوب‌آهن و فولاد ـ تراکتور ادامه پیدا می‌کند.


کد مطلب: 783306

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783306/وی-ا-ی-آر-خواهد-آمد-اما-ک-ی-خوش-اقبالی-یحیی-محر-م-توقف-سه-مدعی-هفته-اخطار-مربیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com