سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۶

«محمد انصاری»‌ها و شنا برخلاف جریان آب در فوتبال!

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 783296
تصمیم مدافع سابق پرسپولیس برای بخشیدن طلبش به یک مؤسسه خیریه در هیاهوی حواشی فوتبال یک خبر خوب بود که باید آن را به فال نیک گرفت تا رشته‌ای که سال‌هاست با حواشی و بی‌اخلاقی‌هایش شناخته می‌شود با چنین حرکت‌هایی بتوان فضای آن را به سمت درستی هدایت کرد و از سیاهی‌های آن کاست.
«محمد انصاری»‌ها و شنا برخلاف جریان آب !
به گزارش جهان نيوز، در روز‌های هجوم بی‌اخلاقی‌ها و رفتار ناهنجار در فوتبال باشگاهی، شنیدن برخی خبر‌ها دلگرم‌کننده است و نشان می‌دهد در روز‌های پر از حاشیه فوتبال، این رشته پرطرفدار روی خوب هم دارد که کمتر دیده می‌شود و در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند. هفته گذشته در میانه خط و نشان‌های تیم‌ها با تندترین ادبیات برای همدیگر و اشتباهات داوری، مربیان و بازیکنان تندمزاج و خشن کنار و داخل زمین، خبر رسید که محمد انصاری مدافع سابق پرسپولیس و این روز‌های مس رفسنجان تصمیم گرفته طلب میلیاردی‌اش از پرسپولیس را به یک خیریه اهدا و گرهی حتی کوچک از خانواده‌های نیازمند باز کند.

تصمیم مدافع سابق پرسپولیس برای بخشیدن طلبش به یک مؤسسه خیریه در هیاهوی حواشی فوتبال یک خبر خوب بود که باید آن را به فال نیک گرفت تا رشته‌ای که سال‌هاست با حواشی و بی‌اخلاقی‌هایش شناخته می‌شود با چنین حرکت‌هایی بتوان فضای آن را به سمت درستی هدایت کرد و از سیاهی‌های آن کاست و روشنی آن را بیشتر از قبل کرد، به خصوص که سال‌هاست فوتبال ایران مساوی شده است با فضایی پر از تنش، فساد و سوءاستفاده از بیت‌المال و هر فصل که می‌گذرد چنین فضایی تشدید می‌شود و رفتار‌های خارج از چارچوب اخلاقی و ناهنجار از اهالی فوتبال بیشتر از قبل می‌شود و حرکت‌ها و تصمیم‌های اخلاق‌مدارانه رو به کاهش می‌رود.

چنین رویکردی سبب شده کمتر از فوتبال ایران به عنوان ورزشی که اخلاق‌مداری در آن ارجحیت دارد یاد شود. مدیران و مربیان هم به عنوان دو نیروی مؤثر در فرهنگ‌سازی جهت پررنگ شدن رفتار‌های اخلاقی کمتر تلاشی در این زمینه می‌کنند و آموزه‌های فرهنگی حتی در بین اولویت‌های دسته‌چندم‌شان هم دیده نمی‌شود و عملاً فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج حرکت‌های انسان‌دوستانه و اخلاقی تعطیل شده است و فقط عنوان فرهنگی بر سر تابلوی باشگاه‌ها و سربرگ نامه‌نگاری های‌شان دیده می‌شود.

در پیش گرفتن این رویکرد، فوتبال را به شرایط امروز رسانده تا فعالیت‌های فرهنگی محدود برگزار شده هم تأثیری در بهبود فضای اخلاقی موجود نداشته باشد و همه چیز در حد شعار و نمایشی باقی بماند. البته در شکل گرفتن یک فضای عاری از فرهنگ و خارج از محدوده اخلاق در فوتبال از نقش تزریق پول‌های کلان و بدون ضابطه و بستن قرارداد‌های نجومی که سال به سال به صورت بی‌رویه و برخلاف وضعیت اقتصادی کشور در حال افزایش است هم نمی‌توان‌گذشت.

وقتی صفر‌های قرارداد و کسب جام در اولویت و هنجار‌های اخلاقی در حاشیه قرار بگیرد، رسیدن به شرایط امروز اجتناب‌ناپذیر است. یک فضای سیاه و عاری از فرهنگ جوانمردی و اخلاق‌مداری که تنها رسیدن به قهرمانی آن به هر قیمتی اهمیت پیدا می‌کند.

در فضای دور از اخلاق فوتبال، حرکت فوتبالیست‌هایی مانند محمد انصاری در بخشیدن طلب چند میلیاردی‌اش به یک خیریه، شنا برخلاف جهت جریان آب است. وقتی در فوتبال از مربی و مدیر گرفته تا بازیکن، اکثرشان به دنبال رسیدن به سهم بیشتری از پول‌های دولتی خرج شده در فوتبال هستند، یک بازیکن چنین تصمیمی می‌گیرد و از کنار یک مبلغ بزرگ می‌گذرد و آن را خرج یک کار بزرگ می‌کند، باید «محمد انصاری»‌های فوتبال را ستود و تلاش کرد تا فضای فوتبال به چنین سمتی برود. به سمت و جهتی که اخلاق‌مداری و کار خیر اولویت اول اهالی آن شود و روی زیبا و سفید فوتبال برخلاف امروز بر روی سیاه و پرحاشیه این رشته چیره شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش
Iran, Islamic Republic of
احسنت به محمد انصاری عزیز
کارهای خوب ایشان به این مورد ختم نمی شود، کاش جهان به سایر موارد هم اشاره می کرد.
آرش
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان، چرا همه متن رو منتشر نکردی؟؟؟؟؟؟
رسم امانتداری این نیست 😒😒😒
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
قضیه چیز دیگری ست...
پرسپولیس با انصاری توافق کرده و چون تیم پرسپولیس به شدت به لحاظ مالی تحت فشار است، انصاری طلبش را بخشیده و چون این پسر بچه ی خوبی هستش گفته به یک خیریه بخشیده تا یک حرکت فرهنگی هم کرده باشه.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم پهلوان خدا قوت دلاور انشاالله سلامتی رو بدست بیاری و دوباره بیای پرسپولیس.
Iran, Islamic Republic of
روغن ريخته نذر امام زاده کرده. حالا چقدري طلب داره و کي قراره وصول بشه.
Iran, Islamic Republic of
شما که روغن ریختت هم پخش نمی کنی یاد بگیر