پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

حباب سکه به ۲۸۰ هزار تومان رسید

جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 783245
در چهارم آذرماه ۱۴۰۰ حباب سکه تا ۲۸۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته افزایش ۶۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.
حباب سکه به ۲۸۰ هزار تومان رسید
به گزارش جهان نيوز به نق لاز باشگاه خبرنگاران، در این هفته شاهد روند صعودی نرخ ارز و سکه در بازار بوده ایم به طوری که نرخ دلار و سکه به پله قیمتی بالاتری صعود کردند این در حالی بود که در بازار شاهد افزایش تقاضا نبوده ایم

بازار سرمایه نیز بر خلاف هقته گذشته در ابتدای هفته اندکی رشد کرد اما این روند صعودی در اواخر هفته جای خود را به کاهش شاخص داد به طوری که  شاخص کل بورس تهران، شنبه ( ۲۹ آبان ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۷۸۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۱ هزار واحد قرار گرفت.سه نماد فولاد، فارس و پارسان بشترین تاثیر را بر شاخص کل داشته اند.

در آخرین روز معاملات هفته (سوم آذرماه) شاخص کل بورس تهران،  در ابتدای معاملات با افت  ۱۴  واحد در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.نماد شستا پرتراکنش‌ترین نماد بوده  است. سه نماد فولاد، شستا و وبملت بیشترین تاثیر را  بر شاخص کل بورس گذاشته اند.
 
نرخ دلار و یورو افزایش یافت 
در این هفته شاهد روند افزایشی نرخ ارز در بازار بوده ایم به طوری که  دلار از نرخ  ۲۶ هزار و ۸۵۹ تومان به ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان رسید  که این ارقام بیانگر افزایش  ۸۹۴ تومانی دلار در یک هفته است همچنین یورو از قیمت ۳۰ هزار و ۶۹۲ تومان به ۳۱ هزار و ۶۱۲ تومان رسید که بیانگر افزایش ۹۲۰ نرخ یورو در یک هفته است.  
نام ارز شنبه (29 آبان) یکشنبه
(30 آبان)
دوشنبه
(یکم آذر)
سه شنبه
(دوم آذر)
چهار شنبه
(سوم اذر )
پنجشنبه
(چهارم )
دلارآمریکا  ۲۶.۸۵۹ ۲۶.۸۰۵ ۲۶.۷۹۵ ۲۶.۷۹۵ ۲۸.۶۶۰ ۲۷.۷۵۳
یورو  ۳۰.۶۹۲ ۳۰.۵۶۲ ۳۰.۵۵۲ ۳۰.۵۵۲ ۳۲.۴۷۰ ۳۱.۶۱۲
 
روند صعودی نرخ سکه در اولین هفته آذر 
در اولین هفته آذر ۱۴۰۰ قیمت سکه همسو با نرخ ارز روند صعودی داشت به طوری که سکه ۲۲۰ هزار تومان گران شد و از قیمت ۱۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از قیمت یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان رسید که این ارقام بیانگر افزایش ۱۸ هزار تومانی است.
 
نام محصول  شنبه (29 آبان) یکشنبه
(30 آبان)
دوشنبه
(یکم آذر)
سه شنبه
(دوم آذر)
چهار شنبه
(سوم اذر )
پنجشنبه
(چهارم )
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۲.۳۲۰.۰۰۰ ۱۲.۳۲۰.۰۰۰ ۱۲.۴۵۰.۰۰۰ ۱۲.۴۰۰.۰۰۰ ۱۲.۵۵۰.۰۰۰ ۱۲.۵۴۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱۲.۲۵۰.۰۰۰ ۱۲.۲۰۰.۰۰۰  
۱۲.۳۰۰.۰۰۰
۱۲.۳۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶.۴۰۰.۰۰۰  ۶.۵۰۰.۰۰۰  ۶.۴۵۰.۰۰۰  ۶.۴۰۰.۰۰۰  ۶.۴۵۰.۰۰۰  ۶.۵۰۰.۰۰۰ 
ربع سکه بهار آزادی ۳.۷۰۰.۰۰۰ ۳.۶۵۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰ ۳.۶۸۰.۰۰۰ ۳.۷۳۰.۰۰۰ ۳.۶۸۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک هزار و ۸۴۶ دلار یک هزار و ۸۴۶ دلار یک هزار و ۸۴۴ دلار یک هزار و ۸۰۷ دلار و ۲۷ سنت  یک هزار و ۷۹۳ دلار و ۸۳ سنت  یک هزار و ۸۹۳ دلار و ۸۸ سنت 
طلای ۱۸ عیار ۱.۲۳۰.۴۰۰ ۱.۲۳۰.۴۰۰ ۱.۲۴۳.۴۰۰ ۱.۲۴۲.۶۰۰ ۱.۲۴۹.۳۰۰ ۱.۲۴۸.۸۰۰
 

افزایش نرخ دلار عامل اصلی گرانی سکه شد 
محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در اولین هفته آذر ۱۴۰۰، گفت: امروز قیمت اونس جهانی د رآخرین روز هفته  به یک هزار و ۷۹۶ دلار رسید که به طور متوسط شاهد کاهش هفتگی ۵۰ دلاری بوده ایم. البته در طول هفته شاهد کاهش  ۷۰ دلاری بوده ایم.
او  افزود: قیمت ارز بر  خلاف کاهش نرخ اونس جهانی با افزایش همراه بوده است به طوری که هر دلار آمریکا در بازار آزاد از کانال ۲۸ هزار تومانی به پله ۲۹ هزار تومان صعود کرد. به بیان دیگر در این هفته افزایش یک هزار تومانی دلار را شاهد بوده ایم. 

کشتی آرای تصریح کرد: افزایش  نرخ ارز و کاهش اونس جهانی همدیگر را پوشش دادند و  در نهایت قیمت طلا و سکه در طول هفته با افزایش همراه بوده است . 

او بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید قیمت سکه زرح جدید با ۱۸۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه حدود ۱۲۰ هزار تومان گران شد و به رقم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به  فروش رسید. سکه‌های بانک مرکزی بدون تغییر در طول هفته به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شدند.  

قیمت هر مثقال طلای آب شده با افزایش ۵۷ هزار تومانی که در نهایت به رقم ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۳ هزار تومانی به یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان مبنای داد و ستد مصنوعات طلا بود.  

در این هفته افزایش حباب سکه را شاهد بوده ایم و تا ۲۸۰ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته افزایش ۶۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.  

به طور کلی در این هفته قیمت‌ها در حال افزایش بود این در حالی است که افزایش تقاضا و داد و ستد  در بازار نداشته ایم و بازار به روال عادی خود بر اساس شاخص قیمت ارز و اونس جهانی تغییرات داشته است.  

مهدی دلبری  کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار سرمایه  در اولین هفته آذر ۱۴۰۰، گفت: عمده دلایل افت و خیز‌های شاخص در روز‌های اخیر را می‌توان به مباحث سیاسی ربط داد و شاهد بوده ایم پیشرفتی در مذراکرات خسته‌ای اتفاق نیوفتاده است و همزمان رشد یک هزار تومانی نرخ دلار در بازار روی داد و افزایش نرخ سود  بانکی مزیت بر علت شد. بازار‌ها نسبت به قبل  شرایط بهتری را تجربه می‌کنند.

او افزود: در این هفته شایعه قطع و افزایش نرخ گاز  صنایع و همچنین افزایش عوارض دولتی معادن نیز  به گوش خورد که بازار سرمایه از بودجه ۱۴۰۰ که توسط مجلس پیشنهاد می‌شود دچار نگرانی و ترس شده است   و به همین دلیل سهامدارانی که محتاط هستند تریج می‌دهند که  در  شرایط روشن‌تر و کم ابهامی نسبت به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند.

دلبری تصریح کرد: برای بازاره کوتاه مدت در آینده پبش بینی می‌شود که بازار در همین روال موجود  باقی بماند. همزمان شاهد افزایش نرخ سود بانکی و افزایش نرخ ارز خواهیم بود.
برچسب ها: ارز طلا سکه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبین
Iran, Islamic Republic of
دقیقا.

سکه دوازده میلیون تومانی، دویست و هشتاد هزار تومان، حباب داره.

فقط حقوق کارمندان و جیب مردم، حباب ندارد.