کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ذوالفقار حزب‌الله تحت فرماندهی امام خامنه‌ای بود

4 آذر 1400 ساعت 23:06

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید بدرالدین به تنهایی جلوی پیشروی صهیونیست‌ها را می‌گرفت، گفت: ذوالفقار حزب‌الله تحت فرماندهی امام خامنه‌ای بود.


به گزارش جهان نیوز،  ‌شیخ نعیم قاسم ‌در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین که با حضور خانواده شهید و به همت جبهه شباب المقاومه و همکاری هیئت ثارالله زنجان ‌برگزار شد، اظهار داشت: گرد هم آمده‌ایم در اولین همایش بین‌المللی گرامیداشت یاد شهید سید مصطفی بدرالدین فرمانده اسلامی والا‌مقام، ذوالفقار حزب‌الله. جهت آشنایی بیشتر با شخصیت استثنایی این شهید بزرگوار که ردپای بی‌نظیر خود را در میدان جهادی حزب‌الله لبنان و همه منطقه بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه این مرد دلاور، حکیم، توانا، جسور و مجاهد ‌فداکاری‌های بسیاری را تقدیم این راه کرده است، افزود: وی در سن 55 سالگی در روز 13 مهٔ 2016 میلادی به شهادت رسید (24 اردیبهشت 1395)، تقریبا پنج سال پیش و تاریخ بسیار طولانی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی ایران داشت. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 (1357هـ) که وی تنها 18 سال داشت، نقش پررنگ و حضور فعالی در مقدمه‌‌ راهپیمایی‌هایی که در لبنان جهت طرفداری از انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شد داشت و قبل از گذشت یک سال از پیروزی انقلاب، با شهادت شهید بزرگوار سید‌محمد باقر صدر رضوان الله تعالی علیه به دست صدام ملعون، در لبنان جنبش‌هایی ‌علیه حزب بعث عراق آغاز شد‌ و سید ذو‌الفقار یکی از  شیرمردان قهرمان و اساسی‌ترین فرمانده‌هایی بود که در پاسخ به جنایت‌های مرتکب شده توسط بعثی‌ها؛ در برابر آن‌ها ایستاد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ‌پس از گذشت دو سال، در سال 1982 میلادی، حمله‌های اسرائیل بر لبنان شروع شد، تصریح کرد: این ‌شهید بزرگوار در حالی که 21 سالش بود، ‌در صف مقدم مبارزه با اسرائیلی‌ها ایستاد و در منطقه «خلده» در نزدیکی شهر بیروت، در آن درگیری‌ها مجروح شد ولی موفق شد برای مدتی جلوی پیشروی اسرائیلی‌ها را بگیرد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه از سال 1983 تا سال 1990 (1362-69) به مدت هفت سال در کویت زندانی بود و در این سال‌ها قوی، شجاع و مقتدر بود‌ و اطلاع داریم که زندان‌بان‌ها از بی‌باکی، شجاعت، ایستادگی‌ و پایداری‌اش می‌ترسیدند، خاطرنشان کرد: از سال 1995 تا 1999 (74-78) به عنوان فرمانده نظامی حزب‌الله منصوب شد‌ و الگوی بارز یک فرمانده نظامی بود که موفق به انجام برخی تغییرات مهم شد‌ به ویژه در ساختار و مدیریت وکار نظامی و دقت عمل‌ و در این موارد مهارت بسیار داشت.

وی ادامه داد: شهید مصطفی بدرالدین در آوریل سال 1996 (1375) در عملیات عناقید الغضب «خوشه‌های خشم» در حالی که داخل یک ساختمان بود، مورد هدف مستقیم اسرائیلی‌ها قرار گرفت، اما از آنجایی که وظیفه‌ای داشت و حتما اراده‌‌ خداوند بر این بود که عمرش طولانی شود تا بیشتر در این راه خدمت کند، آن لحظه‌ در طبقه‌‌ دیگری بود و نجات یافت. اسرائیلی‌ها تصریح کردند که در ضاحیه او را مستقیما مورد حمله قرار دادند اما کشته نشد!

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ‌با بیان اینکه این شهید بزرگوار فرمانده میدانی بود و بر «عملیات انصاریه» سال 1997 (1376) به طور مستقیم نظارت داشت، و جزئیات عملیات را به طور کامل و دقیق پیگیری می‌کرد، اظهار داشت: از ابتدای وقایع سوریه تا زمان شهادتش نقش مهمی را ایفا کرد. در طول این پنج سال همه اتفاقات سوریه را از نزدیک دنبال می‌کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد‌ تا جایی که جان خود را فدای این راه کرد و در منطقه فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه شهید مصطفی بدرالدین الگوی کار شجاعانه بود و در آن وضعیت آشفته و بسیار خطرناک سوریه، با وجود همه این بحران‌ها او قدرت امنیتی، نظامی و مدیریتی خیلی بالایی داشت‌ و برنامه‌های گوناگونی در عملیات جهادی طراحی کرد، افزود: او مصداق این قول خداوند متعال است «آنها که ایمان آوردند، و هجرت کردند، و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است؛ و آنها پیروز و رستگارند».او در جایگاه‌ها و مراحل متعددی رفیق، همراه و همرزم شهید بزرگوار حاج عماد مغنیه بود‌ و ما در اغلب فعالیت‌ها و رویدادها و زمان‌ها شاهد همراهی این دو بزرگوار بودیم.

وی با بیان اینکه شهید مصطفی بدرالدین ‌همراه شهید والا‌مقام، فرمانده جهادی بزرگوار، مسئول و رهبر جبهه‌‌ مقاومت حاج قاسم سلیمانی بود و در همه مراحل جنگ در سوریه و حتی پیش از آن ایشان را همراهی می‌کرد، اظهار داشت: ‌ این خود شاخصی‌ است بر مقام و نقش شهید بدر‌الدین و جایگاه مهم و استراتژیک وی در این کار. او همچنین تحت رهبری سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله (حفظه الله) بود که در طول این مدت او را همراهی کرد‌ و در عرصه‌‌ جهادی معاونت سید حسن را بر عهده داشت که از طریق او همه جزئیات اخبار جنگ‌ها را دنبال می‌کرد، به خصوص اخبار سوریه.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه این شهید بزرگوار با یک شخصیت جهادی تراز و بی‌نظیر ‌رهرو راه و آیین‌ امام خمینی (قدس الله روحه الشریفه) بود‌ و زیر پرچم و رهبری ولی فقیه امام خامنه‌ای (سایه‌اش مستدام) فعالیت می‌کرد‌ و به شکل گسترده‌ای با برادران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کرد، گفت: می‌توان گفت که او فرمانده‌‌ جهادی عظیمی است که جایگاه و آثار ارزشمندی در زندگی خود و همه ما بر جای گذاشت‌ و کارهای بسیاری را در مسیر حزب‌الله هموار ساخت و به آن افزود.

وی با اشاره به ‌آگاهی و خرد استراتژیک و سیاسی شهید بدرالدین خاطرنشان کرد: ‌او تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داد و مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی گرفت‌ و همچنین به زبان انگلیسی تسلط کامل داشت و معتقد بود که فراگیری زبان دشمنان بسیار مهم است. او علاقه شدیدی به دانش و آموختن علوم داشت، و دقت و نظم و انضباط را دوست داشت، در نتیجه این علاقه‌مندی‌ها و درک بالای استراتژیک باعث شد‌ که پیشنهادهای مهم و متناسب با چشم‌انداز حزب‌الله تقدیم ‌و مراحل اجرایی کارها را دنبال کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه او مذاکره کننده‌‌ مهمی در موارد آزاد کردن اسرا بود‌ و این توانایی در مذاکره؛ مرتبط با قدرت عقلی بالا و استراتژیک او بود، ادامه داد:  او در جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای ماهر بود‌ و نظارت مستقیم بر تهیه کلیپ‌های رسانه‌ای داشت به گونه‌ای که بتواند در روان و شخصیت دشمنان تاثیر بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همه در جریانند که این شهید چگونه گروهی از جوانان را گرد هم آورد ‌و آنها را به کمربندهای انفجاری مجهز ساخت و تصاویرشان را برای اسرائیلی‌ها فرستاد تا به آنها بگوید که ما چنین مجموعه‌ی استشهادی و آماده‌ای داریم، که حاضرن همه سختی‌ها را به جان بخرند! که این کار تاثیر زیادی در تضعیف روحیه دشمنان داشت.

به لباس‌های فرم یکدست اهمیت می‌داد، و برایش مهم بود که مجاهدین با بهترین تجهیزات وارد مبارزه شوند؛ تا همانگونه که به قدرت معنوی واعتقادی‌شان ایمان دارند، به قدرت‌ها و توانایی‌های مادی‌شان نیز اعتماد کامل داشته باشند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ایده‌‌ نظام مدیریت دقیق از آن شهید ‌بدرالدین ا‌ست، اضافه کرد: ‌این شهید به رتبه‌بندی‌های سازمانی احترام می‌گذاشت‌ و سعی داشت که همه کارها به دقیق‌ترین و درخشنده‌ترین و منظم‌ترین شکل ممکن منعکس شوند.او طراح ایده‌‌ نصب چادری بزرگ در نزدیکی «ساحة الشوری» پس از شهادت سید هادی فرزند سید حسن نصر الله (حفظه الله) بود، به این نحو که چادر گسترده و پهن باشد و رهبران حزب‌الله را در بر بگیرد از جمله سید حسن نصر الله که قرار است از شرکت‌کنندگان در مراسم فرزندش استقبال کند، همراه با اجرای برخی رژه‌های نظامی‌ و پخش این مراسم به صورت مستقیم برای همه حضار. تا عمق رابطه‌‌ مردم با حزب الله را به همه نمایش دهند.

وی با یادآوری یکی از ابتکارات این شهید در دمشق گفت: قضیه دام مواد انفجاری که در غوطه دمشق در مسیر تردد گروه‌های داعش والنصره کاشت‌ و همه مواد‌ منفجره را با یک سیم به هم متصل کرد‌ و از دور منطقه را تحت نظر داشت؛ هنگامی که صف‌های طولانی تروریست‌های تکفیری از آنجا در حال عبور بودند و در آن منطقه کوچک جمع شدند، مواد را منفجر کرد. این هدف قرار دادن گروهی واقعا نمونه بود، و ترس و وحشت زیادی در دل دشمنان ایجاد کرد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه سید ذوالفقار سرمایه‌‌ بزرگی برای حزب‌الله بود، تصریح کرد: او فرمانده‌‌ دلاوری بود که به این راه برکت بخشید‌ و ما با یادآوری سیره‌‌ او بر اهمیت این خط تاکید می‌کنیم، خط حزب الله در راه ولایت فقیه‌ و اهمیت جهاد و مجاهدان در نیرومندی و توانبخشی و تاثیرگزاری و آماده‌سازی این حرکت برای ظهور امام عصر أرواحنا لتراب مقدمه الفداء است.‌


کد مطلب: 783220

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783220/ذوالفقار-حزب-الله-تحت-فرماندهی-امام-خامنه-ای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com