کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرلشگر جعفری:

همه امید رهبر انقلاب در گام دوم به جوانان است

5 آذر 1400 ساعت 6:00

فرمانده سابق کل سپاه گفت: رهبری از جوانان، مردم انقلابی، بسیجیان و آن‌هایی که دل در گرو انقلاب دارند انتظار دارند به صورت منظم برای اسلامی شدن جامعه در صحنه حضور مستمر و موثر داشته باشند.


به گزارش جهان نیوز، سردار سرلشکر محمد علی جعفری بعد از ظهر امروز در جمع معلمان همدانی اظهار داشت: همه چیز انقلاب به کلمه مقدس بسیج و بسیجی وابسته است چرا که اگر نبود عزم راسخ بسیجیان یعنی مردمی که همه‌ وجود خود را وقف انقلاب کردند انقلاب یه این جا نمی‌رسید و چنین دستاوردهای بزرگی نداشت.

وی افزود: هرکسی امروز لقب مقدس و عنوان بزرگ بسیجی را می‌خواهد باید در ابتدا تکلیف خود را در آستانه گام دوم پیدا کرده و سپس به آن عمل کند.

فرمانده سابق کل سپاه ادامه داد: انقلابی که امام(ره) بنا نهادند برای احیای مجدد اسلام در دورانی بود که دین و خدا در جوامع انسانی غریب بود پس انقلاب اسلامی آمد تا حاکمیت دین خدا در زمین را یاری کرده و آن را محقق کند. 

وی با این توضیح که امروز دشمنان می‌خواهند نور خدا را روی زمین خاموش کنند اما خدا اراده کرده نور خود را در زمین گسترش دهد مطرح کرد: انقلاب می‌خواهد حرف و قانون خدا در ایران پیاده شده و بعد گسترش یابد.

جعفری با بیان اینکه به فرموده رهبری تنها 2 مرحله از 5 مرحله تشکیل حکومت اسلامی را طی کرده ایم ادامه داد: امروز تنها تثبیت نظام، حفظ اقتدار و انتقال پیام ایستادگی و پایداری به ملت‌های مبارز و جبهه مقاومت رخ داده است هرچند این نیز در شرایط کنونی جهان دستاورد کمی نیست. 

وی با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات بستر رشد و حرکت انقلاب فراهم و تثبیت شده است عنوان کرد: اگرچه در طول این سالها خدمات و کارهایی هم انجام شده اما رهبری گام دوم را بیان کردند چرا که در این مرحله نقش آفرینی برای انقلابیون و بسیجیان متقاوت است.

این مقام مسئول افزود: رهبر معظم انقلاب از سه سال پیش به عنوان امام امت پیگیر ایجاد بسترهای لازم برای جامعه‌سازی هستند و این یعنی حرکت برای تحقق مرحله سوم و چهارم انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه زمانی باقی جوامع به سمت انقلاب و حرکت آن کاملا امید می بندند که جامعه ما یک جامعه الگوی اسلامی و نمونه شود اظهار داشت: این مهم هدفی است که شهدا نیز آن را دنبال می کردند. 

فرمانده سابق کل سپاه با این توضیح که در تمامی عرصه‌ها هنگام عبور ‌انقلاب از گردنه ها نقش مردم نقش تعیین کننده و معیار بوده است ادامه داد: اگر بسیجیان و مردم در جنگ حضور نمی یافتند هنوز بسیاری از شهرها دست دشمن بود همانطور که در آشوب‌های داخلی اگر مردم در میدان‌ نبودند هر کدام از آن اتفاقات می‌توانست کار انقلاب را تمام کند.

وی با بیان اینکه همه امید رهبر انقلاب در گام دوم به جوانان است گفت: رهبری از جوانان، مردم انقلابی، بسیجیان و آن‌هایی که دل در گرو انقلاب دارند انتظار دارند به صورت منظم برای اسلامی شدن جامعه در صحنه حضور مستمر و موثر داشته باشند. 

جعفری با این توضیح که معلمان به عنوان حلقه های میانی وظیفه دارند در جوانان ایجاد انگیزه کنند تا آنها بتوانند مردم را در عرصه مختلف فرهنگی و اجتماعی به میدان بیاورند اظهار داشت: برای تحقق چنین هدفی باید جوانان محور کارها شوند.

وی با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم نیازمند برنامه ریزی و ارائه راهکار برای تحقق این هدف است عنوان کرد: جامعه با کمک مردم ساخته می‌شود به همین دلیل رهبری انتظار دارند مردم این بار نیز در عرصه های اجتماعی و فرهنگی در قالب گروه‌های مردمی حضور فعال داشته باشند مانند آنچه که در دفاع مقدس رخ داد.

این مقام مسئول مطرح کرد: معلمان بسیجی به عنوان حلقه های میانی رسالت‌هایی مانند تربیت جوانان، انقلابی کردن جوانان و ترغیب آنها به فعالیت در بخش های فرهنگی و اجتماعی را بر دوش دارند. 

وی با اشاره به اینکه اگر مردم نقش آفرینی مستمر در میدان نداشته باشند به ویژه در بخش هایی که خطر آن٬ آنچنان حس نمی‌شود مشکلات زیادی رخ می‌دهد گفت: بسیجی یعنی جهادگر و مجاهد بنابراین اگر کسی این ویژگی ها را نداشته باشد از بسیجی بودن تنها اسم آن را دارد.


کد مطلب: 783215

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/783215/همه-امید-رهبر-انقلاب-گام-دوم-جوانان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com