جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۸
جلسه مهم رئیس جمهور و شهردار تهران

جزئیات جلسه رئیس جمهور با شهردار تهران اعلام شد/ همکاری رئیسی و زاکانی وارد مرحله جدیدی می شود +جزئیات

پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب: 783205
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره جزئیات جلسه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و زاکانی شهردار تهران و معاونانش توضیح داد.
جزئیات جلسه رئیس جمهور با شهردار تهران اعلام شد/ همکاری رئیسی و زاکانی وارد مرحله جدیدی می شود +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز:  عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ با اشاره به برگزاری جلسه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور با علیرضا زاکانی شهردار تهران و معاونان شهردار اظهار کرد: این جلسه صبح امروز به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد.

وی تصریح کرد: از همان ابتدایی فعالیت آقای زاکانی در کسوت شهردار تهران شاهد همراهی و هماهنگی بین شهرداری تهران و دولت سیزدهم بودیم به طوری که بنا به دعوت انجام شده، شهردار تهران در جلسات هیئت دولت شرکت می‌کند که حاکی از تعامل خوب بین دولت و شهرداری تهران است.

محمدخانی ادامه داد: جلسه امروز شورای معاونین شهردار تهران با رئیس جمهور نیز بر همین اساس و بنا به پیشنهادی بود که از قبل مطرح شده بود که در نهایت این جلسه صبح امروز با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و شهردار تهران و معاونان شهردار برگزار شد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به مشروح جلسه امروز گفت: در ابتدایی این جلسه زاکانی شهردار تهران گزارش جامع و کاملی را از وضعیت اداره  شهر و مشکلات در حوزه‌های مختلف مطرح کرد و در ادامه نیز 3 تن از معاونان شهردار تهران( معاون شهرسازی، خدمات شهری، حمل‌ و نقل و ترافیک ) مطالبی را در جلسه ارائه کردند.

وی با اشاره به صحبت‌های زاکانی در جلسه با رئیس جمهور اضافه کرد: شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه پرچم خدمتگزاری در دستان آقای رئیسی است تأکید داشت که شهرداری تهران خود را مکلف به همراهی با دولت می‌داند. همچنین در جلسه امروز شهردار  تهران در رابطه با معدل سنی معاونان و شهرداران مناطق عنوان کرد که معدل سنی معاونان 45 سال و شهرداران 41 سال است که این مسئله نشان از جوان‌گرایی در سطح مدیریت شهری است.

محمدخانی ادامه داد: در جلسه امروز شهردار تهران به موضوع ترافیک، آلودگی هوا و وضعیت حمل‌ونقل عمومی و فرسودگی ناوگان حمل‌ و نقل اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که در این دوره دولت سهم خود را در حوزه حمل‌ و نقل بپردازد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تصریح کرد: شهردار تهران در ادامه جلسه به مسئله مدیریت واحد و یکپارچه شهری تأکید داشت.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس جمهور در جلسه با شهردار تهران و معاونان شهردار گفت: در این جلسه رئیس جمهور تأکید کرد که دولت و شهرداری تهران باید از فرصت طلایی فراهم شده در راستای خدمت رسانی به نحوه مطلوب برای حل مشکلات ساختاری و تاریخی پایتخت استفاده کنند.

محمدخانی اضافه کرد: موضوع مدیریت واحد و یکپارچه شهری از دیگر مواردی که بود که مورد تأکید رئیس جمهور قرار داشت و آیت الله رئیسی عنوان کرد که به صورت جدی این مسئله پیگیری شود و تبدیل به اسناد الزام آور شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ادامه داد در این جلسه بر حفاظت از محیط زیست اشاره کرد افزود: در این جلسه رئیس جمهور درباره سوداگران در حوزه‌های مختلف به ویژه مسکن صحبت‌های را مطرح کرد و با توجه به روحیه زاکانی شهردار تهران مبنی بر پاکدستی و فساد ستیزی تأکید کرد که این فرصت خوبی است تا شهرداری تهران اقدامات لازم را برای جلوگیری در این بخش انجام دهد. توجه به محله محوری و استفاده از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات شهروندان تهرانی سایر مواردی بود که در جلسه امروز رئیس جمهور با شهردار تهران و معاونینش مطرح شد.
 

 
توجه ویژه دولت به رفع ترافیک و توسعه هوشمندسازی خدمات
معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره جلسه امروز زاکانی و معاونانش با رئیس جمهور ارائه داد.

سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه امروز شهردار تهران، معاونین شهرداری و شورای معاونین شهرداری با آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اظهار داشت: در جلسه امروز، مباحث امیدوار کننده ای در زمینه رفع مشکلات شهری مطرح شد.

وی با اشاره به توجه دولت به رفع مشکل شهروندان در حوزه ترافیک افزود: به صورت کلان مباحث مختلف در حوزه حمل و نقل و ترافیک در ۵ محور در این جلسه مطرح شد و با این رویکرد تعامل جدی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تهران با دولت را شاهد خواهیم بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به رویکرد آیت الله رئیسی در حمایت از حل مسائل و مشکلات شهر تهران گفت: رئیس‌جمهور تاکید داشتند که رفع مشکلات شهری هرچه بهتر جهت خدمت رسانی بیشتر به شهروندان انجام گیرد همچنین یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جمهور مسئله هوشمندسازی همه جانبه خدمات شهری به ویژه حمل و نقل عمومی بود تا در این راستا هم کیفیت خدمات افزایش یابد و هم هزینه‌ها کمتر شود. 

 شفیعی با بیان اینکه بزودی شاهد حمایت هرچه بیشتر دولت در حوزه‌های مختلف شهری به ویژه حمل و نقل خواهیم بود، یادآور شد: امروز گام جدیدی در مسیر تعامل دولت و شهرداری برای حل مشکلات شهر و عقب ماندگی های گذشته آغاز شد.

وی بیان داشت: ما نیز در این جلسه مباحثی را مطرح کردیم که رئیس‌جمهور با رویی گشاده پذیرفتند تا از طریق دفتر ایشان موضوعات پیگیری شود و کمیته مربوطه در این راستا تشکیل و اقدامات جهت اجرایی شدن برنامه ها صورت بپذیرد.

وی گفت: همچنین برخی از مطالبات شهرداری از دولت طی سال‌های گذشته به ویژه در ۸ سال اخیر پرداخت نشده و دولت گذشته به تکالیف قانونی خود عمل نکرده است که آیت الله رئیسی در این جلسه اعلام کردند که دولت باید همه تکالیف قانونی خود را اجرایی کند.

معاون شهردار تهران بیان داشت: هزینه‌های توسعه حمل و نقل عمومی حدود ۵۰ درصد آن بر عهده دولت است همچنین باید سهم شهرداری‌ها در مورد جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود و این مسائل را در جلسه مطرح کردیم و رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند که حمایت‌های لازم از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل انجام گیرد و سهم شهرداری‌ها از جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه در زمینه دغدغه مقام معظم رهبری در مورد ترافیک صحبت شد و آیت الله رئیسی نیز تاکید داشتند که باید رفع مشکل ترافیک پایتخت در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
 

 
رئیس جمهور: حمایت دولت از شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم حداکثری خواهد بود
آیت‌الله رئیسی در دیدار شهردار و معاونان شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید از شهروندان تهرانی در مقابل خطرات ناشی از گسل‌ها و ناایمن بودن برخی ساختمان‌ها صیانت شود، گفت: وجود ساختمان‌های ناایمن همچون پلاسکو در تهران یکی از نگرانی‌های دولت است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در دیدار شهردار و معاونین شهرداری تهران ضمن قدردانی از عزمی که در این دوره شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد، گفت: سلامت فردی و اجتماعی در گرو شهر و جامعه سالم است و نقش شهر سالم در رشد افراد، خانواده، ارتباطات سالم و حتی اقتصاد مهم است.

رئیس جمهور ضمن ابراز ناخرسندی از وجود فقر، تبعیض و ناعدالتی در شهری مانند تهران، گفت: باید کاری کرد که تبعیض و ناعدالتی از جامعه بیرون رود و با تحقق عدالت اجتماعی شرایط برای نشاط اجتماعی مهیا شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه جامعه نیازمند آرامش و نشاط اجتماعی است، گفت: در شهری همانند تهران که شاهد لایه‌های ظاهری و پنهان زندگی مردم هستیم، باید ظاهر و باطن شهر براساس سبک زندگی سالم باشد تا شهروندان نشاط اجتماعی داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به از بین رفتن اصول معماری اسلامی و ایرانی در طراحی شهری شهرهای بزرگ کشور، اظهار داشت: ما در معماری ایرانی – اسلامی اصول و مبانی بسیار خوبی داریم، اما متأسفانه سال‌هاست کمتر از این معماری استفاده می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به معماری اصیل شهرری، گفت: در این منطقه شاهد وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و در کنار آن مدرسه و بازار هستیم و این نشان می‌دهد در معماری ایرانی – اسلامی به معنویت، خرید و تجارت، تفریح و نشاط اجتماعی در کنار هم توجه شده است.

رئیسی با تأکید بر اینکه فضای سبز برای ساختن روح و روان انسان‌ها اهمیت دارد، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه جریان سودجویی در کشور برای انتفاع، مسکن را تبدیل به کالا کرده، شاهد نابسامانی و سوداگری در این حوزه هستیم و باید این وضع نابسامان تغییر پیدا کند.

رئیس جمهور فعالیت شوراهای محلی را مهم توصیف کرد و گفت: محله‌محوری، اهمیت دادن به نقش مردم و محور قرار دادن مسجد، مدرسه و خانواده در محله، به حل مشکلات اجتماعی کمک می‌کند و حتی با اداره محلات توسط مردم می‌توان در توزیع عادلانه اقتصادی و شناخت فقرا و ناهنجاری‌ها نیز تصمیمات درستی گرفت.

آیت‌الله رئیسی بر فعال کردن محلات و کارکردهای اجتماعی شوراهای محلات تأکید کرد و بیان داشت: تعریفی از رابطه دولت با شهرداری در قوانین وجود دارد، اما این رابطه باید بازتعریف شود و ارتقا پیدا کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شهرداری تهران، نماد شهرداری‌های کشور است، خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات شهری طرحی تدوین شود که تعریف صحیح و هماهنگی از وظایف دستگاه‌ها نسبت به شهرداری ارائه کند.

رئیس جمهور درباره نقش هوشمندسازی خدمات در شهرداری تهران، گفت: هوشمندسازی و استفاده بهینه از خدمات الکترونیک می‌تواند در رفع مشکلات مردم به ویژه ترافیک کمک کند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه باید از شهروندان تهرانی در مقابل خطرات ناشی از گسل‌ها و ناایمن بودن برخی ساختمان‌ها صیانت شود، گفت: باید از طریق نظام مهندسی، نظارت بر ساخت و سازهای شهر تهران با دقت بیشتری صورت گیرد.

رئیس جمهور گفت: باید نظام‌ مهندسی و شهرداری‌ به وظایف قانونی خود در مورد ساخت و سازها عمل نماید. وجود ساختمان‌های ناایمن همچون پلاسکو در تهران یکی از نگرانی‌های دولت است و دولت آمادگی دارد برای رفع مشکلات مردم تهران، با شهرداری تهران به صورت حداکثری همکاری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
Canada
....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در 16 ماه آینده دولت باید حدود 235 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق فروخته شده توسط دولت روحانی را باز پرداخت کند که این عدد معادل 6 سال یارانه نقدی 80 میلیون ایرانی است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر مطلع
شاهین
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر اصلاح طلب عوارض ساخت و ساز مسکن در تهران را 6 برابر افزایش داد که یکی از علل گران شدن مسکن بود همکاری دولت رئیسی با زاکانی می تواند به حل معضل آلودگی هوا و ترافیک کمک نماید.
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
....
United States
اول کرونا بعد آلودگی هوا و سپس ترافیک ۳ مشکل بزرگ تهران.....
حمید
Iran, Islamic Republic of
البته که همکاری دولت و شهرداری میتواند خوب باشد،...
Iran, Islamic Republic of
باید دید روابط عمومی رییس جمهوری چی میگه نه دستگاه تبلیغی شهرداری