جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

وزیر بهداشت: پیک کرونا در کشور فروکش کرد

پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 783198
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسن رازی یکی از واکسن‌های پیشرفته و دارای تکنولوژی در دنیا است ، گفت:اجازه ۲۰ درصدی صادرات واکسن کرونای رازی صادر شد.
وزیر بهداشت: پیک کرونا در کشور فروکش کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی در حاشیه تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی کووپارس به وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در کشور  اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نزدیک به 70 درصد مردم هر دو دز واکسن را دریافت کردند.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این میزان تزریق واکسن آماری شگفت انگیز در دنیاست، بیان کرد: این موضوع نشان از اطمینان مردم به وزارت بهداشت است که جای تقدیر و  تشکر  از مردم دارد.
 
عین‌‌اللهی با بیان اینکه پیک کرونا در کشور فروکش کرده اما  همیشه احتمال پیک جدید است و شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود، تصریح کرد: باید با کرونا زندگی کنیم و تعدادی از کشورهای که میزان بالایی از واکسیناسیون داشتند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و استفاده نکردن از ماسک مجدد دچار کرونا شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آلمان آمریکا و روسیه کرونا روندی صعودی دارد و مرگ و میرهای ناشی از کرونا افزایش داشته است، گفت:  یکی از  بهترین واکسن‌های دنیا در ایران تولید شده ‌که از سلامت و اطمینان و اثر‌بخشی زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رازی جزو واکسن‌های پیشرفته و اثر‌بخش در میان واکسن‌های تولیدی است، ادامه داد:  برای استفاده از دز سوم واکسن کرونا برای هموطنان از ‌ واکسن رازی استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اولویت نیاز  داخلی تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر تا سقف 20 درصد از واکسن‌های موسسه رازی قابلیت صادرات دارد.

وی در مورد افرادی از دز اول و دوم را از واکسن سینوفارم تزریق کردند، گفت: دز سوم افرادی که از واکسن سینوفارم استفاده کرده‌اند باید از واکسن آسترازنکا استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای وزیر کرونا کشور،شخص ،مکان جغرافیایی را نمیشناسد با مشاهده ی سویه های جدید در کشورهای افریقایی واراضی اشغالی ،غلط واشتباه بودن سیاست واکسیناسیون جمعی و حذف محدودیت ها کاملا به اثبات رسید.
آقای وزیر در مقابل سویۀ جدید کشف شدۀ ویروس کرونا در آفریقای جنوبی با نام اولیۀ «B.1.1.529»، این ویروس جهش یافته را «اومیکرون» (Omicron) نامگذاری و در گروه ویروس‌های «نگران کننده» طبقه بندی کردند، چه راهکاری جز واکسیناسیون جمعی وحذف محدودیت ها پیشنهاد میکنید!